• ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
  • 0k نظر «نمایش»

در انتظار اصلاح ساعات کار و بیمه معلمان مدارس غیردولتی

در انتظار اصلاح ساعات کار و بیمه معلمان مدارس غیردولتی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ساعات کار و بیمه معلمان مدارس غیردولتی اصلاح می شود؟

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: لایحه اصلاح ساعات کاری و بیمه معلمان مدارس غیر دولتی به مجلس ارائه داده شده است.

به گفته مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش، لایحه‌ای که دولت به منظور اصلاح امور بیمه‌ای و کاهش ساعت تدریس معلمان مدارس غیردولتی، به مجلس ارائه داده است، همچنان در انتظار طرح در صحن مجلس قرار دارد و از آنجا که مجلس درگیر بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه است، بعید به نظر می‌رسد که تا پایان سال بررسی این لایحه در صحن مطرح شود.

منصور اردستانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لایحه ارائه شده از سوی دولت به مجلس برای اصلاح قانون سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به منظور اصلاح امور بیمه‌ای و کاهش ساعت تدریس معلمان مدارس غیردولتی، اظهار کرد: طی این لایحه پیشنهاد اصلاح قانون تاسیس مدارس و مراکز غیر دولتی داده شده است.

وی توضیح داد: در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، نظام حقوقی حاکم بر روابط کار معلمان غیر دولتی و کارکنان آزاد طبق قانون کار و تامین اجتماعی است و مواد ۲۵ و ۲۶ قانون مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی این موارد را تصریح کرده است. از این جهت معلمان مدارس غیردولتی مشمول قانون کار و تامین اجتماعی می‌شوند اما در خصوص اصلاح ساعات کار و نحوه برخورداری معلمان این مدارس از بیمه، لایحه‌ای تدوین شده است تا ساعت کار و بیمه این معلمان در قانون درج شود.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش، در عین حال تاکید کرد: در حال حاضر در آیین نامه اجرایی، ساعات کار معلمان و مربیان به انضمام جلسات شوراها و  جلسات اداری مدارس غیردولتی، درج شده و بر این اساس ۳۰ ساعت کار برای کادر آموزشی و ۳۶ ساعت کار برای کادر اداری و مدیریتی مدارس غیردولتی تعیین تکلیف شده است. درواقع هر ۳۶ ساعت کار به اندازه ۴۴ ساعت کار قانون کار محاسبه می‌شود و در مورد معلمان و مربیان نیز همین امر است و هر ۳۰ ساعت کار به صورت تمام وقت محاسبه می شود و باید بیمه و حقوق تمام وقت برای این افراد لحاظ شود.

اردستانی با بیان اینکه برخی مدارس غیر دولتی همین موارد درج شده در قانون فعلی مدارس غیردولتی را نیز رعایت می‌کنند، تاکید کرد: معلمان اگر شکایتی دارند، از سوی اداره کار و نیز شورای نظارت استان و خود وزارتخانه که مسئولیت نظارت بر عملکرد موسسات غیر دولتی را دارد؛ رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون معلمان مدارس غیر دولتی ۴۴ ساعت در هفته تدریس می‌کنند چراکه حقوق آنها طبق قانون کار پرداخت می‌شود، درباره آخرین وضعیت لایحه‌ای که به منظور اصلاح امور بیمه‌ای و کاهش ساعت تدریس معلمان مدارس غیردولتی به مجلس ارائه شده است، بیان کرد: این لایحه در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار دارد و فعلا منتظر طرح آن هستیم. طبق آیین نامه داخلی مجلس زمانی که لایحه برنامه توسعه در مجلس مطرح است، هیچ طرح یا لایحه دیگری اجازه مطرح شدن در صحن را ندارد. از این رو  با توجه به اینکه مجلس درگیر لایحه برنامه توسعه است امکان طرح این لایحه وجود ندارد.

اردستانی همچنین با اشاره به اینکه به احتمال زیاد پس از اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم، مجلس وارد بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ می‌شود، عنوان کرد: بنابراین بعید می‌دانم بررسی این لایحه به عمر مجلس فعلی برسد چراکه بعد از بررسی برنامه توسعه، برسی لایحه بودجه آغاز می‌شود. امیدواریم تا آخر امسال این لایحه در صحن طرح شود اما این امر خیلی خوشبینانه است چراکه احتمالا بلافاصله پس از اتمام بررسی لایحه برنامه توسعه، بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود. مگر اینکه مابین بررسی لایحه برنامه توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۳، فرصتی فراهم شود و لایحه ما در دستور کار قرار گیرد.

مشاهده صفحه جامع جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار معلمان و فرهنگیان

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2811542
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد