• ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
  • 1k نظر «نمایش»

لزوم گزینش و بررسی صلاحیت عمومی معلمان مدارس غیردولتی

لزوم گزینش و بررسی صلاحیت عمومی معلمان مدارس غیردولتی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آغاز فرآیند توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: معلمانی که وارد مدارس غیر دولتی می شوند باید مورد بررسی و گزینش صلاحیت های عمومی قرار بگیرند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، از توانمندسازی ۱۷۶ هزار معلم مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می‌شوند باید حتما گزینش شده و صلاحیت عمومی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فرآیند توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی به دنبال این هستیم که معلمان صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند و از این رو ابرپروژه‌ای را برای این کار تعریف کرده‌ایم.

وی درباره پروژه توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی توضیح داد: در طول سه سال آینده شش بسته آموزشی و پرورشی در قالب پودمان ۶۰ ساعته تدوین کرده‌ایم. در سند تحول  بنیادین نیز به این امر اشاره شده است که معلم باید صلاحیت عمومی، دانش حرفه‌ای، تربیتی و تخصصی داشته باشد.

گزینش و احراز صلاحیت معلمان، پیش شرط اول تدریس در مراکز غیر دولتی

مرتبط بودن رشته تحصیلی با تدریس، شرط دوم  

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می شوند باید حتما «گزینش» شده و صلاحیت عمومی آنها مورد بررسی قرار گیرد. فرآیند بررسی و گزیش این معلمان در سال‌های قبل ۱۵ روزه بود اما اکنون آن را پنج ماهه کرده‌ایم و در این راستا با هسته گزینش تفاهم نامه امضاء کرده‌ایم و گزینش و احراز صلاحیت معلمان پیش شرط اول تدریس در مراکز غیر دولتی است. پیش شرط دوم این است که رشته تدریسی معلم با دوره تحصیلی او باید متناسب باشد.

توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی طی سه سال

محمودزاده با بیان اینکه فرآیند توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی سه ساله است، ادامه داد: برای این فرآیند سه ساله ۳۶۰ ساعت آموزش طراحی کردیم که همه معلمان مدارس غیر دولتی باید در این دوره‌ها شرکت کنند. بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت این بسته‌ها مربوط به امور تربیتی و عمومی است که با همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد. بخشی دیگر معطوف به دانش تخصصی و موضوعی و بخش دیگر از آن نیز مربوط به صلاحیت حرفه‌ای است.

به گفته وی، فاز اول این پروژه شروع شده و در فاز نخست ۱۷۶ هزار معلم مدارس غیر انتفاعی برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: نزدیک ۱۰.۵ میلیون ساعت آموزش حضوری برای این افراد خواهیم داشت. مجری این کار دانشگاه فرهنگیان است و دانشگاه فرهنگیان را پای کار آوردیم. سایر موسسات نیز کمک خواهند کرد.

گره خوردن حقوق و مزایای معلمان مدارس غیردولتی به شناسنامه دار شدن آنها 

محمودزاده درباره اهمیت تدوین دوره مذکور  تاکید کرد: در حال حاضر اگر مدارس غیر دولتی ما در خارج از ایران بخواهند معلم جذب کنند باید از نظام تعلیم تربیت آن کشور مجوز بگیرند اما این امر را ما در کشور خودمان نداشتیم. در طرح توانمندسازی، ابتدا معلمان شناسنامه دار می‌شوند و حمایت‌های جدی از این معلمان می‌شود و در گام بعدی بسته‌های دیگری هم در کنارش وجود دارد. در آینده حقوق و مزایای معلمان مدارس غیر دولتی را به این موضوع گره خواهیم زد.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است این معلمان با دریافت کارت صلاحیت حرفه‌ای ادعای استخدام در آموزش و پرورش داشته باشند؟ خاطر نشان کرد: هیچ بخش غیر دولتی در کشور و در هیچ صنفی ادعای استخدام در بخش دولتی را نخواهند داشت. ما هم اجازه نخواهیم داد کسی که این کارت صلاحیت را نداشته باشد وارد مدرسه شود.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار معلمان و فرهنگیان

مشاهده صفحه جامع حقوق معلمان مدارس غیر انتفاعی

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2787721
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k