• ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
  • 0k نظر «نمایش»

ضرورت تقویت تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی

ضرورت تقویت تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تاکید بر گسترش مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری برنا، استاندار آذربایجان شرقی گفت: تقویت و گسترش مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی ضروری می باشد و باعث تحول در زمینه اشتغال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان، با ابراز خرسندی از بهبود جایگاه استان در حوزه اشتغال طی 3 ماه گذشته، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب کمیته اشتغال و تلاش دستگاه‌های مسئول، موانع این حوزه برطرف شده و امروز آمار استان در این حوزه قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال جزو شعارهای اصلی و همیشگی دولت عدالت‌محور در راستای ایجاد زنجیره تولید و ارزش افزوده است، گفت: برای تحقق اهداف دولت در این حوزه، باید هماهنگی و تعامل مناسب بین دستگاه‌ها و همچنین توازن و تعادل در عملکرد بانک‌ها برقرار باشد.

خرّم افزود: از بانک‌هایی که به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات اشتغال عمل کرده‌اند قدردانی می‌کنیم و بانک‌هایی که عملکرد آنها پایین‌تر از حد انتظار بوده باید پاسخگو باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی استان برای حمایت از اقشار نیازمند، اظهار داشت: کمیته امداد استان در جذب تسهیلات اشتغال عملکرد خوبی داشته و رصد فرصت‌های شغلی ایجادشده توسط این کمیته اقدام ارزشمندی است که باید در بقیه دستگاه‌ها هم اجرا شود.

وی به اهمیت مسأله اشتغال در جامعه معلولان تحت پوشش بهزیستی هم اشاره کرد و گفت: از مدیران بانک‌ها می‌خواهم که نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند تا وضعیت معلولان از نظر توانمندی و اشتغال نسبت به گذشته بهبود یابد.

خرّم تاکید کرد: اشتغال معلولان مهم‌ترین وظیفه بهزیستی است و باید ضمن پیگیری پرداخت تسهیلات به آنان از نظر آموزش و مهارت‌آموزی هم پشتیبانی‌های لازم از سوی بهزیستی صورت گیرد تا به اشتغال پایدار معلولان منجر شود.

وی همچنین با اشاره به سهم 7 درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی، بر استفاده از ظرفیت‌های این بخش در ایجاد اشتغال تاکید کرد.

خرّم، حمایت از تاسیس تعاونی‌ها بویژه در مناطق کم‌برخوردار و روستایی را از دیگر عوامل تحول در حوزه اشتغال استان دانست و تاکید کرد که توسعه تعاونی‌ها به‌عنوان یک حرکت الگو می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه دستگاه‌ها به این ظرفیت‌ها، شاهد تحول اساسی در حوزه اشتغال استان باشیم.

وی تصریح کرد: تسهیلات این حوزه باید به اشتغال پایدار منجر شود که لازمه آن رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مسئول است؛ همان‌طور که از بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت تسهیلات آسان‌گیری کنند، دستگاه‌های اجرایی هم باید مراقبت کنند تا تسهیلات از مسیر خود منحرف نشده و به اشتغال پایدار بینجامد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت استان در سامانه ملی رصد اشتغال ارائه کرد و گفت: تعهد استان برای ایجاد اشتغال در سال جاری، 45 هزار و 794 نفر بود که در 10 ماهه امسال، 48 هزار و 583 شغل معادل 106 درصد در این سامانه ثبت شده و در سه مرحله نیز مورد راستی‌آزمایی قرار گرفته است.

حسین فتحی درخصوص عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نیز گفت: آذربایجان شرقی از نظر میزان تسهیلات پرداختی در این حوزه رتبه دوم و از نظر جذب تسهیلات رتبه سوم کشور را دارد و در 10 ماهه، 121 میلیارد تومان برای 2089 طرح پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت 865 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از سوی کمیته امداد و 272 میلیارد تومان از سوی بهزیستی به مددجویان این دو نهاد حمایتی خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل تبصره 16 قانون بودجه پرداخت شده است که سهم کمیته امداد از این تسهیلات یک‌هزار میلیارد تومان و سهم بهزیستی 505 میلیارد تومان بوده است.

در این جلسه 173 طرح اشتغال پایدار روستایی به ارزش 280 میلیارد تومان، مورد تصویب قرار گرفت که تسهیلات این طرح‌ها از محل منابع بازپرداختی بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

همچنین مدیران بانک‌های استان گزارش عملکرد خود در حوزه تسهیلات اشتغال، مشاغل خانگی، اشتغال روستایی و تسهیلات نهادهای حمایتی ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2694251
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد