• ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
  • 1k نظر «نمایش»

آیین نامه دورکاری

آیین نامه دورکاری

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آیین نامه دورکاری (کار در خانه)

ماده1- در اين آيين نامه اصطلاحات زير در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:
الف- دورکاری:‌ انجام وظايف محول شده بدون حضور فيزيکی کارمند واجد شرايط در محل کار سازمان خود با رعايت ضوابط و برای دوره زمانی مشخص.
ب- کارمند دورکار: آن دسته از کارمندان دولت که در راستای طرح دورکاری و در چارچوب ضوابط تعيين شده به انجام فعاليت می پردازند.
ج- دستگاه اجرايی: دستگاه‌های اجرايی مشمول قانون مديريت خدمات کشوری
د- معاونت توسعه مديريت: معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور
ه- کارگروه اجرايی: کارگروه اجرايی طرح دورکاری موضوع ماده (3)
ماده2- دستگاه‌های اجرايی موظفند به منظور توسعه دولت الکترونيک، فعاليت‌های مربوط به مشاغل عمومی و اختصاصی را احصا و از طريق دورکاری انجام دهند.
ماده3- به منظور برنامه ريزی، هدايت و نظارت بر امور دورکاری دستگاه اجرايی، کارگروهی با عنوان کارگروه اجرايی طرح دورکاری مرکب از افراد زير و با وظايف و اختيارات مربوط در دستگاه تشکيل می‌گردد.
الف- ترکيب کارگروه
1- معاون ثابت دستگاه اجرايی به عنوان رئيس
2- نماينده وزير يا رئيس دستگاه اجرايی
3- مدير واحد و برنامه دستگاه اجرايی (يا عناوين مشابه) به عنوان دبير
5- مدير واحد انفورماتيک دستگاه اجرايی (يا عناوين مشابه)
6- مدير واحد پشتيبانی دستگاه اجرايی (يا عناوين مشابه)
7- مدير واحد متولی فعاليت مورد نظر برای انجام از طريق دورکاری (حسب مورد)
ب- وظايف و اختيارات کارگروه
1- احصا و تعيين امور و فعاليت هايی که تمام يا بخشی از آنها قابل انجام از طريق دورکاری می باشد و ارائه آنها به بالاترين مقام دستگاه برای تأييد
2- تعيين ساز و کارهای لازم برای سنجش و اندازه‌گيری کمی و کيفی فعاليت‌هايی که از طريق دورکاری صورت می پذيرند.
3- تأييد توجيه فنی- اقتصادی امور و فعاليت‌های قابل انجام از طريق دورکاری بر اساس گزارش‌های دريافتی از واحدهای متولی فعاليت‌های موردنظر
4- تأييد صلاحيت کارمندان متقاضی دورکاری
5- تعيين امکانات و تجهيزات مورد نياز برای انجام دورکاری
6- تعيين ساز و کارهای لازم برای امنيت اطلاعات مورد استفاده در فرآيند دورکاری
7- تعيين دوره‌های زمانی برای فعاليت‌های دورکاری هر کارمند
8- نظارت بر اجرای فرآيند دورکاری در دستگاه اجرايی
9- تهيه گزارش‌های مديريتی نهايی فعاليت‌های انجام شده از طريق دورکاری
ماده4- پس از تعيين فعاليت‌های قابل انجام از طريق طرح دورکاری و اعلام آن به کارمندان، انجام آن با درخواست کارمند و موافقت دستگاه يا پيشنهاد دستگاه و موافقت کارمند صورت می‌پذيرد.
تبصره- در صورت وجود چند کارمند واجد شرايط متقاضی دورکاری، افراد معلول و زنان باردار يا دارای فرزندکمتر از شش سال از اولويت برخوردار خواهند بود.
ماده5- دستگاه اجرايی موظف است امکانات و تجهيزات مورد نياز برای انجام دورکاری را در اختيار کارمند دورکار قرار دهد.
ماده6- کارمند دورکار موظف است امکانات و تجهيزات دورکاری را صرفا برای انجام فعاليت‌های دستگاه متبوع خود استفاده نمايد. مسئوليت نگهداری از امکانات و تجهيزات مذکور بر عهده وی خواهد بود.
ماده7- دستگاه اجرايی موظف است اقدامات لازم را برای امنيت شبکه‌های اطلاعاتی مورد استفاده برای طرح دورکاری و محافظت از داده‌ها و اطلاعات به عمل آورد. کارمندان دورکار نيز موظفند ضوابط حفاظتی دستگاه متبوع خود را رعايت کرده و داده‌ها و اطلاعات مربوط به فعاليت يا فعاليت‌های شغلی خود را در اختيار اعضای خانواده يا ساير افراد قرار ندهند.
ماده8- هر ماه مبلغی به ميزان 5 درصد حداقل حقوق موضوع ماده (76) قانون مديريت خدمات کشوری تحت عنوان کمک هزينه‌های جانبی برای مواردی از قبيل گرمايش، سرمايش و روشنايی منزل کارمندان دورکار به آنان پرداخت می‌گردد.
تبصره- پرداخت‌های رفاهی مستقيم و غيرمستقيم مانند ساير کارکنان به اين افراد پرداخت خواهد شد.
ماده9- کارمند دورکار ملزم به رعايت موارد زير می‌باشد:
الف- با دستگاه يا واحد سازمانی متبوع خود هماهنگی کامل داشته و از انضباط کاری لازم در خصوص حضور و تحويل به موقع محصول کاری خود برخوردار باشد.
ب- همواره امکان دسترسی سهل و آسان به کارمند وجود داشته باشد به طوری که حداکثر به فاصله يک روز کاری پس از درخواست تلفنی دستگاه متبوع، کارمند جهت انجام امور مورد نظر و هماهنگی به واحد مربوط مراجعه نمايد مگر آنکه با هماهنگی قبلی در مرخصی باشد.
ج- امور محول شده را خود به انجام رسانده و از واگذاری تمام يا بخشی از آن به شخص يا اشخاص ثالث پرهيز نمايد.
د- کيفيت و کميت مورد انتظار و لازم در انجام امور محول شده را به طور دقيق مدنظر قرار داده و رعايت نمايد.
ه- چنانچه به دلايل مشکلات شخصی يا بيماری امکان انجام کار وجود نداشته باشد کارمند دورکار موظف است مطابق با آيين‌نامه استفاده کارکنان از مرخصی مراتب را به اطلاع مدير بلافصل رسانده و برای مدت موردنظر درخواست مرخصی نمايد.
و- چنانچه امکانات و تجهيزات مورد استفاده برای دورکاری به گونه‌ای ايراد پيدا نمايد که امکان ادامه فعاليت ميسر نباشد ضمن توقف فعاليت مراتب را سريعا به اطلاع دستگاه برساند.
ماده10- کارمند متقاضی دورکاری موظف است قبل از شروع دوره دورکاری، تعهدنامه پيوست را که تأييد شده به مهر دفتر هيئت دولت است امضا نمايد و در صورت عدم رعايت موارد ذکر شده در ماده 9 توسط کارمند دورکار، کارگروه اجرايی در جلسه‌ای فوق العاده و بر اساس گزارش مکتوب مديريت واحد متبوع، بلافاصله وضعيت کار در منزل کارمند را بررسی و حسب قوانين و مقررات با وی برخورد می شود.
ماده11- حداقل زمان هر دوره دورکاری برای هر کارمند دور کار شش ماه می باشد و حداکثر زمان هر دوره توسط کارگروه اجرايی تعيين خواهد شد.
ماده12- ساعات کاری کارمند دورکار، نحوه انجام وظايف و نحوه ارتباط با فرد دورکار توسط کارگروه اجرايی با رعايت ماده 87 قانون مديريت خدمات کشوری تعيين می‌شود. پرداخت اضافه کاری و ساير پرداخت‌های قانونی به اينگونه کارکنان بر اساس حجم و کيفيت کار تعريف شده توسط کارگروه اجرايی و با پيشنهاد مدير واحد متبوع کارمند و تأييد رئيس کارگروه اجرايی صورت خواهد گرفت.
ماده13- معاونت توسعه مديريت موظف است ضوابط مربوط به ارزيابی عملکرد کارمندان دورکار را تهيه و به دستگاه‌های اجرايی ابلاغ نمايد. دستگاه‌های اجرايی نيز موظفند عملکرد کارمندان دورکار خود را بر اين اساس ارزيابی و بر مبنای نتايج حاصل شده با استفاده از ظرفيت‌های قانون مديريت خدمات کشوری نسبت به تداوم، ارتقا يا قطع همکاری فرد به صورت دورکاری اقدام نمايند.
ماده14- کارمند دورکار موظف است در صورت لزوم روزهايی را هر هفته که توسط مدير واحد متبوع وی تعيين می‌گردد در محل کار خود در دستگاه حضور فيزيکی داشته باشد.
ماده15- مدير واحد متبوع کارمند يا کارمندان دورکار موظف است پس از پايان هردوره از طرح دورکاری، گزارشی در مورد عملکرد افراد ذيربط و نحوه پيشرفت امور به کارگروه اجرايی ارسال نمايد.
ماده16- ساز و کارهای مربوط به اعمال ساير مقررات از جمله مرخصی‌های استحقاقی، از کارافتادگی، تسهيلات رفاهی و تنظيم ساعات کار منطبق با قوانين توسط معاونت توسعه مديريت ابلاغ خواهد شد.
ماده17- دستگاه‌های اجرايی موظفند هر سال گزارش فعاليت های انجام شده از طريق دورکاری را به معاونت توسعه مديريت ارائه نمايند.
اين تصميم نامه در تاريخ 30/3/89 به تأييد رياست جمهوری رسيده است.

جهت مشاهده متن کامل آیین نامه دورکاری اینجا کلیک کنید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=569671
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k