• ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
  • 0k نظر «نمایش»

کمبود ۵۰ درصدی نیرو در محیط بانی سازمان حفاظت از محیط زیست

کمبود ۵۰ درصدی نیرو در محیط بانی سازمان حفاظت از محیط زیست

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

بازنشستگی هزار و 500 نفر در محیط بانی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری دانشجو، مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت:در حال حاظر در بخش محیط بانی سازمان با کمبود 50 درصدی نیرو مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ جمشید محبت خانی، مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پیرامون سوال در رابطه با برنامه‌های سازمان محیط زیست کشور گفت: در رابطه با وضعیت هوشمند و مدیریت هوشمند پایه مناطق قطعا ما مجبوریم در محیط بانی به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم. چرا که جامعه مقابل ما از سیستم‌های جدید استفاده می‌کند و اگر ما بخواهیم با همان روش سنتی حرکت کنیم، قطعا عقب می‌مانیم؛ که در این صورت، افراد مقابل ما می‌توانند ما را دور بزنند و اعمال مجرمانه خود را انجام دهند.

او ادامه داد: برای حفظ جان محیط بان و رساندن تلفات به حداقل میزان در طرف مقابل باید از ابزار هوشمند استفاده کنیم. برای مثال دوربین‌های مدار بسته در مناطق چهارگانه و سنسور‌های حرارتی برای جنگل‌های گلستان تا بتوان در حداقل زمان ممکن آتش را مهار کرد تا تلفات کم تری داشته باشیم.

وی افزود: امسال و پارسال در طرح تجهیز یگان حفاظت مبلغی برای این کار کنار گذاشته شده و به استان‌ها ابلاغ می‌شود. برای مثال در حال حاضر در استان‌ها از یک تا ۲۰ کوات کوپتر خریداری شده است. همچنین برخی از مناطق مجهز به دوربین مدار بسته شده است، یعنی مدیر کل و فرمانده یگان استان با ۲۰۰-۳۰۰ کیلومتر فاصله ناظرت و پایش می‌کند.

محبت خانی اظهار داشت: یک مورد دیگر که استفاده از تجهیزات نوین در آن حیطه می‌تواند سود آور باشد، سرشماری است. ما تقریبا دستاورد زحماتمان را برای هر حوزه‌ای می‌سنجیم، ولی عامل‌های انسانی خطا داردند، در حالی که استفاده از تجهیزات نوین مانند کوات کوپتر هم از نظر صرفه جویی در نیروی انسانی (که با کمبود آن مواجهیم) و هم دقت در آمار به صرفه است. چراکه در حال حاضر کمبود نیروی انسانی و امکانات داریم، یکی از راه‌های جایگزین استفاده از تجهیزات نوین است.

وی افزود: درضمن باید در نظر گرفت در برخی از مناطق امکان استفاده از کوات کوپتر نیست و ما در هر صورت باید به صورت سنتی کار را دنبال کنیم.

محبت خانی اذعان داشت: در حال حاضر ما ۵۰ درصد طبق چارت سازمانی خودمان نیرو کم داریم و نسبت به استاندارد جهانی نیز یک سیزدهم هستیم. یعنی به جای ۱۳ محیط بان، یک محیط بان خدمت می‌کند؛ و قطعا با این سهمیه‌ای که اداره استخدامی به ما داده است (سالی ۲۵۰ محیط بان) تا ده سال آینده هم به چارت سازمانی نمی‌رسیم. ضمن این که هزار و ۵۰۰ نفر هم بازنشست خواهند شد.

مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در راستای کاربرد‌های بسیار مهم تجهیزات گفت: از تجهیزاتی که به مقدار محدود به محیط بانان داده‌ایم دوربین روی البسه بود. ما پرونده‌ای در قزوین داشتیم که با مدارک ثبت شده روی دوربین توانستیم ثابت کنیم محیط بان بی گناه است و حتی طرف مقابل را محکوم کنیم.

وی در ادامه افزود: تهیه تجهیزات نوین یکی از دستاورد‌هایی است که سازمان پذیرفته و هرسال برای آن بودجه در نظر می‌گیرد.

محبت خانی در انتها اضافه کرد: ضمن این که ما بودجه ملی ابلاغ می‌کنیم، در برخی از استان ها، مدیرکل استان‌ها هم از بودجه استان استفاده می‌کنند تا محیط بانان ما را با این تجهیزات به روز کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2717472
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد