• ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
  • 1k نظر «نمایش»

آیا وزارت آموزش و پرورش ملزم به استخدام آموزشیاران نهضتی است؟

آیا وزارت آموزش و پرورش ملزم به استخدام آموزشیاران نهضتی است؟

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۶۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آموزش و پرورش ملزم به استخدام نیروهای نهضتی نیست

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به اعتراض نیروهای نهضتی، آموزش و پرورش ملزم به استخدام نیروهای نهضتی نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید طبق قانون آموزش و پرورش ملزم به استخدام نیروهای نهضتی نبوده و دلیل اعتراض این نیروها مشخص نیست.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پی تحصن مجدد تعدادی از معلمان نهضت سوادآموزی مقابل وزارتخانه آموزش و پرورش به علت عدم استخدام آن‌ها ازسوی این وزارتخانه در توضیح به مصوبه سال 95 درخصوص نیروهای نهضت‌سوادآموزی آموزش و پرورش، گفت: طبق مصوبه شهریور سال 95 آموزش‌وپرورش می‌تواند در صورت نیاز "نیروهای حق‌التدریسی‌" و "خرید خدماتی" قبل از سال 91 و "نهضتی" قبل از سال 92 را استخدام کند و این عبارت قانونی به معنای تضمین استخدام تمامی آن‌ها نیست.

آموزش و پرورش ملزم به استخدام نیروهای نهضتی نیست

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون آموزش و پرورش ملزم به استخدام این نیروها نیست و این مسئله به نیاز آن‎‌ها بستگی دارد، افزود: طبق قانون به دلیل آنکه تعداد نیروهای حق‌التدریسی محدود است، این افراد می‌توانند بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شده و پس از گذراندن یک سال دوره آموزشی و قبولی در امتحان پایان دوره استخدام خواهند شد.

نبود آمار دقیق از تعداد نیروهای نهضت سوادآموزی

وی توضیح داد: از آنجا که آمار دقیقی از تعداد نیروهای نهضت سوادآموزی در دست نیست و آمار ناقص موجود خبر از کثرت آن‌ها می‌دهد، این افراد طبق قانون می‌توانند با آزمون و برحسب نیاز سازمان استخدامی وارد دانشگاه فرهنگیان شده و پس از گذراندن دوره یک ساله آموزشی به استخدام آموزش و پرورش در بی‌آیند.

قرار نیست هرکس که آزمون استخدامی آموزش و پرورش را داد استخدام شود

میرزاده همچنین افزود: سازمان استخدامی کشور مشخص خواهد کرد آموزش و پرورش که در کدام استان، شهر، دوره و جنس تحصیلی نیرو نیاز دارد تا بر حسب نیاز، افراد در آزمون پذیرفته شوند، درواقع قرار نیست هرکس که آزمون داد استخدام شود.

قانونگذار از استخدام هر افرادی که به هر شکلی با آموزش و پرورش به صورت مستمر و غیرمستمر در ارتباط و همکاری بوده صحبت نکرده است.
این نماینده مجلس افزود: قانونگذار از استخدام هر افرادی که به هر شکلی با آموزش و پرورش به صورت مستمر و غیرمستمر در ارتباط و همکاری بوده صحبت نکرده است.

قانون شفاف است و دلیل اعتراض نیروهای نهضت سوادآموزی مشخص نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه قانون شفاف است و دلیل اعتراض نیروهای نهضت سوادآموزی مشخص نیست، اظهارکرد: این افراد در این صورت هر نوع شکایت به کمیسیون آموزش و تحقیقات نامه نوشته تا نمایندگان آن را دنبال کنند.

مشاهده صفحه جامع آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

مشاهده صفحه جامع استخدام آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1095136
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k