استخدام دولتی

نمونه متن اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

زمان مطالعه: 9 دقیقه

چند نمونه نامه اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

امکان اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش در 2 مرحله برای داوطلبان وجود دارد. اعتراض به نتایج آزمون کتبی و نتایج نهایی (مصاحبه و گزینش). پیش‌تر در مطلب “نحوه اعتراض به نتایج آزمون استخدامی” راهنمای ثبت اعتراض به نتایج آزمون‌های استخدامی را قرار داده‌ایم. در این مطلب چند نمونه متن اعتراض به نتایج آزمون نهایی و نحوه اعتراض به مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش را برای داوطلبانی که قبول نهایی نشده‌اند قرارداده‌ایم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

ریزه کاری و نکات مهم نوشتن متن اعتراض

نوشتن متن اعتراض به نتایج آزمون استخدامی نیازمند دقت و رعایت نکاتی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در رسیدگی به درخواست شما داشته باشد. در نگارش متن اعتراض، حتماً به صورت مختصر و مفید به ذکر مشخصات فردی مانند نام، شماره داوطلبی، کد ملی و تاریخ آزمون بپردازید. سپس به‌طور شفاف و دقیق دلایل اعتراض خود را بیان کنید؛ به عنوان مثال، اگر به نمره کتبی خود اعتراض دارید، به مواردی چون اطمینان از پاسخ‌های صحیح خود و درخواست برای بازبینی مجدد اشاره کنید. رعایت احترام و لحن مناسب در تمام متن ضروری است؛ از استفاده از جملات تهاجمی یا توهین‌آمیز پرهیز کنید. درخواست خود را به‌صورت محترمانه و با بیان قدردانی از زحمات برگزارکنندگان آزمون مطرح کنید. همچنین، اگر مستنداتی دارید که می‌تواند ادعای شما را تقویت کند، حتماً به آن‌ها اشاره کرده و در صورت امکان پیوست نمایید. توجه به این نکات می‌تواند شانس شما را برای بررسی مجدد و دقیق نتایج آزمون افزایش دهد.

نمونه متن اعتراض به نتایج آزمون آموزگاری

پس از اعلام نتایج آزمون کتبی و یا نتایج نهایی (پس از مصاحبه و گزینش) در صورتی که از عملکرد بهتر خود نسبت به نمرات مکتسبه اطمینان خاطر داشته‌ باشید می‌توانید اعتراض خود را ثبت نمایید. برای اعتراض به نتایج آزمون کتبی آموزش و پرورش باید به سامانه مجری آزمون مراجعه نمایید. معمولاً مجری برگزارکننده آزمون استخدامی آموزگاری سازمان سنجش و آموزش کشور می‌باشد. پس از ورود به سیستم پاسخگویی این سامانه و ورود (در صورتیکه قبلاً ثبت نام نکرده باشید، ابتدا باید ثبت نام نمایید.) از بخش درخواست جدید می‌توانید اعتراض خود را اعلام نمایید. در بخش متن پیام می‌توانید متن اعتراض خود را وارد نمایید. جهت مشاهده راهنمای تصویری اعتراض به نتایج آزمون استخدامی اینجا کلیک نمایید.

در صورتیکه به نتایج مرحله گزینش و مصاحبه اعتراض داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به سامانه کارا، متن اعتراض خود را ثبت نمایید. البته برای اعتراض به کد 19 باید بصورت حضوری به هسته گزینش مراجعه نموده و اعتراض کتبی خود را اعلام نمایید.

اعتراض به نتایج

جهت راهنمایی بیشتر و بهتر داوطلبان گرامی نمونه متن اعتراض به نتایج آموزگاری در مرحله آزمون کتبی را قرار داده‌ایم:

نمونه نامه اعتراض به نتایج آزمون کتبی آموزگاری

با سلام و احترام

اینجانب ………..، با کد ملی ……….. و شماره داوطلبی ………..، در آزمون کتبی آموزگاری مورخ ……….. شرکت نموده‌ام. پس از دریافت نمرات و مشاهده نتایج آزمون، به دلیل اطمینان کامل از عملکرد خود در جلسه آزمون، به نمرات اعلام شده اعتراض دارم.

لطفاً درخواست اینجانب را جهت بازبینی مجدد و دقیق نتایج آزمون بررسی فرمایید. پیشاپیش از توجه و همکاری شما سپاسگزارم.

با تشکر و احترام

نمونه متن اعتراض به نتایج نهایی آموزگاری

عدم قبولی در مرحله نهایی یعنی پس از مصاحبه و گزینش، علت‌های متفاوتی می‌تواند داشته باشد. از جمله:

  • کد 19
  • عدم کسب امتیاز حدنصاب در یکی از حیطه‌های عمومی، اختصاصی، تخصصی
  • مردود نهایی

در ادامه چند نمونه متن اعتراض به نتایج هر کدام از این علت‌ها را قرارداده‌ایم:

متن اعتراض به کد ۱۹

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب ……….. فرزند ……….. به شماره ملی ……….. فردی مقید به جمهوری اسلامی ایران و مذهب ……….. هستم. بنده  همیشه به احکام الهی پایند بوده و در مراسماتی مانند نماز جمعه و نماز جماعت محله حضور فعال دارم . اینجانب امسال در آزمون استخدامی آموزگاری شرکت نموده و با حد نصاب ………..، متاسفانه در نتایج، کد 19 را دریافت نموده‌ام. مشکل اینجانب از طرف هسته گزینش ضعف در احکام اسلامی بوده‌است. بنده ضمن احترام به رای شورای محترم گزینش استان، از شورای محترم  گزینش استان تقاضامندم که نسبت به نتیجه نهایی اینجانب تجدید نظر نمایید.
تقاضا می‌شود شرایط نامناسب اینجانب را در روز آزمون گزینش در نظر داشته‌ باشید. متاسفانه به دلیل داشتن استرس در پاسخگویی به بعضی از مباحث دینی و مذهبی کوتاهی نموده‌ام. امیدوارم که هسته محترم گزینش نسبت به عملکرد ضعیف بنده در درجه اول رأفت اسلامی و درجه دوم تجدید نظر مجدد (آزمون گزینش) را مد نظر داشته باشند.

با تشکر و احترام

متن اعتراض به عدم کسب حد نصاب

با سلام و احترام

اینجانب ……….. ، دارنده شماره شناسنامه ……….. و شماره پرونده ……….. در آزمون کتبی استخدام آموزگاری مورخ ……….. شرکت نموده‌ام.

با توجه به مطالعه دقیق سوالات و پاسخ‌های خود، اعتقاد راسخ دارم که عملکردم در آزمون بسیار بهتر از نمره‌ای است که به من اختصاص داده شده است. با توجه به آمادگی کامل و تسلط بر مباحث آزمون، انتظار کسب نمره‌ای بالاتر را داشتم.

لذا از حضور محترم درخواست می‌نمایم تا ضمن بررسی مجدد پاسخنامه اینجانب، نسبت به اصلاح نمره کسب شده اقدام لازم به عمل آید.

مردود نهایی

با عرض سلام و احترام

اینجانب ………..، با کد ملی ……….. و شماره داوطلبی ………..، در آزمون استخدامی آموزگار آموزش و پرورش شرکت نموده‌ام. با توجه به نتایج اعلام شده که وضعیت اینجانب “مردود نهایی” درج گردیده است، اعتراض خود را نسبت به این نتیجه اعلام می‌دارم. اینجانب به دلیل اطمینان کامل از عملکرد خود در آزمون کتبی و مراحل مصاحبه، تقاضای بازبینی دقیق نتایج و بررسی مجدد پرونده را دارم.

خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع و تاثیر آن بر آینده شغلی اینجانب، درخواست بنده را مورد بررسی قرار دهید و در صورت امکان، دلایل دقیق مردودی را به بنده اعلام فرمایید.

پیشاپیش از همکاری و توجه شما سپاسگزارم.

با احترام

اعتراض به نتایج

نمونه متن اعتراض به نتایج آزمون کتبی دبیری و هنرآموز

درصورت اعتراض به نتایج آزمون کتبی دبیری و هنرآموز می‌توانید اعتراض خود را در سامانه مجری آزمون که معمولاً سازمان سنجش و آموزش کشور است ثبت نمایید. پیش‌تر مراحل ثبت اعتراض به نتایج آزمون کتبی آموزش و پرورش در این مطلب توضیح داده‌ شده‌است.

چنانچه جزو داوطلبانی هستید که مرحله کتبی آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند اما در مرحله ارزیابی تکمیلی (مصاحبه و گزینش) موفق به کسب امتیاز لازم نشده‌اند، برای ثبت اعتراض به نتایج مصاحبه می‌توانید به سیستم کارا مراجعه نموده و متن اعتراض خود را ثبت نمایید. توجه داشته باشید که ثبت متن اعتراض در این سامانه دارای محدودیت کاراکتر می‌باشد.

برای اعتراض به کد 19 نیاز هست به هسته گزینش مراجعه نموده‌ و درخواست خود را بصورت کتبی ارائه نمایید.

در ادامه برای سهولت ثبت اعتراض شما عزیزان چند نمونه متن اعتراض قرار داده‌ایم:

نمونه متن اعتراض به نتایج آزمون کتبی دبیری، هنر آموز

با سلام، اینجانب ………..، شرکت‌کننده در آزمون کتبی استخدام دبیری/ هنرآموز سال ………..،، با توجه به مطالعه دقیق سوالات و مطابقت پاسخ‌های خود با پاسخ‌های کلیدی، معتقدم نمره اعلام شده برای حیطه عمومی/ اختصاصی/ تخصصی با پاسخ صحیح من سوالات اینجانب مطابقت ندارد. لذا خواهشمند است نسبت به بررسی مجدد امتیاز بنده در حیطه عمومی/ اختصاصی/ تخصصی اقدام فرمایید.

نمونه متن اعتراض به نتایج آزمون استخدامی دبیر و هنرآموز

عدم قبولی در مرحله ارزیابی تکمیلی دبیری و هنرآموز نیز مانند آموزگاری می‌تواند به علت کد19، عدم کسب حدنصاب لازم در حیطه‌های عمومی، اختصاصی، تخصصی یا نمره کل نهایی و یا مردود نهایی باشد.

متن اعتراض به کد 19 (فضای مجازی)

افرادی که صلاحیت عمومی (گزینش) آن‌ها تایید نشده و در ستون وضعیت قبولی کارنامه نهایی با کد 19 مشخص شده است، لازم است در تاریخ مقرر به هسته گزینش استان محل ارزیابی خود به صورت حضوری مراجعه کرده و درخواست کتبی تجدیدنظر خود را ارائه دهند.

محضر داوران و ارزیابان هسته گزینش

با سلام و احترام،

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، فضای مجازی عرصه‌ای حساس و حیاتی برای مبارزه فرهنگی و انقلابی است. ما باید با حضور مؤثر خود از این فضا برای آموزش و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی بهره‌مند شویم. اگر در گذشته در این زمینه خطا یا کوتاهی داشته‌ام، از خداوند طلب بخشش کرده و از شما بزرگواران تقاضای فرصتی دوباره برای خدمت به عنوان معلم دارم تا بتوانم با راهنمایی شما در تربیت نسل آینده موفق باشم.

با احترام و تشکر

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نامه اعتراض به کد 19 (صلاحیت های عمومی-گزینش)

رئیس محترم هسته گزینش
موضوع : اعتراض به نتیجه گزینش

با سلام و تحیت
احتراما به استحضار میرساند اینجانب ……….. ……….. در اجرای ماده ۱۴ قانون گزینش با مشخصات زیر که در آزمون استخدامی و مصاحبه شرکت نموده‌ام در اعتراض به رای هسته ……….. ……….. تقاضای تجدید نظر خود را برای رسیدگی و اعلام رای بحضور تقدیم می دارم.

