• ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
  • 0k نظر «نمایش»

کمبود قطعی ۴ هزار معلم در آموزش و پرورش خراسان رضوی

کمبود قطعی ۴ هزار معلم در آموزش و پرورش خراسان رضوی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

با کمبود 4 هزار معلم در خراسان رضوی مواجه هستیم

به گزارش ایران استخدام و به نقل از برگزاری ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به کمبود 23 هزار معلم در استان، پس از اندیشیدن برای رفع این کمبود بصورت قطعی 4 هزار معلم کمبود داریم.

سید امیر شوشتری روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز ۸.۳ متر مربع است که هم اکنون این سرانه در استان خراسان رضوی  ۴.۲ متر مربع است،  بدین ترتیب به بیش از ۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی نیاز داریم.

وی ادامه داد: این نیاز معادل بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید برای مهرماه امسال می شود که تامین این میزان قطعا میسر نیست، بنابراین دچار مشکل فضای آموزشی در استان هستیم.

شوشتری گفت:  علاوه بر این با وجود ۲۳ هزار کمبود معلم در استان و به رغم همه تدابیر اندیشیده شده برای تامین این میزان هنوز در سال تحصیلی پیش رو با کمبود قطعی  چهار هزار معلم در خراسان رضوی رو به رو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد:از سال ۹۲ تاکنون نیروهای آموزش و پرورش از ۹۰ هزار معلم به ۷۶ هزار نفر رسیده که به معنای ۱۵ درصد کاهش است.

وی افزود: این در حالی است که میزان جمعیت دانش‌آموزی از  یک میلیون و ۱۵۰ هزار به بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر طی این مدت رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی اخیر ۱۰ درصد افزایش جمعیت دانش آموزی در استان را تجربه کرده ایم، ادامه داد: پیش بینی می شود در سال تحصیلی پیش رو نیز شاهد افزایش ۸ درصدی جمعیت دانش آموزی در خراسان رضوی باشیم.

شوشتری با بیان اینکه اعتبارات سال جاری در حوزه نوسازی مدارس از مهرماه محقق خواهد شد، گفت: به این ترتیب شاهد معطل ماندن پروژه های در حال ساخت آموزشی و عدم تحویل این پروژه ها خواهیم بود لذا پیشنهاد می شود در مدت یک ماه آینده وضعیت در این زمینه از طراحی تلقی شده و اعتباری امانی یا در قالب تنخواه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اجرای پروژه های آموزشی لحاظ شود.

شوشتری جمع آوری مدارس کانکسی تا پایان سال ۱۴۰۲ را از اهداف آموزش و پرورش خراسان رضوی دانست و گفت : هم اکنون بیش از ۳۰۰ کانکس در استان داریم که با تامین اعتبار لحاظ شده همگی جمع آوری خواهد شد.

وی در خصوص سرویس مدارس نیز اظهار کرد: قیمت استفاده از خدمات سرویس مدارس بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش و به صورت رسمی طی روزهای آینده اطلاع رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

آموزش و پرورش خراسان رضوی هم اکنون دارای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز می باشد که معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2613624
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد