• ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
  • 0k نظر «نمایش»

خبر جذب حافظان قرآن در آموزش و پرورش

خبر جذب حافظان قرآن در آموزش و پرورش

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

700 دارالقرآن در کشور فعال هستند

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به اینکه 700 دارالقرآن در کشور فعال هستند، جذب رتبه‌های برتر مسابقات جهانی قرآن برای حافظان قرآن انجام می‌شود.

به گزارش  ایرنا از وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کریم کشور اظهار کرد: دارالقرآن‌ها زمینه‌ای برای تربیت ۶ ساحتی دانش آموزان ایجاد می‌کنند زیرا قرآن کتاب هدایت است و این هدایت در همه ساحت‌های تربیت است که در سند تحول بنیادین طی ۶ ساحت جمع‌بندی شده است و بیشتر ساحت‌ها اعتقادی و اخلاقی است که مورد نیاز جامعه است.

وی افزود: باید بتوانیم نسل آینده‌ساز و جامعه امروز را به سمت قرآن هدایت کنیم. این ظرفیت در وزارت آموزش‌وپرورش وجود دارد و در سی و ششمین دوره بین‌المللی مسابقات قرآنی بود که سال گذشته برگزار شد و معلمان همه رتبه‌های اول را کسب کردند. دانش آموزان نیز در حوزه دانش آموزان عادی و استثنایی توانستند در مسابقات جهانی خوش بدرخشند که نشان از زحمات مراکز دارالقرآن است.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: دارالقرآن‌ها باید به شبکه‌های وسیعی تبدیل شوند و این شبکه توسط خود دانش آموزان اداره شود؛ دانش‌آموزانی داریم که در حوزه قرآن فعالیت‌های خوبی کرده‌اند؛ بنابراین باید دانش آموزان در دارالقرآن‌ها فعالیت‌ انجام دهند و مدیریت کارها را بر عهده گیرند.

نوری اظهار کرد: جذب و استخدام که برای قهرمانان ورزشی انجام‌ شده است و این جذب رتبه‌های برتر مسابقات جهانی قرآن برای حافظان قرآن انجام می‌شود.

وی با قدردانی از مشارکت سایر دستگاه‌ها مانند اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: افراد خلاق را جذب کنید، از شرکت‌های دانش‌بنیان و روش‌های نوین، اولیا و گروه‌های جهادی استفاده کنید. بیش از۵۳۰ گروه‌ جهادی در حوزه‌های زیرساختی مانند؛ تعمیر، تجهیز و حوزه‌های آموزشی با آموزش‌وپرورش همکاری می‌کنند که باید از این ظرفیت برای توسعه دارالقرآن‌ها استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از معیارهای حکمرانی شایسته از دیدگاه مقام معظم رهبری مردمی کردن فعالیت‌ها است و اگر این فعالیت‌ها مردمی شود، می‌توانیم در این حوزه توسعه و پیشرفت خوبی داشته باشیم.

وی با تأکید بر برگزاری جلسات خانگی قرآن‌ گفت: گردش قرآن در منازل باعث می‌شد که نیکی‌ها در جامعه اضافه شود؛ بنابراین این کار باید پیگیری شود و نباید افراد را به دارالقرآن بیاورید بلکه باید دارالقرآن را به خانه ببریم. نباید اجازه دهیم تا در شهرنشینی و حکمرانی مدنی جدید قرآن از مردم دور شود و دارالقرآن‌ها می‌تواند پایگاه فرهنگی محله تبدیل شود مانند مدارس که در سند تحول باید به کانون تربیتی محله تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2652156
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد