• ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
  • 0k نظر «نمایش»

ضرورت داشتن پروانه مهارت فنی جهت اشتغال کارگران ساختمانی

ضرورت داشتن پروانه مهارت فنی جهت اشتغال کارگران ساختمانی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

لزوم دریافت پروانه مهارت فنی کارگران ساختمانی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ضرورت اشتغال کارگران ساختمانی، داشتن پروانه مهارت فنی می باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان،  احسان ذبیحیان،رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان داشتن پروانه مهارت فنی برای اشتغال به کار کارگران در بخش های ساختمان و شهرسازی الزامی است، به محدودیت تعداد کارگران ماهر و توانمند در حوزه ساختمان سازی در استان زنجان اشاره کرد وگفت: کمبود کارگر ماهر مشکل مهم در ساخت و ساز ساختمانها است  که این موضوع به خوبی در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن نمود پیدا کرده است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه  کارگرانی که در بخش صنعت ساختمان سازی فعالیت می کنند اغلب به صورت سنتی آموزش دیده اند ،ابراز داشت: اطلاعات فنی این کارگران گاها اشتباه بوده و به روز نیست و آگاهی آنها نسبت به مسایل ایمنی بسیار ضعیف است.

وی گفت: امکانات و شرایط خوبی در سازمان فنی و حرفه ای استان وجود دارد و طبق قانون الزامی است تمام کارگران ساختمانی در دوره های رشته فعالیت خود، شرکت نموده و پروانه مهارت اخذ کنند.

ذبیحیان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات صنعت ساخمان عدم رعایت مسایل ایمنی در کارگاه های ساختمانی است ، گفت: مهمترین عامل، عدم وجود فرهنگ ایمنی در بین کارگران و عدم اعتقاد آنها به استفاده از لوازم ایمنی در حین انجام کار می باشد.

وی تاکید کرد: طبق اطلاعاتی که از پزشکی قانونی استان اعلام شده موارد فوتی به دلیل سقوط از ارتفاع در حین کار در استان وجود داشته است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ناظران ساختمانی کنترل رعایت مسایل ایمنی در پروژه های ساختمانی است ،گفت: ناظران ساختمانی لازم است داشتن کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی را کنترل کنند و اجازه فعالیت اشخاص فاقد کارت مهارت را ندهند.

ذبیحیان با بیان اینکه از همان آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن مکاتبات لازم با سازمان فنی و حرفه ای انجام شده تا نسبت به آموزش کارگران توانمند اقدام کنند،متذکر شد:حجم کار در طرح نهضت ملی مسکن زیاد است و تعداد کارگران ماهری که در استان وجود دارد جوابگوی این طرح نیست و باید نسبت به آموزش کارگران اقدام شود و ضمن اینکه برخی از اشخاص دارای کارت مهارت در سایر حوزه ها مشغول به فعالیت شده اند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه ای نسبت به آموزش کارگران ماهر در رشته های مختلف صنعت ساختمان سازی اعلام آمادگی کرده است، بیان داشت: در این راستا از تمام پیمانکاران  به خصوص پیمانکاران پروژه های طرح نهضت ملی مسکن خواسته شده است تا نسبت به معرفی کارگران جهت اخذ کارت مهارت اقدام لازم را انجام دهند و صرفا از کارگران ماهر در عملیات اجرایی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2670039
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد