• ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
  • 0k نظر «نمایش»

نیاز به استخدام ۲۰ نفر آتش‌نشان خانم در مشهد

نیاز به استخدام ۲۰ نفر آتش‌نشان خانم در مشهد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

حضور 8 تا 10 هزار آتش‌نشان داوطلب

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: نیاز به استخدام 20 بانوی آتش نشان داریم.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در زمینه بانوان آتش‌نشان نظر مدیریت شهری و سازمان آتش‌نشانی این است که نیاز به ایستگاه بانوان در آتش‌نشانی داریم؛ نامه جذب نیرو را نوشتیم و بیان کردیم که به استخدام ۲۰ نفر بانو نیاز داریم.

مجید فرهادی امروز ۲۱ اسفند، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی مشهد سازمانی پویا و فعال است. این سازمان در سطح کشور جزو بهترین سازمان‌های مطرح شده به لحاظ امکانات، نیروی انسانی و تفکر کمک به ایمنی شهری و جزو رتبه‌های اول کشوری است.

وی بیان کرد: در سازمان آتش‌نشانی ۱۶۲۱ نیرو داریم که ۱۴۳۶ نفر در بخش عملیات خدمت می‌کنند. تعداد پرسنل مرکز فرماندهی ۳۴ نفر و تعداد پرسنل ستاد ۱۵۱ نفر است. خط مشی سازمان آتش‌نشانی مشخص بوده و برنامه‌های راهبردی دارد. 

باید تا پایان سال ۱۴۰۴، ۵۸ ایستگاه عملیاتی داشته باشیم

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ ایستگاه عملیاتی در سطح شهر فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ ایستگاه عسگریه در مهرماه افتتاح شد. تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۵۸ ایستگاه عملیاتی داشته باشیم. در حال حاضر ایستگاه وکیل‌آباد در انتهای بلوار وکیل‌آباد در حال ساخت بوده که ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اردیبهشت ماه  ۱۴۰۲مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: در زمینه خودرو و ناوگان، ۲۱ دستگاه در مهرماه رونمایی کردیم که تعدادی خودروهایی بود که نیاز به اورهال و بازسازی داشت. ۲۳ دستگاه شاسی دیگر که خریداری شده بود امسال برای کاربری‌سازی آن اقدام شده است. ۲ تا ۳ مورد تا پایان سال و بقیه در سال آینده انجام خواهد شد، تعداد کمی نیز در سال ۱۴۰۳ به دست ما می‌رسد. قرارداد نوسازی و به روزرسانی دو دستگاه خودرو پلتفرم و نردبان قدیمی بسته شده تا از دستی به اتومات تبدیل شود.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار قلم لوازم عملیاتی در ایستگاه‌ها داریم. امسال ۵۰ میلیارد تومان مناقصه خرید تجهیزات برگزار کردیم. تعداد شیرهای هیدرانت فعال در شهر ۹۳۹ مورد بوده که ۵۰ شیر دیگر تا پایان سال یا اوایل سال آینده جانمایی خواهند شد.

فرهادی خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش‌های ایمنی که باعث جلوگیری از خسارت و حادثه می‌شود، ۴۳۱ هزار و ۷۹۲ نفر ساعت آموزش در سال جاری انجام شده است. برای سال آینده نیز برنامه‌های خوبی داریم. در سال جاری ۳۳ هزار و ۴۴۸ نفر ساعت آموزش ضمن خدمت برای کارکنان داشتیم که ۳۰۳۱ نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و ۱۳۷ دوره تخصصی برگزار شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در زمینه نظارت بر عملکرد و رعایت استانداردهای ایمنی اصناف ۵۵۶ پرونده از مناطق شهرداری ارجاع و ۵۳۹ مورد تاییدیه ایمنی صادر شده  است. ۳۲۸۲ پروانه ساختمانی و ۴۸۳۵ گواهی عدم خلاف یا پایانکار صادر شده و در سال جاری ۳۸۸۶ پایانکار بهره‌برداری نیز صادر کردیم.

حضور ۸ تا ۱۰ هزار آتش‌نشان داوطلب

وی با اشاره به اینکه ما ۸ تا ۱۰ هزار آتش‌نشان داوطلب داریم، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ استفاده خاصی از آتش‌نشان‌های داوطلب نشده اما برای سال ۱۴۰۲ سازمان‌دهی بسیار خوبی را انجام خواهیم داد و آن‌ها را پوشش خواهیم گرفت. 

