• ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
  • 0k نظر «نمایش»

زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون اخذ پروانه وكالت اعلام شد

زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون اخذ پروانه وكالت اعلام شد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون اخذ پروانه وكالت

به گزارش ایران استخدام و به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعیه اعلام زمان پرینت كارت و برگزاری آزمون متقاضیان اخذ پروانه وكالت مركز وكلا، كارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه نوبت دوم سال 1402 منتشر شد.

به اطلاع متقاضیان شركت در آزمون وکالت قوه قضائیه نوبت دوم در سال 1402 می‌رساند كه آزمون بعدازظهر روز جمعه به‌تاریخ 1402/12/18در شهرستان‌های درج شده در جدول شماره 1 (مندرج در ذیل این اطلاعیه) برگزار خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 15:00 (سه بعد‌ازظهر) آغاز و دَرب های ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد، لذا همه متقاضیان باید قبل از بسته شدن دَرب های ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

 الف‌ - نحوه‌ و زمان پرینت كارت شركت در آزمون

كارت و برگ راهنمای شركت در آزمون از روز سه شنبه به تاریخ 1402/12/15از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور برای پرینت در دسترس خواهد بود. متقاضیان می‌توانند با وارد كردن شماره پرونده و اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت كارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و هم چنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكس‌دار و ارائه آن الزامی است.

 ب – آدرس، محل‌ رفع نقص کارت و مندرجات کارت شركت در آزمون

1-با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه‌ای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای وجود ندارد. لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 2، 3 و 4 (نام خانوادگی نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و کدملی) كارت شركت در آزمون، لازم است موارد مغایرت را از اداره ثبت احوال منطقه سکونت خود پیگیری نمائید.
2- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند 7 (سهمیه ثبت نامی) كارت شركت در آزمون شما وجود دارد (برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه بنیاد شهید، سپاه پاسداران، ستادكل نیروهای مسلح و وزارت جهاد كشاورزی) لازم است حداكثر تا تاریخ 1402/12/18منحصراً به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در این درگاه اطلاع‌رسانی نسبت به اصلاح سهمیه اقدام نمایید تا درصورت تأیید توسط ارگان مربوطه سهمیه برای آنان اعمال شود. در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نیست. ضمناً تأكید می شود متقاضیانی كه در مرحله اول ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند ولی سهمیه آنان به هر دلیل از طرف ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته، برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود (بعد از ویرایش) حداكثر تا تاریخ 1402/12/20به ارگان های ذیربط نیز مراجعه نمایند. بدیهی است در صورت تایید سهمیه توسط ارگان ذیربط، سهمیه درخواستی اعمال می شود. در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نیست.
3- چنانچه به بندهای 8 و 9 (تاریخ فارغ التحصیلی، عنوان رشته تحصیلی) معترض هستید می توانید حداكثر تا تاریخ 1402/12/18منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون در درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید.
4- در صورتی كه نسبت به موارد مشروح ذیل معترض هستید ضرورت دارد در روز پنجشنبه به تاریخ 1402/12/17از ساعت 8:30 الی 12:00 و 14:00 الی 17:00 بر اساس اطلاعات جدول شماره 2 مندرج در ذیل این اطلاعیه به نماینده سازمان سنجش مستقر در واحد رفع نقص مراجعه نمائید:
4-1 - چنانچه نسبت به بندهای 5 و 6 (جنس و معلولیت) معترض هستید.
تبصره: اگر خواستار اعمال بند 6 (معلولیت) و یا تغییر شدت معلولِیت هستید، لازم است فرم مخصوص معلولیت را از سازمان بهزیستی دریافت نموده و تحویل واحد رفع نقص نمائید تا اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید. 
4-2- چنانچه عكس روی كارت متقاضی دارای اشكالاتی از جمله، فاقد مُهر، واضح نبودن عكس و یا اشتباه عكس است ضرورت دارد ضمن همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون، 2 قطعه عكس 4×3 و كارت ملی یا شناسنامه عكس دار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «2» به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در واحد رفع نقص مراجعه نمایند، موضوع را پیگیری نموده تا مشكل برطرف شود. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.
ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی كارت شركت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام كه توسط خود متقاضی تكمیل شده، در نظر گرفته شده است. 
یادآوری: متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شركت در آزمون كه بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

 برای قبولی در آزمون استخدامی چه بخوانیم؟

دانلود رایگان سوالات آزمون وکالت دادگستری و وکلای قوه قضاییه

سفارش پستی کتاب‌های آمادگی برای آزمون‌های استخدامی

 پ ‍‍ ـ یادآوری های مهم‌

1- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون‌، اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار الزامی است.
2- دَرب های ورودی حوزه‌های امتحانی رأس ساعت 14:30 (دو و سی دقیقه بعدازظهر) بسته خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت 15:00 (سه بعدازظهر) آغاز می شود. لذا از ورود متقاضیان پس از بسته شدن دَرب های ورودی به محوطه و یا سالن های امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.
3- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاكن و یك سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
4- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله كیف دستی، ساك دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، كتاب، جزوه، ماشین ‌حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اكیداً خودداری نمایند.
5- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، كارت شركت در آزمون و یا دفترچه سؤالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با متقاضیانی كه اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد. 
6- لازم به تاكید است همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاه‌های حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند (حتی بصورت خاموش) در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری كه بخشی از آن در بند «ت» آمده است، موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود.
7- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارك امتحانی ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می‌شود و با متقاضیان متخلف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد. 
8- با توجه به اینكه سازمان سنجش آموزش كشور در جهت بهبود و ارتقاء كیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تكمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون از تاریخ 1402/12/18لغایت 1042/12/24بصورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمائید.
9- متقاضیان لازم است درصورت بوجود آمدن هرگونه مشكل در فرآیند برگزاری آزمون برای آنها، نسبت به ارسال درخواست حداكثر تا تاریخ 1402/12/24از طریق سیستم پاسخ‌گویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور اقدام نمایند. بدیهی است درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

 ت- قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.
ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه‌دار سازد از قبیل:
۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سؤال برای تخلف در آزمون.
۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.
ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.
د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سؤالات.
ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.
و- هرگونه تغییر غیرمجاز سؤالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سؤالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
ح- خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سؤالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده ۶- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌های زیر را درباره متخلفان دارند:
الف- درمورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها است.
ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.
ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل ‌دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌شود. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب است.
ماده ۹- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌شود.
ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.
ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلب و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.
ماده ۱۲- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسئول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسئول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.
تبصره- در مورد آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی‌ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

جدول شماره 1 شهرستان محل برگزاری آزمون

جدول شماره 2 نشانی باجه های رفع نقص احتمالی کارت

 صفحات مرتبط

مشاهده صفحه جامع آزمون وکالت

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه آزمون وکالت دادگستری

منبع: سازمان سنجش آموزش کشور

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2843527
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد