• ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
  • 0k نظر «نمایش»

پیگیری پرداخت حقوق و بیمه کامل معلمان مدارس غیر دولتی

پیگیری پرداخت حقوق و بیمه کامل معلمان مدارس غیر دولتی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

احتمال پرداخت حقوق و بیمه معلمان مدارس غیردولتی از طریق تامین اجتماعی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: بررسی پرداخت حقوق و بیمه معلمان مدارس غیر دولتی مطابق با قانون کار در حال پیگیری است.

 رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: در مذاکراتی با سازمان تأمین اجتماعی به دنبال پرداخت حقوق طبق قانون کار و بیمه کامل معلمان این مدارس هستیم که احتمالاً اگر موضوع در مجلس به سرانجام نرسد، امسال از طریق سازمان تأمین اجتماعی آن را عملیاتی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معلمان مدارس غیردولتی سال‌هاست که نسبت به نادیده گرفتن حقوق قانونی خود معترض هستند اما عمده تمرکز رسانه‌ها و حتی مسئولان آموزش و پرورش بر موضوع شهریه‌های دریافتی مدارس غیردولتی بوده است و در این میان کمتر مشکلات معلمان شاغل در این مدارس بازگو شده است.

همانند سایر شاغلان بخش غیردولتی، عمده مشکلات معلمان و مربیان مدارس غیردولتی مربوط به عدم اجرای صحیح قانون کار توسط کارفرمایان غیردولتی (مالکان مدارس) است.

حل نشدن مشکلات و «وعده درمانی‌ها» باعث شده بسیاری از معلمان مدارس غیردولتی به وزارت آموزش و پرورش پناه بیاورند و مطالبه برگزاری آزمون و استخدام در این وزارتخانه را مطرح کنند.

هم‌اکنون حدود 250 هزار معلم در 18 هزار مدرسه غیردولتی مشغول به تدریس هستند.

در همین ارتباط احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره حقوق اندک و بیمه نامناسب معلمان شاغل در مدارس غیردولتی گفت: برخی معلمان مدارس غیردولتی از وضعیت حقوق و بیمه گلایه دارند و طبق قانون کار، معلمان مدارس غیردولتی باید 44 ساعت در طول هفته در مدرسه تدریس داشته باشند تا بیمه آنها کامل باشد و مطابق قانون کار حقوق دریافت کنند.

وی افزود: به دنبال تغییراتی هستیم تا معلمان مدارس غیردولتی همانند مدارس دولتی، در دوره ابتدایی 25 ساعت و دوره متوسطه 30 ساعت تدریس داشته باشند، این موضوع منتظر تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: اجحاف در بحث حقوق و بیمه توسط مؤسسان برخی مدارس غیردولتی انجام می‌شود و در مواردی اگر حقوق را مطابق قانون کار پرداخت کنند، بعداً از معلمان گرفته می‌شود، در مذاکراتی با سازمان تأمین اجتماعی به دنبال پرداخت حقوق طبق قانون کار و بیمه کامل معلمان این مدارس هستیم که احتمالاً اگر موضوع در مجلس به سرانجام نرسد، امسال از طریق سازمان تأمین اجتماعی آن را عملیاتی کنیم.

محمودزاده گفت: اجحاف در حقوق معلمان عمدتاً از سوی مدارسی است که کمتر از 100 دانش‌آموز دارند حتی ما موافقت‌هایی با افزایش شهریه آنها داشتیم تا حقوق معلمان مطابق با قانون کار پرداخت شود.

مذاکره با تأمین اجتماعی برای حقوق و بیمه کامل معلمان

همچنین  بهنام نیک‌نژاد؛ مدیر‌کل مدارس و مراکز غیردولتی درباره حقوق و بیمه معلمان مدارس غیردولتی به تسنیم گفت: هم‌اکنون در این رابطه وحدت‌رویه در سطح کشور وجود ندارد و در برخی مناطق وضعیت مناسب بوده و معلمان راضی هستند به گونه‌ای که مطابق آیین‌نامه اجرایی مدارس غیردولتی اقدام شده و با 25 ساعت تدریس معلمان در دوره ابتدایی و 30 ساعت تدریس در دوره متوسطه بیمه کامل و حقوق طبق وزارت کار برای آنها رد می‌شود.

به گفته او، در قانون کار اعلام شده است که افراد باید 44 ساعت در هفته فعالیت داشته باشند تا از حقوق و بیمه کامل برخوردار شوند، هم‌اکنون در حال تفاهم با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی هستیم تا این موضوع برای معلمان مدارس غیردولتی حل شود و با اتصال سامانه ما به سازمان تامین اجتماعی شاهد استاندارد شدن قرارداد مدارس با معلمان باشیم.

نیک‌نژاد ادامه داد: هم‌اکنون در برخی مدارس شاهد هستیم که معلم هر روز تدریس انجام می‌دهد اما برای او یک روز بیمه در هفته رد می‌شود و فرد دیگری اصلاً تدریس ندارد اما به دلیل ارتباط با مؤسس مدرسه غیردولتی از بیمه کامل برخوردار می‌شود.

وی گفت: در حال مذاکره با دولت هستیم تا منابع مالی لازم برای صندوق حمایت از مدارس غیردولتی را دریافت و آن را برای بیمه معلمان مدارس هزینه کنیم.

شهریه بالای مدارس غیردولتی که در سال تحصیلی جدید با افزایش قابل توجه منجر به نارضایتی خانواده‌ها شد، موضوع دیگری است که محل اعتراض والدین دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس غیردولتی است.

والدین نخستین ناظران بر مدارس غیردولتی

احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی در این باره گفت: خانواده‌ها با مراجعه به سامانه مشارکت‌ها می‌توانند در بخش استعلام شهریه با انتخاب اسم مدرسه و استان، شهریه مدرسه غیردولتی را مشاهده کنند.

به گفته او، در برخی مناطق مانند شهر تهران، اعتراضاتی نسبت به شهریه بالای مدارس غیردولتی وجود دارد و خانواده‌ها در صورت مواجهه با این موضوع ابتدا به منطقه آموزش و پرورش و پس از آن آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: نخستین ناظران ما در مدارس غیردولتی، والدین هستند.

مشاهده صفحه جامع جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان

مشاهده صفحه جامع اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2795076
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد