• ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
  • 0k نظر «نمایش»

کمبود نیروی انسانی در ناوگان اورژانس کشور

کمبود نیروی انسانی در ناوگان اورژانس کشور

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

کمبود 7 هزار نیرو در اورژانس

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار جزئیات استخدام اورژانس کشور اینجا کلیک کنید


خبر 22 اسفند 95: کمبود 7 هزار نیروی اورژانس و نبود وجود مجوز استخدام (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيدحسن قاضى زاده هاشمى وزير بهداشت در مراسم افتتاح ٥ پايگاه هوايى اورژانس همزمان در پنج شهر با ويديو كنفرانس که در اين وزارتخانه صورت گرفت، با تبريك پيشاپيش سال نو و آرزوى سلامتى براى ملت شريف ايران گفت: اميدواريم سال ٩٦ سالى آرام براى كشور باشد البته آرزوى زيادى است زيرا ابتداى سال شاهد انتخابات هستيم كه اغلب پرالتهاب بوده و متاسفانه سبك ما نيز مثل كشورهاى غربى شده و در فضاى انتخابات بيشتر حرف مى زنيم و شاهد مولفه هاى غيراخلاقى هستيم.

وی ادامه داد: امسال اقدامات مهمی در اورژانس کشور انجام شده و اورژانس به عنوان سازمان شناخته شد و ما در ابتدای سال آینده اساسنامه این سازمان را تدوین می کنیم که اورژانس در قالب سازمان می‌تواند موفق‌تر عمل کند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: انتظار ما این است که اورژانس، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس پیش بیمارستانی در قالب یک سازمان دیده شوند، اما همین که اورژانس به صورت سازمان در‌بیاید جای خوشحالی و امیدواری است.

وی با اشاره به راه اندازی ۳۰ پایگاه هوایی اورژانس در دولت یازدهم اظهار داشت: در چند ماه باقی مانده از این دولت ناوگان هوایی را مجهز کردیم و به زودی بالگرد‌های ویژه با امکانات پیشرفته به اورژانس کشور افزوده می شوند.

هاشمی عنوان کرد: در افزودن آمبولانس زمینی به ناوگان اورژانس آن بخشی که اجازه پیدا کردیم از خارج وارد کنیم اکنون در دسترس و مورد استفاده مردم قرار گرفته، اما به بهانه تولید داخل که قرار بود ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس داخلی به ناوگان اورژانس کشور افزوده شود با وجود اینکه پول آمبولانس‌ها را گرفته‌اند ما را اذیت کرده و حتی یک دستگاه آمبولانس تحویل ما نشد که امیدواریم با توجه وزیر صنعت این ۱۰۰۰ دستگاه تحویل شود.

وی افزود: ۴۰۰ دستگاه آمبولانس زمینی برای مناطق صعب‌العبور در شرف خرید بوده که به زودی به ناوگان اورژانس کشور ملحق می‌شوند.

وزیر بهداشت بخش عمده‌ای از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را نیروی انسانی دانست و گفت: در این حوزه گله‌مندیم و یاری نشدیم، زیرا نگاه به دستگاه ما مشابه سایر دستگاه‌ها بوده، اما نجات جان مردم در این حوزه مطرح است و بحث ثانیه‌ها برای نجات مردم در اورژانس پیش بیمارستانی مطرح است که در گرفتاری‌ها تنها شماره آرامش‌بخش برای مردم ۱۱۵ است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در ناوگان اورژانس کشور تأکید کرد: در این سازمان به ۷ هزار و ۵۰۰ پرسنل نیاز داریم و پرسنل اورژانس باید استخدامی باشند نه قراردادی و ساعتی و در اورژانس تجربه مهم است نمی‌شود که نیرو‌ها مدام در حال تغییر باشند و نتوانیم آنها را استخدام کنیم که اینها به صلاح مردم نیست.

هاشمی اظهار داشت: در اورژانس باید ارتقای شغلی و رتبه‌ای را در نظر گرفت نمی‌دانم این موضوع در آتش‌نشانی هست یا نه، اما در نیروهای مسلح این بحث وجود داشته و سنوات خدمتی، مهارت و دانش و میزان نوبت‌هایی که فرد ارائه خدمات می‌کند در جایگاه شغلی او لحاظ می‌شوند.

وی با بیان اینکه در اورژانس نیروهای آموزش دیده نقش بسیار مهمی برای ارائه خدمت به مردم دارند، تصریح کرد: سال‌های گذشته مردم از اورژانس پیش بیمارستانی شکایت نداشته و اغلب شکایت‌ها از اورژانس بیمارستانی بود که به دلیل نبود پزشک و بی برنامگی‌های مربوط به اورژانس بیمارستانی است.

وزیر بهداشت خطاب به تکنسین هاى اورژانس گفت: مطمئن هستم که در نوروز امسال مانند سال هاى قبل حضورتان پررنگ خواهد بود و با کمک می توانید تسکین دردهای مردم باشید و در ایامى که همه در تعطیلات و سفر هستند، تکنسین هاى اورژانس، پلیس، آتش نشانى در حال خدمت رسانى هستند و من از همه آن‌ها تشکر مى کنم، همین که اورژانس و آمبولانس حاضر باشند و مردم آمبولانس هاى اورژانس را ببینند، آرامش پیدا مى کنند.

هاشمى با بیان اینکه هفته پیش گرفتار شدم و آمبولانس ١١٥ براى کمک آمد، افزود: دو نفر در این آمبولانس بودند که یکى از آنها آموزش دیده و دیگرى تازه کار بود، در طى مسیر تا رسیدن به بیمارستان فکر کردم چه کار خوبى کردیم که ناوگان اورژانس کشور را نوسازى کردیم.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=752396
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد