• ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
  • 0k نظر «نمایش»

معافیت سربازی دانش‌ آموزان دارای کد اشتغال پیگیری می شود

معافیت سربازی دانش‌ آموزان دارای کد اشتغال پیگیری می شود

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پیگیری معافیت 4 ساله سربازی دانش‌ آموزان دارای کد اشتغال

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال پیگری معافیت سربازی 4 ساله دانش آموزان دارای کد اشتغال هستیم.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه کلاس درس و مدرسه، چشمه جوشان تحول است و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه‌ سازنده‌ ایران باید مورد توجه قرار گیرد گفت: مشکل تولید کشور توسط دانش‌آموزان تولید کننده حل خواهد شد.

مراد صحرایی با تاکید بر اینکه مهارت‌محوری را دنبال می‌کنیم گفت: مشکل تولید کشور توسط دانش آموزان تولیدکننده حل خواهد شود و با حمایت دولت می‌توانیم زمینه اشتغال آینده دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموز باید در آینده به بازار کار وصل شود و این امر مستلزم مهارت آموزی است از ایده مدارس کارآفرین  تقدیر کرد و افزود: در شاخص‌های توسعه انسانی، شاخص سن بسیار مهم است و نشانه اهمیت مدرسه است، بنابراین مدرسه یادگیرنده، مدرسه کارآفرین است که برای مشکلات راه حل ارائه کند.

وی تاکید کرد: تبصره ۱۸ مشکل کشور را حل نمی کنند مشکل بیکاری را مدارس مهارتی حل می‌کند و دوراهی پیش روی مدیران ارشد درمان بیکاری و یا تربیت نیروی کار از ابتدا در مدارس است.

صحرایی با اشاره به اینکه کسی می‌تواند تحول را رقم بزند که بداند حل مشکل امروز بستن راه بروز مشکل است و راه آن پرداختن به مدرسه‌هاست تصریح کرد: مهارت آموزی یکی از پنج اولویت اصلی ماست و ۴۵درصد دانش آموزان را شامل می شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش برای تربیت و ارائه آموزش‌ها اولویت دارد، اگر فردی در مدرسه ماهر شد، نیازی نیست در جای دیگر هزینه شود، از این رو هزینه کردن در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری مهمی است.

وی از پیگیری معافیت سربازی برای مدت ۴ سال برای دانش‌آموزان دارای کد اشتغال خبر داد و گفت: در شورای انقلاب فرهنگی به دنبال این هستیم تا دانش‌آموزانی که کد اشتغال دریافت کنند پس از فارغ التحصیلی همچون پذیرفته‌شدگان دانشگاه برای مدت ۴ سال  از معافیت خدمت وظیفه استفاده کنند.

وی افزود: ما معتقدیم اگر دانش آموزان را صاحب شغل کنیم مشکل بیکاری، ازدواج  حل خواهد شد.

دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بررسی، تصویب و مقرر شد طبق قانون ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح های اشتغال حمایتی، تولیدی، پیشران اقتصادی و دانش بنیان در سال جاری اختصاص یابد.

وزیر آموزش و پرورش به المپیاد تفکر و کارآفرینی  اشاره و تصریح کرد: این المپیاد با هدف پرورش تفکر و مهارت‌های مبتنی بر تفکر و ارزش آفرینی شامل خلاقیت، نوآفرینی و کارآفرینی در دانش ­آموزان راه‌اندازی شده است.

مراد صحرایی از فراهم شدن امکان معافیت شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها برای دارندگان مدال یا تندیس طلای کشوری این المپیاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این المپیاد علمی به‌دنبال متوجه کردن دانش‌آموزان از سنین پایین به جستجوی راهکارهای نوآورانه برای حل مشکلات است. بنابراین به ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان خلاق، پرورش صحیح و هدایت تفکر خلاق به فرایندهای نوآورانه و همچنین شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان می‌پردازد.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار خدمت سربازی

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2804265
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد