• ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
  • 0k نظر «نمایش»

نیازمندی سازمان پزشکی قانونی به نیروی متخصص

نیازمندی سازمان پزشکی قانونی به نیروی متخصص

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

با کمبود نیروی متخصص در سازمان پزشکی قانونی مواجه هستیم

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری مهر، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاظر با 3 هزار نفر در 446 مرکز پزشکی قانونی فعالیت می کنیم و با کمبود نیرو متخصص در این سازمان ها مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر با ۳ هزار نفر در ۴۴۶ مرکز پزشکی قانونی در ۴ بخش تخصصی آزمایشگاه، معاینات، کمیسیون‌ها و تشریح فعالیت داریم و نیاز به نیروی انسانی متخصص داریم.

وی ادامه داد: سختی کار و نبود جاذبه باعث شده است انگیزه‌ای برای کار در پزشکی قانونی به خصوص بین پزشکان وجود نداشته باشد و در چند سال اخیر با وجود آزمون‌های استخدامی مراجعه کننده‌ای نداشتیم

منوچهری از آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های فعال کشور نام برد و تصریح کرد :۱۰۷ پرسنل ما در ۱۴ مرکز این استان در ۳ ماهه نخست امسال ۲۳۳ پرونده را رسیدگی کردند که یک آمار عالی در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۷ شهرستان استان مراکز پزشکی قانونی استیجاری است گفت: در صورت تأمین زمین توسط مدیران استان آمادگی ساخت ساختمان اداری را در شهرستاتهای ماکو، شاهین دژ و پیرانشهر را داریم.

منوچهری با بیان اینکه پزشکی قانونی که از سال ۷۲ به عنوان یک سازمان تخصصی به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر در ۳۵۰ شهرستان با ۴۴۶ مرکز در حال خدمت رسانی است که در استان آذربایجان غربی ۱۴ مرکز فعال وجود دارد که در این مراکز استان در سه ماهه اول سال ۱۷۲۰۴ نظریه کارشناسی در بخش معاینات و ۵۴۵ گواهی تشریح صادر شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این آئین نقش پزشکی قانونی را در زندگی مردم مهم دانست و خاطرنشان کرد: بر پایه نظرات کارشناسی و علمی پزشکی قانونی است که دادگستری موفق به اجرای عدالت و رفع مشکلات مردم می‌شود.

ناصر عتباتی سرعت در کنار صحت و دقت را عوامل موفقیت در این سازمان عنوان و اضافه کرد: اگر تعللی در کار صورت بگیرد هزینه‌های جبران ناپذیری به مردم وارد خواهد شد.

وی افزود: امروز پزشکی قانونی به عنوان یک مرجع کارشناسی در عرصه‌های مختلف زندگی مردم خود را نشان می‌دهد و نظرات کارشناسی و ورودهای این مرجع نقش پر رنگی در اجرای عدالت ایفا می‌کند و نقطه اطمینان بخشی هم برای مقام قضائی و هم طرفین پرونده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به موقعیت خاص استان گفت: موفقیت خاص استان می‌طلبد با حساسیت مضاعف ضمن دقت در ارائه نظرات کارشناسی سرعت را نیز در دستور کار قرار دهند تا از اطاله دادرسی در مواردی که نیاز به ارائه نظریه فنی می‌باشد جلوگیری شود.

در پایان این مراسم دکتر موسی ادیب فر به جای دکتر روشنی مدیر کل سابق که ماه گذشته فوت شده بود به عنوان مدیر کل جدید پزشکی قانونی آذربایجان غربی معرفی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2608161
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد