• ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
  • 1k نظر «نمایش»

پرداخت وام خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان بوشهر

پرداخت وام خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان بوشهر

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پرداخت اعتبار 150 میلیونی خود اشتغالی به متقاضیان بوشهر

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: اعتبار خود اشتغالی برای متقاضیان 150 میلیون تومان می باشد که پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مصدق کشاوری در نشست با خبرنگاران تعهد استان بوشهر به وزارتخانه‌های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال در سال جاری را ۲۱ هزار و ۶۷۴ فقره شغل عنوان کرد و افزود: در ۹ ماه امسال ۲۲ هزار و ۱۰۱ فرصت شغلی در این استان ایجاد شد که نسبت به تعهد اشتغال یکساله ۲ درصد بیشتر است.
 
وی افزود: بر اساس دستور استاندار بوشهر تعهد درون استانی برای ایجاد ۳۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است که با اقدامات انجام شده محقق خواهد شد.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: با ایجاد این میزان اشتغال تا پایان سال تعهد اشتغال آفرینی استان بوشهر تحققی ۱۳۸ درصدی خواهد داشت.
 
وی گفت: ۴۸ دستگاه اجرایی در استان بوشهر در ایجاد اشتغال این استان نقش دارند که هر یک ظرفیت‌ها و برنامه‌های خود را به تفکیک شهرستان‌ها ارائه کردند.
 
کشاورزی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های خدادادی استان بوشهر در حوزه‌های دریا، نفت و گاز و صنایع معدنی، توسعه متوازن مناطق مختلف بویژه مناطق کمتر برخوردار استان و اشتغال‌زایی گسترده را به دنبال دارد و تحقق این مهم نیز مستلزم ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی و خصوصی است.
 
وی گفت: مشاغل ایجاد شده همه با کد ملی و مشخصات در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت رسیده است و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هر یک از موارد را بررسی و صحت سنجی می‌کند تا در صورت انحراف مساله را برای پیگیری ارجاع دهد.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: در این بررسی‌ها استان بوشهر با تایید ۹۴ درصد از مشاغل ثبت شده در سامانه رصد رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
 
کشاورزی یادآور شد: یکی از ملاک‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان تحقق اشتغال تعهد شده است.
 
وی گفت: امسال یک‌هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان بوشهر ابلاغ شده و ۱۸ بانک و موسسه اعتباری مسئولیت پرداخت این اعتبارات را بر عهده دارند.
 
کشاورزی افزود: این تسهیلات در شهرستان‌ها برای طرح‌های خود اشتغالی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای طرح‌های کارفرمایی تا چهار میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.
 
وی با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده در بانک‌های استان بوشهر موجود است، گفت: با این منابع نباید مساله‌ای برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در این استان وجود داشته باشد.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات می‌توانند به سامانه تسهیلات جامع پایدار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس اینترنتی tek.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
 
وی اعلام کرد: در ۹ ماهه اول امسال بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی از سوی این اداره کل به صورت الکترونیکی صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.
 
کشاورزی افزود: ۹۵ درصد از مجوز‌های اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به صورت آنی است و متقاضیان در کمتر از ۳۰ دقیقه مجوز خود را از سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه مصوب شده تا در دهه فجر شاهد افتتاح دست کم یک بازارچه در شهرستان‌های بوشهر باشیم، عنوان کرد: مرکز استان نیازمند سه مرکز است که می‌توان با استفاده از زمین‌های شهرداری و دستگاه‌های دیگر در در جوار ساحل، این بازارچه‌ها را به طور مناسب جانمایی کرد.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اعلام کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر ۳۹ درصد است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی دارد.
 
وی با بیان اینکه بانوان حدود ۴۷ درصد از جمعیت استان بوشهر را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: مشارکت اقتصادی این گروه در استان بوشهر تنها ۹ درصد و میانگین کشوری این نرخ ۱۲ درصد است.
 
کشاورزی با اشاره به حضور ۸۶۰ هزار نفر بوشهری در پنجره طلایی جمعیت و جوانی جمعیت این استان، بیان کرد: اگر سالانه ۳۰ هزار اشتغال جدید در استان بوشهر ایجاد شود موفق می‌شویم نرخ بیکاری را در وضعیت کنونی حفظ کنیم.
 
وی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان بوشهر ۷.۹ درصد است که همه افراد وارد شده به سن اشتغال را شامل می‌شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان بوشهر ۱۳ درصد است.
 
به گفته وی در زمان حاضر ۴۶ هزار دانشجو در استان بوشهر تحصیل می‌کنند که ۶۲ درصد در رشته‌های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.
 
کشاورزی تاکید: این استان به شدت با چالش فقدان مهارت و تکنسین روبروست و لازم است هنرستان‌ها تقویت و دانش‌آموزان بیشتر به سمت مهارت آموزی هدایت شوند.
 
وی اعلام کرد: امسال از مجموع اشتغال منطقه ویژه انرژی پارس ۲ هزار و ۵۳۵ نفر بومی استان بوشهر با کد ملی این استان استخدام شده و یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از دیگر استان‌ها به کار گرفته شده‌اند.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: ورود اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی، در جلسه کمیسیون کارگری در این منطقه مصوب شده است که برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استان با همکاری در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به صورت کارورزی حداقل به مدت ۱۰ ماه اشتغال پیدا خواهندکرد تا شرایط شغلی دائم برای آن‌ها فراهم شود.
 
وی گفت: در دولت سیزدهم برای اولین بار با ورود اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در حوزه منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی ۱۴ تشکل کارگری ایجاد شد.
 
کشاورزی وی ادامه داد: در زمان حاضر بیش از ۲۵۹ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان بوشهر فعال است.
 
وی گفت: براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با واگذاری اراضی دولتی برای طرح‌های پرورش میگو تنها در قالب تعاونی ظرف یک ماه پیش رو ۶۱ شرکت تعاونی پرورش میگو در شهرستان بوشهر تاسیس می‌شود.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: ۵۶ شرکت تعاونی پرورش میگو شهرستان دیلم در هفته دولت سال جاری تشکیل شد که با تشکیل تعاونی‌های پرورش میگو جزیره شیف، استان بوشهر قطب برتر در تعاونی‌های آبزی پروری کشور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2684024
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k