فرهادی بیان کرد: ما در منطقه ثامن ۹ ایستگاه عملیاتی داریم که در تمام ایستگاه‌ها خودروهای سبکی تعبیه شده که در کوچه‌های باریک هم ورود پیدا می‌کنند. موتور چهارچرخ و موتورهای سیار و دوچرخ نیز داریم. در ۶ ماه ابتدایی سال آینده یک دستگاه چهارچرخ اضافه خواهد شد و هدفمان این است که در ۶ ماه دوم چند دستگاه دیگر نیز اضافه کنیم.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: سال گذشته در ایام عید اتفاق خاصی برای زائران نیفتاد و امسال نیز تمهیدات ویژه‌ای دیده شده است. تمام پارک‌ها و مراکز اسکان توسط همکاران بازدید و موارد لازم به شهرداران مناطق جهت ایمن‌سازی ابلاغ شده است. از سوله‌های اسکان و مکان‌های دیگر نیز بازدید کردیم و کپسول‌های آتش‌نشانی به صورت امانی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. در پارک غدیر برای اولین بار پیامک نقطه‌ای را راه‌اندازی کردیم که وقتی زائری وارد پارک شده و بیش از دو ساعت توقف داشته باشد، پیامک ایمنی داده خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در زمینه بانوان آتش‌نشان نظر مدیریت شهری و سازمان آتش‌نشانی این است که نیاز به ایستگاه بانوان در آتش‌نشانی داریم، عنوان کرد: در حال حاضر در زمینه آموزش از بانوان استفاده می‌کنیم. ۶۰ نفر خانم با ما همکاری دارند که ۳۰ نفر ثابت آموزشی هستند. در زمینه علمیات، استخدام نداریم اما ۸ نفر در بخش اداری فعال هستند. استخدام بانوان در بخش عملیات سازوکار و مجوزهای خاصی می‌خواهد که در حال انجام پیگیری‌های لازم هستیم. نامه جذب نیرو را نوشتیم و بیان کردیم که به استخدام ۲۰ نفر بانو نیاز داریم.

فرهادی گفت: سازمان آتش‌نشانی در حوزه اختراعات پیشرو بوده است. یکی دو سالی است که این مورد به خوبی اتفاق نیفتاده اما در تلاش هستیم و چند پروژه خوب نیز داریم. چندین سال پیش اولین پهباد آتش‌نشانی در مشهد ساخته شد اما خوب مورد توجه قرار نگرفت که در تلاش هستیم آن را به چرخه بازگردانیم. دو ربات آتش‌نشانی نیز ساخته شده است. ما حمایت از دانش‌بنیان‌ها را نیز در دستور کار داریم. امسال پمپ‌های ایرانی خریداری کردیم که استفاده خواهیم کرد. 

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به مسمومیت دانش‌آموزان تصریح کرد: هفته گذشته ۷ مدرسه به ما اعلام شد که رسیدگی کردیم. وظیفه ما امدادرسانی است و اینکه چه اتفاقی افتاده دستگاه‌های مرتبط باید پاسخگو باشند که پیگیر هستند. در یکی، دو مدرسه دانش‌آموزان به لحاظ روانی و استنشاق گاز حال مساعدی نداشتند و یکی، دو نفر از همکاران ما نیز به لحاظ تنفسی دچار مشکل شدند اما مورد خاصی نبود.

وی در خصوص دو مورد تجمع امسال آتش‌نشانان به دلیل مشکلات معیشتی گفت: این تجمع‌ها در سراسر کشور انجام شد که در مشهد بدون حاشیه بود. ما با مدیریت پیگیری‌هایی را انجام دادیم. تعطیل‌کاری و شب‌کاری آتش‌نشانان باید پرداخت شود که نمی‌شود. در واقع دیوان مصوبه‌ای دارد که تعطیل‌کاری و شب‌کاری به شهرداری پرداخت نشود در حالی که آتش‌نشانی نیز جزو شهرداری است. البته قول دادند این کار را انجام دهند.

فرهادی در خصوص آسیب خودروهای آتش‌نشانی در ناآرامی‌های اخیر بیان کرد: ۵ خودرو ما در ناآرامی‌های اخیر دچار آسیب شد که سنگ زدن و شیشه شکستن بود اما از وظیفه سازمانی ما جلوگیری نکرد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در بحث ایمنی سازمان آتش‌نشانی، شهردار و معاونان تعارفی با کسی ندارند، خاطرنشان کرد: در زمینه پارکینگ هشت‌آباد پیگیری‌هایی انجام شد و در حال انجام موارد مورد نظر هستند. نقشه‌های اولیه اطفای حریق تایید شده و در حال انجام است. بخشی از موارد ایمنی انجام شد و بخشی نیز باقی مانده که در خصوص بسیاری از پروژه‌های سطح شهر نیز اینگونه است که تذکرات لازم داده شده و آن‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: ما بیمارستان‌ها را از منظر آتش‌نشانی مورد بازدید قرار می‌دهیم که بخش اعظم بیمارستان‌ها در حال انجام نکات ایمنی هستند. سینماها نیز بازدید و تذکرات لازم داده شده که در حال رفع نقص هستند. ما به سینماهای جدید تاییدیه ندادیم. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2715128
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد