• ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
  • 0k نظر «نمایش»

لزوم پرداخت پاداش خدمت فرهنگیان بلافاصله بعد از بازنشستگی‌

لزوم پرداخت پاداش خدمت فرهنگیان بلافاصله بعد از بازنشستگی‌

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پاداش خدمت فرهنگیان بلافاصله بعد از بازنشستگی‌شان پرداخت شود

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایلنا، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی بلافاصله بعد از بازنشستگی شان پرداخت شود.

«مهدی اسماعیلی» نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مورد پیگیری این کمیسیون از تجمع فرهنگیان بازنشسته که اخیرا مقابل وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، به خبرنگار ایلنا گفت: به هر حال رضایت معلمان در ایجاد و تقویت انگیزه در آن‌ها موثر است؛ وجود رضایت هم در انگیزه‌مندی شاغلین تاثیرگذار است و هم در بازنشستگان، چرا که افراد مشغول به کار با دیدن وضعیت همکاران بازنشسته خود انگیزه‌شان کم یا زیاد می‌شود. بنابراین برای همه ما مهم است که طوری کار را پیش ببریم که انگیزه معلمان را بیشتر کنیم. 

نماینده مردم میانه تصریح کرد: طبیعتا ما در کمیسیون آموزش به دنبال تقویت‌ شأن معلمان هستیم و می‌دانیم که وضعیت فعلی نه در خور شأن معلمان مشغول به کار است و نه در خور جایگاه بازنشستگان فرهنگی. ضمن اینکه می‌دانیم بازنشستگان آموزش و پرورش به کلی مشکلات عدیده‌ای دارند. 

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تاخیر در پرداخت برخی از مبالغ مربوط به فرهنگیان اظهار کرد: در مواردی بازنشستگان فرهنگی پاداش پایان خدمت خود را به موقع در یافت نمی‌کنند. در برخی دستگاه‌های دیگر در همین خصوص تعارضاتی به وجود آمده است و همین باعث شده است که معلمان دیرتر به مطالبات خود برسند. 

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس ضمن تاکید بر تذکراتی که نمایندگان در این خصوص مطرح می‌کنند، گفت: ما هم به وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه که بارها در کمیسیون آموزش حضور پیدا کرده‌اند، متذکر شده‌ایم که باید به موقع و بلافاصله بعد از بازنشستگی پاداش خدمت فرهنگیان به آن‌ها پرداخت شود. 

او افزود: وزیر آموزش و پرورش باید در لایحه بودجه به اندازه کافی این نیاز وزارتخانه‌اش را در نظر می‌گرفت و برایش درخواست بودجه می‌کرد و در کمیسیون تلفیق نیز دائما باید این مسئله را پیگیری کند تا رقم بودجه‌شان به عددی واقعی نزدیک شود و در بودجه سال بعد این رقم دیده شود تا بتوانند مطالبات کارکنان خود را به درستی پرداخت کنند.

عضو کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: لازم می‌دانیم به وزیر آموزش و پرورش تاکید دوباره‌ای کنیم که سریعا به فکر مطالبات معلمان و بازنشستگان باشد؛ چه مطالبات مربوط به پاداش خدمت و چه سایر مطالبات مانند رتبه‌بندی و… اشکال در اجرای هرکدام از این مسائل انگیزه معلمان ما را خدشه دار می‌کند. 

اسماعیلی در ادامه در خصوص محورهای ۱۸ گانه در طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش که پیش از این توسط «سیدعلی یزدی خواه» نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس مطرح شده بود، عنوان کرد: به هرحال وظیفه نمایندگام مردم در مجلس است که عملکرد وزارت آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه‌ها را نظارت کنند و پایش داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش یادآور شد: اگر وزیر یا مسئولی در وظیفه ذاتی خودش نتواند به خوبی وارد عمل شود و امور را مدیریت کند، طبیعی است که مجلس از حق قانونی خودش استفاده می‌کند. مشخصا در مورد آموزش و پرورش با توجه به اعتراضات عمده‌ای که به مسائل مالی، نیروی انسانی، محتواهای آموزشی، معطل ماندن سند تحول بنیادین آموزش و… وجود دارد که خیلی زیاد هم هست، نمایندگان حساس شده‌اند که اگر رضایت در خصوص این موضوعات در مجلس ایجاد نشود، از وظایف قانونی خودشان استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2695348
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد