راهنمایی شغلیگوناگون

آشنایی با وظایف دفاتر خدمات سلامت + راهنمای تاسیس

زمان مطالعه: 3 دقیقه

راهنمای ثبت نام آزمون دفاتر خدمات سلامت وزارت بهداشت

دفاتر خدمات سلامت به عنوان رابطی بین ارائه دهندگان خدمات‌ بهداشتی و جامعه عمل کرده‌ و به افراد کمک می‌کنند تا به آسان‌ترین و موثرترین شکل ممکن از خدمات‌ بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند. در ادامه این مطلب به بررسی اهداف، وظایف و راهنمای ثبت نام در فراخوان تاسیس دفاتر خدمات سلامت می‌پردازیم

جستجوی آگهی‌های استخدامی

هدف از ایجاد دفاتر خدمات سلامت چه بود؟

هدف از ایجاد دفاتر خدمات سلامت در ایران، بهبود دسترسی مردم به خدمات‌ بهداشتی و درمانی، کاهش تصدیگری دولت و تقویت بخش خصوصی در حوزه‌ی سلامت‌ است. این دفاتر‌ با ارائه‌ خدمات‌ بهداشتی و درمانی اولیه، پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت جامعه، نقش مهمی در بهبود وضعیت سلامت عمومی کشور ایفا می‌کنند.
از دیگر اهداف این طرح می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد اشتغال
  • افزایش سطح سلامت عمومی جامعه
  • انتقال فعالیت‌های غیرحاکمیتی به بخش خصوصی
  • ممیزی مراکز صنفی و تولیدکنندگان مواد غذایی
  • توسعه خدمات سلامت
  • ایجاد رقابت بین مراکز صنفی
دفاتر خدمات سلامت

وظایف دفاتر خدمات سلامت چیست؟

دفاتر خدمات‌ سلامت در حال حاضر وظایف زیر را انجام می‌دهند:

  • ممیزی بهداشت محیط: دفاتر‌ خدمات‌ سلامت با بازدید از مراکز صنفی و تولیدکنندگان مواد غذایی، به بررسی وضعیت بهداشت محیط این مراکز می‌پردازند. این کار به منظور اطمینان از رعایت استانداردهای بهداشتی در این مراکز انجام می‌شود.
  • نمونه‌برداری بهداشتی: مسئولان و کارکنان این دفاتر از مواد غذایی و نوشیدنی‌های تولیدشده در مراکز صنفی نمونه‌برداری می‌کنند. این نمونه‌ها برای بررسی کیفیت بهداشتی به آزمایشگاه ارسال می‌شوند.
  • صدور گواهی آموزش اصناف: این دفاتر به اصنافی که دوره‌های آموزشی بهداشت و ایمنی را می‌گذرانند، گواهی آموزش صادر می‌کنند. این گواهی برای فعالیت اصناف در زمینه‌های مختلف، مانند تهیه و توزیع مواد غذایی، ضروری است.
  • صدور کارت بهداشت: دفاتر‌ خدمات‌ سلامت‌ به افرادی که در مشاغل مرتبط با بهداشت و سلامت‌ فعالیت می‌کنند، کارت بهداشت صادر می‌کنند. این کارت برای فعالیت این افراد در مشاغل خود ضروری است.

بررسی درآمد دفاتر خدمات سلامت

درآمد دفاتر خدمات‌ سلامت بسته به موقعیت جغرافیایی، حجم خدمات‌ ارائه شده، و سایر عوامل متعدد می‌تواند متفاوت باشد. این دفاتر می‌توانند از طریق ارائه خدمات مستقیم به بیماران و همچنین همکاری با سازمان‌های بیمه‌گر به درآمدزایی بپردازند.

دستورالعمل تاسیس دفاتر خدمات سلامت

متقاضیان تأسیس دفتر خدمات سلامت، باید واجد شرایط لازم بوده و مراحل مشخصی را سپری کنند. آن‌ها باید در آزمون تعیین صلاحیت که بر اساس شرایط و ضوابط قانونی برگزار می‌شود، شرکت نموده و قبول شوند. این آزمون توسط هیأت مقررات زدایی و تسهیل شرایط کسب و کار برگزار می‌شود.

در ادامه به بررسی برخی شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون دفاتر‌ خدمات‌ سلامت‌ می‌پردازیم:

شرایط عمومی شرکت در آزمون دفاتر خدمات سلامت

متقاضیان برای شرکت در آزمون دفاتر‌ خدمات‌ سلامت باید واجد شرایط عومی زیر باشند:

  • اعتقاد به دین اسلام یا یكی از ادیان مطرح در قانون اساسی
  • التزام به قانون نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سوء پیشینه یا فساد اخلاقی
  • داشتن‌ توانایی جسمی لازم
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روانگردان

شرایط تخصصی شرکت در آزمون دفاتر خدمات سلامت

علاوه بر شرایط عمومی، شرایط اختصاصی نیز جهت شرکت در آزمون نیاز است:

  • عدم اشتغال در دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح
  • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی
  • دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم برای آقایان
دفاتر خدمات سلامت

مدارک لازم جهت ثبت نام در فراخوان تاسیس دفاتر خدمات سلامت

از آنجایی که ثبت نام بصورت اینترنتی می‌باشد، تمامی مدارک زیر باید بصورت فایل اسکن شده آماده شوند.

  • کارت ملی
  • صفحه اول شناسنامه
  • عکس پرسنلی با پس زمینه سفید و رعایت شئونات اسلامی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت (ویژه آقایان)
  • آخرین مدرک تحصیلی (حداقل کارشناسی)
  • مجوز آموزشگاه اصناف در صورت دارا بودن این مجوز

راهنمای ثبت نام در فراخوان سلامت

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند پس از تهیه مدارک مورد نیاز، جهت ثبت‌نام به سامانه دفاتر خدمات‌ سلامت به آدرس https://reg.mobiniranian.ir مراجعه نمایید. پس از ایجاد حساب کاربری در سامانه، فرآیند ثبت نام و بارگذاری کامل مدارک را تکمیل کرده و پرداخت را بصورت آنلاین انجام دهید.

اگر پرداختتان تایید شد، پس از 96 ساعت پیامکی مبنی بر کامل بودن یا ناقص بودن مدارک خود دریافت خواهید کرد. در صورت ناقص بودن مدارک باید آن‌ها را تکمیل نمایید. پس از تکمیل مدارک باید برای شرکت در آزمون آماده شوید.

معرفی منابع آزمون دفاتر خدمات سلامت

کلیات منابع آزمون شامل موارد زیر می‌باشد:

  • قوانین و دستورالعمل‌های عمومی و اختصاصی
  • قانون کار و قوانین مالیاتی
  • حسابداری و مدیریت مالی
  • اصول و فنون مذاکره

برای اطلاع از جزئیات منابع آزمون فراخوان کشوری دفاتر خدمات سلامت، و دریافت فایل PDF منابع آزمون کلیک نمایید.

راهنمای اطلاع از اخبار آزمون دفاتر خدمات سلامت

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به آزمون‌ها و فرصت‌های شغلی در حوزه دفاتر‌ خدمات‌ سلامت‌، به صفحه “فراخوان تاسیس دفاتر خدمات سلامت” در سایت ایران استخدام مراجعه نمایید. از این طریق بروزترین و موثق ترین اخبار در رابطه با دفاتر‌ خدمات‌ سلامت‌ به محض انتشار به اطلاع کاربران می‌رسد. در این صفحه می‌توانید نظرات خود را با سایر کاربران در میان گذاشته و نظرات دیگران را مشاهده نمایید.

جهت اطلاع از آخرین اخبار فراخوان تاسیس دفاتر خدمات سلامت در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

با عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام می‌توانید تمامی اخبار استخدامی را با توجه به رشته‌ تحصیلی، عنوان شغلی، استان مورد نظر و… در حساب کاربری خود دریافت نمایید.

جهت عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا