معرفی مشاغل

بررسی بازار کار و آینده شغلی برنامه‌نویس ++C (سی پلاس پلاس)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

برنامه‌نویسی ++C (سی پلاس پلاس) چیست؟

اگر دوست دارید در مورد فرصت‌های شغلی مربوط به برنامه‌نویسی خصوصاً برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس بیشتر بدانید، این مقاله از سایت ایران استخدام را مطالعه کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم که به تمامی سوالات و ابهامات شما در مورد شغل برنامه‌نویسی، C++، استخدام برنامه‌نویس سی پلاس پلاس، فرصت‌های شغلی و… پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

برنامه‌نویسی چیست؟

برنامه‌نویسی یک روش حل مسأله با کامپیوتر است. در واقع برنامه‌نویسی علمی است که به کمک آن می‌توان دستورات مختلفی به کامپیوتر داد تا اجرا کند.
دستوراتی در قالب کد‌های مختلف پردازش و در خروجی کار در اختیار کاربران قرار می گیرند. برنامه‌نویسان به کمک زبان‌های برنامه‌نویسی منظور خود را به نرم‌افزار منتقل می‌کنند. این دستورات به کد‌های صفر و یک تبدیل می‌شوند و کامپیوتر آن‌ها را پردازش می‌کند. یکی از این زبان‌ها، زبان سی پلاس پلاس است که البته قابلیت‌های زیادی دارد به همین دلیل بین برنامه‌نویسان محبوبیت خاصی دارد.
در ادامه این مقاله با سایت ایران استخدام همراه باشید تا اطلاعات کاملی در مورد زبان C++ در اختیارتان قرار دهیم.

نحوه فعالیت برنامه‌نویس‌ها

از آنجایی که کار برنامه‌نویسان معمولاً با برنامه‌ریزی خودشان و بدون هیچ محدودیتی به پیش می‌رود، لذا امکان انجام کار برای این افراد به صورت دورکاری و فریلنسری وجود دارد.
راه‌اندازی سایت‌، به حضور فیریکی برنامه نویس نیاز ندارد. به همین دلیل برنامه نویسان می‌توانند تمامی وظایفشان را به صورت پروژه‌ای مدیریت کرده و در پایان کار دستمزد خود را از کارفرما بگیرند. البته آنها فارغ از نوع زبانی که با آن کار می‌کنند، می‌توانند به صورت دور کار و فریلنسر انجام وظیفه کنند که این شامل حال برنامه‌نویسان سی پلاس پلاس نیز می‌شود. از آنجایی که با استفاده از این زبان سرعت انجام کار بالا‌ می‌رود، آنها زیاد از سی پلاس پلاس استفاده می‌کنند. به همین دلیل کارفرمایان نیز بیشتر به دنبال استخدام برنامه‌نویس ++c دورکار و فریلنس هستند.

آینده برنامه‌نویسی در ایران

با توجه به گسترش و رواج بازاریابی درونگرا و کسب و کار‌های آنلاین، موقعیت‌های شغلی برنامه‌نویسی در سال‌های اخیر به شدت رو به افزایش بوده است. فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر برای استخدام و یافتن شغل به شدت با مشکل مواجه بودند، اما امروز با توجه به کاربرد و رواج IT و پیشرفت فناوری، هزاران موقعیت شغلی و آگهی‌ استخدام برای افراد در این زمینه شغلی وجود دارد. از برنامه‌نویسان گرفته تا توسعه‌دهندگان وب و…
در حال حاضر در ایران با توجه به افزایش فعالیت هزاران شرکت‌های استارتاپی که معمولاً کسب و کارشان را در فضای اینترنت راه‌اندازی می‌کنند و دارای اپلیکیشن و وب سایت هستند، برنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلف آن رشد چشمگیری داشته و آینده شغلی مناسبی برای آن‌ها از جمله برنامه‌نویسان C++ و پایتون و… وجود دارد. با توجه به این موضوعات آینده بسیار روشنی برای افراد فعال در این زمینه پیش‌بینی می‌شود.
به عنوان مثال هر کدام از شرت‌های استارتاپی به منظور ادامه حیات خود و همچنین کسب توانایی جهت رقابت با سایر همکاران نیاز به برنامه‌نویسان، طراحان وب و اپلیکیشن، تولید‌کنندگان محتوا و… دارند. از طرف دیگر به دلیل توسعه فناوری و پیشرفت انواع دستگاه‌ها و ابزارهای وابسته به برنامه‌نویسی، شرکت‌هایی راه‌اندازی شده‌اند که برای بهبود کارکرد و عملکرد سخت‌افزار‌های خود نیاز به برنامه‌نویسان حرفه‌ای با زبان‌های مختلف دارند. به همین دلیل این روز‌ها نیاز به برنامه‌نویسان ماهر و با تجربه بیش از پیش احساس می‌شود و البته آمار آگهی‌های استخدام و نیاز‌مند به برنامه‌نویس C++ و سایر برنامه‌نویسان نشان از بازار کار پررونق برنامه‌نویسی دارد.

بازار کار برنامه‌نویس ++C

با توجه به توضیحات مفصل در پاراگراف‌های قبلی، می‌توان متصور شد که در حال حاضر بازار کار شغل برنامه‌نویسی خصوصاً برنامه‌نویس C++ چگونه است.
در سال ۱۴۰۰ آمار‌های استخدام و همچنین شمار آگهی‌های استخدام از سمت کارفرمایان در زمینه‌های مختلف برنامه نویسی، حاکی از آن بود که تعداد کارفرمایان و نیازمندی‌هایشان بیشتر از تعداد کارجویان در زمینه برنامه‌نویسی بود. این شرایط خبر خوبی برای تمام برنامه‌نویسان و رونق بازار کار آن‌ها دارد. چرا که میزان عرضه و تقاضا نابرابر شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های ۱۴۰ تا ۱۴۰۴ نیز این شرایط ادامه پیدا کند و شمار آگهی‌های استخدام برنامه‌نویسان به زبان‌های مختلف افزایش پیدا کند.

درآمد برنامه‌نویسی

البته می توان اینگونه عنوان کرد که چیزی حدود ۴۵ درصد از برنامه‌نویسان ماهر درآمد ۱۰۰۰۰۰ و بیش از شش درصد آن‌ها درآمد ۲۰۰۰۰۰ دلاری دارند. سوئیس با میانگین حقوق ۹۰۴۶۲ دلار برای برنامه‌نویسان، دومین کشوری است که درآمد بسیار خوبی را برای برنامه‌نویسان ماهر رقم‌زده است و البته کانادا نیز با میانگین حقوق ۷۱۱۹۳ دلار در رتبه سوم قرار دارد. البته در سایر کشور‌های قدرتمند نیز مانند بریتانیا، سوئد، آلمان و هلند فرصت‌های استخدام شغلی و میانگین درآمد مناسبی برای آنها وجود دارد.
با توجه به شرح شرایط، پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های اخیر شغل برنامه‌نویسی از پر متقاضی‌ترین و پردرآمد‌ترین مشاغل جهان شود. در ادامه قصد داریم که پردرآمد‌ترین شغل‌های برنامه‌نویسی را عنوان کنیم.

پردرآمد‌ترین مشاغل برنامه‌نویسی C++ و سایر زبان‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • مهندس هوش مصنوعی
  • توسعه دهنده وب
  • مدیر داده
  • توسعه دهنده جاوا
  • توسعه دهنده برنامه‌های موبایل
  • متخصص رایانش ابری Cloud Computing

برنامه نویس ++C

درآمد و حقوق برنامه‌نویس ++C

دقیقاً مانند سایر برنامه‌نویسان، میانگین درآمد و حقوق برنامه‌نویس سی پلاس پلاس در ایران و خارج از ایران بسیار قابل توجه است. از آنجایی که برنامه‌نویسان می‌توانند به صورت پروژه‌ای، موردی و دورکاری انجام وظیفه کنند، لذا معمولاً از درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند.
فارغ از جنسیت، تمامی افرادی که در زمینه برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس تجربه و تبحر داشته باشند، می‌توانند میانگین درآمد مناسبی را برای خود رقم بزنند.

چرا باید برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس را یاد بگیریم؟

در پاسخ به سوال در مورد اینکه برنامه‌نویسان بیشتر دوست دارند کدام زبان را یاد بگیرند، می توان گفت زبان سی پلاس پلاس به نسب سایر زبان‌ها طرفدار بیشتری دارد. آگهی های استخدام برنامه‌نویس ++C نسبت به آگهی های استخدام سایر زبان‌های برنامه نویسی زیاد است، کارجویان با تسلط کامل بر این رشته می‌توانند به راحتی به شغل مورد نظر خود وارد شوند و به درآمد کافی برسند.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های زبان برنامه‌نویس ++C چیست؟

از آنجایی که ++C ماهیت عمومی دارد، دارای قابلیت‌های متنوعی است که امکان پرداختن به تمامی این قابلیت‌ها در این مقاله وجود ندارد. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران استخدام به مهمترین قابلیت‌های C++ اشاره می‌کنیم که شامل موارد زیر هستند:

C++ سرعت بسیار بالایی دارد:
از آنجایی که سی پلاس پلاس نسخه گسترش یافته C است و قسمت زبان C آن کاملاً سطح پایین است، این شرایط باعث افزایش سرعت سی پلاس پلاس شده که زبان‌های دیگری مانند جاوا و پایتون قابل رقابت با آن نیستند.

C++ نوع‌بندی صریحی دارد:
++C زبانی با نوع‌بندی صریح است. یعنی این زبان امکان فرضیه‌سازی در مورد داده‌ها را به کامپایلر‌ها نمی‌دهد. به عنوان مثال در این زبان نمی‌توانید عدد ۸ را به صورت «۸» بنویسید و انتظار داشته باشید که C++ متوجه شود این نوع دوم رشته است. به همین دلیل کامپایلر به راحتی می‌تواند خطا‌های نوع‌بندی داده را قبل از اجرای برنامه شناسایی کند.

++C یک زبان برنامه‌نویسی چند پارادایمی است:
سی پلاس پلاس، حداقل از هفت سبک مختلف برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل توسعه‌دهندگان با این زبان آزادی عمل کاملی در انتخاب سبک مورد نظر خود دارند. بر خلاف جاوا و پایتون در این زبان مجبور نیستید که از شی‌ها برای حل تمامی مسائل خود استفاده کنید. در واقع می‌توانید سبکی از برنامه‌نویسی را بیشتر با کاربرد‌های شما سازگار‌تر است، انتخاب کنید.

کتابخانه استاندارد (Standard template library – STL) قدرتمند است:
از آنجایی که سی پلاس پلاس کتابخانه‌های قدرتمندی دارد، قدرت بیشتری پیدا می‌کند. این کتابخانه‌ها مشتمل بر الگوریتم‌های کارآمدی هستند که معمولاً در زمان کد‌نویسی از آن‌ها استفاده می‌شوند. این مسأله موجب تسهیل کار‌ها و راحت‌تر نوشتن برنامه‌نویسی و کد‌ها می‌شود.

کاربرد زبان برنامه‌نویس ++C

این زبان در زمینه‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهندسی هوش مصنوعی یا توسعه وب، مدیریت داده Database Administrator، توسعه جاوا، توسعه برنامه‌های موبایل، متخصص رایانش ابری و…. بهمین دلیل است که خواهان بسیاری در بین توسعه‌دهندگان وب و برنامه‌نویسان دارد.

چگونه برنامه‌نویس ++ C شویم؟

برنامه‌نویس شدن نیاز به تحصیلات خاصی ندارد و تمامی افراد می‌توانند تنها با داشتن مهارت ابتدایی کار با کامپیوتر و سخت‌افزار و نرم‌افزار، با شرکت در دوره‌های آموزشی سیسکو و سایر دوره‌های آزاد تبدیل به یک برنامه نویس شوند. البته که داشتن تحصیلات دانشگاهی باعث سرعت یادگیری و تبحر در این زمینه کاری می‌شود.

مشکلات شغل زبان برنامه‌نویسی ++C

از آنجایی که کلیه برنامه‌نویسان می‌توانند به صورت مستقل. به صورت فریلنس و دور کار خدمت کنند، لذا معمولاً برنامه‌ریزی در انجام کار برایشان دشوار است و ممکن است که ندانند از کجا باید شروع کنند. گا‌هاً ممکن‌ است که در مدیریت زمان و انجام تحویل پروژه سر موقع دچار مشکل شوند. معمولاً هدف خاصی ندارند و گا‌هاً نمی‌دانند به کجا قرار است برسند. البته اگر در ابتدا به عنوان کارآموز برنامه‌نویس سی پلاس پلاس، کار کنند، شاید بتوانند مشکلات این چنینی خود را با آموزش صحیح و کسب مهارت رفع کنند.

فرصت‌های شغلی زبان C++ programing

به منظور پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب و استفاده از فرصت‌های شغلی خاص مانند، استخدام برنامه‌نویس C++، استخدام برنامه‌نویس ++c در تهران، استخدام برنامه‌نویس ++c تبریز و سایر شهرستان‌ها، می‌توانید به آگهی‌های استخدام سایت‌های کاریابی مختلف نظیر سایت کاریابی ایران استخدام مراجعه کنید. البته بهتر است که قبل از آن، اقدام به ساخت رزومه و تقویت رزومه کاری خود نمایید. البته حتماً هر روزه آگهی‌های استخدام برنامه‌نویس ایران استخدام را بررسی نمایید.

درخواست شغل و راهنمایی تکمیل رزومه برنامه‌نویس ++C

اکنون که در مورد استخدام برنامه‌نویس سی پلاس پلاس و شرایط استخدام آن اطلاعات کسب کردید،می‌توانید قبل از اقدام به یافتن کار مورد نظرتان، به عنوان کارجو با استفاده از رزومه ساز رایگان ایران استخدام یک رزومه قوی برای خود تهیه کنید.

راهنمای مصاحبه حضوری برای برنامه‌نویسان

در صورتیکه فرصت شغلی مورد نظر خود را پیدا کردید، علاوه بر تکمیل رزومه باید در مصاحبه حضوری با کارفرما شرکت کنید تا در صورت گزینش به استخدام کارفرمای مربوطه درآیید. در مصاحبه حضوری باید آمادگی لازم جهت پاسخگویی به سوالات مرتبط با برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس را داشته باشید، زیرا قرار است شما به عنوان یک برنامه‌نویس سی پلاس پلاس استخدام شوید و شروع به فعالیت کنید.

سخن پایانی

به طور کلی در حال حاضر برنامه نویسی یکی از شغل‌های پرکاربرد و پرتقاضا در تمامی کشورهای جهان محسوب می شود. فرقی نمی‌کند که با چه زبانی کار کنید سی پلاس پلاس یا سایر زبانها، در هر حال می‌توانید با استفاده از فرصت‌های شغلی بی نظیر این حوزه، به درآمد خوبی برسید. شمار روزانه آگهی‌های استخدامی برنامه نویسان نشان از رونق بازار کار آنها دارد. اگر به عنوان برنامه نویس کار کنید، چه در ایران باشید، چه در خارج از کشور، در هر حال آینده شغلی خوبی در انتظارتان است.

جهت مشاهده آگهی های استخدام برنامه‌نویس ++c در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا