• ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
  • 1k نظر «نمایش»

خبر کمبود ۲۰۰ نیروی آتش نشان در خراسان رضوی

خبر کمبود ۲۰۰ نیروی آتش نشان در خراسان رضوی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پیگیری مجوز استخدام در آتش نشانی مشهد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: آتش نشانی مشهد با کمبود 200 نیروی انسانی مواجه است و برای صدور مجوز استخدام از سازمان اداری و استخدامی در حال پیگیری هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از کمبود ۲۰۰ نیروی انسانی در این سازمان خبر داد.

مجید فرهادی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: مهمترین مشکل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، کمبود منابع انسانی است که با توجه به جمعیت مشهد و ورود زائران زیاد در ایام خاص به این شهر، تعداد نیروهای آتش‌نشان کم است و نیاز مبرم به تامین نیرو داریم.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم از طریق سازمان و شهرداری انجام شده و منتظر مجوز استخدام هستیم، افزود: در حال حاضر حدود هزار و ۶۳۴ نفر در حوزه ستاد و عملیات سازمان آتش‌نشانی مشغول فعالیت هستند که این نیروها، مرکز فرماندهی، بخش اداری و بخش عملیات را شامل می‌شود و با توجه به تعداد ایستگاه‌های عملیاتی سطح شهر، حدود ۲۰۰ نیرو در عملیات آتش‌نشانی کم داریم.

فرهادی در زمینه تجهیزات آتش‌نشانی مشهد اظهار کرد: مشهد در زمینه تجهیزات آتش‌نشانی به روز است و به لحاظ تجهیزات عملیاتی آتش‌نشانی ، جزء رتبه‌های بالا در سطح کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات جدید خریداری شده که بخش زیادی وارد ناوگان شده و بخشی نیز تا پایان سال وارد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: اولین خودروی اطفاء حریق صنعتی در سطح کشور در هفته ایمنی در مشهد رونمایی خواهد شد که این خودرو جزء خودروهای خاص در سطح کشور است.

فرهادی خاطرنشان کرد: سازمان ۲۴ ساعته آتش‌نشانی مشهد، داری ۵۴ کد ایستگاه عملیاتی در سطح شهر مشهد است که ایستگاه ۵۵ در انتهای بلوار وکیل‌آباد نیز در هفته ایمنی افتتاح خواهد شد و با افتتاح این ایستگاه، بخشی از مشکلات ایمنی ورودی‌های طرقبه و شاندیز و انتهای بلوار وکیل‌آباد مرتفع خواهد شد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی آتش‌نشان داوطلب را از جمله قدامات این سازمان در زمینه آموزش برشمرد و عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری آموزش‌های مختلف و متفاوتی برای آتش‌نشانان داوطلب برگزار شده به طوری که سال جاری برای اولین بار ۴۵ آتش‌نشان داوطلب را به صورت حرفه‌ای و تخصصی آموزش دادیم تا این افراد در مواقع بحرانی به کمک ما بیایند و گروه ۴۵ نفره دوم نیز در هفته ایمنی فراخوانده خواهند شد.

فرهادی در زمینه آموزش نکات ایمنی برای کودکان گفت: برای آموزش کودکان از سنین پایین، در مشهد مهد کودک آتش‌نشانی داریم که آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه می‌دهند، همچنین کودکان از طریق خود مهدهای کودک و مدارس نیز با توجه به تقاضایی که دارند، بحث‌های آموزشی اولیه و نکات اولیه آموزشی را فرا گرفته و با نکات اولیه ایمنی آشنا می‌شوند.

به طور میانگین روزانه ۲۰۰۰ تماس تلفنی با سازمان آتش‌نشانی مشهد داریم

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در ادامه گفت: به طور میانگین روزانه ۲ هزار تماس تلفنی با سازمان آتش‌نشانی مشهد داریم که تقریبا ۱۰۰ تماس منجر به عملیات می‌شود و ۱۹۰۰ تماس دیگر عملیاتی نبوده و بیشتر مشاوره و راهنمایی و... است.

وی افزود: با توجه به فرهنگ‌سازی‌های انجام شده و آگاهی شهروندان، همچنین وجود جریمه‌های بازدارنده، تماس‌های تلفنی مزاحم با سازمان آتش‌نشانی نسبت به گذشته کمتر شده است اما هنوز هم مواردی از تماس‌های تلفنی مزاحم داریم.   

فرهادی تصریح کرد: مواردی بوده که از یک شهروند در یک روز، ۳۰۰ مورد تماس تلفنی مزاحم داشتیم که برخورد لازم با این فرد و افراد مزاحم دیگر انجام شده و بر همین اساس برای اولین بار دو تن از شهروندان جریمه شده به طوری که به منظور جریمه یکی از این افراد مزاحم، تمام خطوط تلفن فرد مزاحم قطع شده و نمی‌تواند سیم‌کارتی به نام خودش بگیرد و برای فرد دیگر از مزاحمان تلفنی نیز جریمه‌های میلیونی در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به سختی کار آتش‌نشان‌ها، دوری از خانواده و حضور در عملیات‌های پرخطر را از جمله شرایط سخت کاری برای آتش‌نشان‌ها برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه علی‌رغم نظارت‌ها و بازدیدهای صورت گرفته از جانب سازمان، بی‌احتیاطی و عدم رعایت نکات ایمنی از طرف شهروندان بخصوص عدم رعایت نکات ایمنی در برخی از ساختمان‌های خاص ، منجر به بروز حوادث پرخطری می‌شود که علاوه بر ایجاد مشکل برای خودشان، برای همکاران نیز مشکلاتی به وجود می‌آید که امیدواریم با آگاهی شهروندان و رعایت نکات ایمنی کمتر شاهد اینگونه حوادث باشیم.

مشاهده صفحه جامع استخدام سازمان آتش نشانی

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه استخدام سازمان آتش نشانی

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2792040
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k