نام نام خانوادگی :
نام پدر:
شماره شناسنامه :
آخرین مدرک تحصیلی:
آدرس و شماره تلفن محل:
استان ……….. شهرستان ……….. خیابان اصلی ……….. خیابان فرعی ………..، کوچه ………..، پلاک ……….. شماره تلفن ………..
همچنین تاریخ ابلاغ رای مورخه ……….. بوده که تصویر آن به ضمیمه بحضور ارسال میگردد. در ادامه در خصوص دلایل اعتراض به نتیجه گزینش بعرض آن مقام محترم می رساند که:

تحقیقات محلی اینجانب به درستی انجام نگردیده است و همانگونه که حضرتعالی استحضار دارید گاهی اوقات وقوع برخی اختلافات جزئی بین همسایگان از حق شارژ ماهیانه گرفته تا محل پارک خودرو و یا سر و صدای بازی کودکان و همچنین چشم هم چشمی و گاهی حسادت مانع از بیان حقیقت و خدای ناکرده دروغ و بدگویی میگردد که البته باید فردای قیامت پاسخگوی عمل و گفتار خود باشد. لذا تقاضای تجدید تحقیقات محلی را بحضور تقدیم می نمایم و باور دارم که آفتاب حقیقت پشت ابر نخواهد ماند همچنین در خصوص مصاحبه انجام شده در هسته گزینش نوع برخورد مصاحبه گر نوع سوالات مطرح شده زمان و مکان مصاحبه نکاتی چند را بحضور معروض میدارم از جمله اینکه با توجه به این مهم که نتیجه گزینش تاثیر به سزایی در آینده شغلی و خانوادگی اینجانب میگذارد دچار استرس شده و حتی با دانستن جواب سوالات نتوانستم به درستی پاسخگو باشم و هر چند رفتار مصاحبه کننده محترمانه بود لیکن با توجه به زمان و مکان مصاحبه جو دوستانه ای فراهم نشد که از استرس و نگرانی شدید من بکاهد. ضمن اینکه برخی سوالات نیز به درستی مطرح نگردیده بود از دیگر دلایل اینجانب در اعتراض به علت عدم پذیرش اینجانب می باشد. همچنین به استحضار میرساند شایستگی‌ها و محاسنی که در ابعاد اخلاقی اعتقادی و سیاسی در خصوص اینجانب نادیده گرفته شده است بشرح زیر میباشد خاتمه با ذکر مجدد اهمیت نتیجه گزینش در زندگی کاری و شخصی تقاضای تجدید نظر در رای صادره را بحضور تقدیم مینمایم و از بذل توجه جنابعالی تشکر نموده و توفیق روز افزین جهت حضرتعالی و دیگر همکاران مجموعه را از خداوند متعال خواستارم.

والسلام على من التبع الهدى
با تشکر

استشهاد محلی (پیوست نامه اعتراض)

“بسمه تعالى”

با احترام گواهی میدهیم آقای/ خانم ……….. فرزند ……….. با کد ملی ………. متقاضی استخدام در استان ……….. بطور خانوادگی پایبند به نظام، انقلاب، رهبری و مکتب شهدا می‌باشند.
تایید می نماییم ایشان بصورت مداوم و مستمر در نماز جماعت مسجد ……….. واقع در محله ……….. نماز عبادی سیاسی جمعه ……….. حضور دارند.
حضور در مراسم‌های دینی، داشتن تفکر و روحیه بسیجی، التزام عملی نسبت به احکام دینی فردی واجب و مستحب و ولایت مطلقهی فقیه از ابعاد اعتقادی، سیاسی و اخلاقی وی است.
به فرموده مقام معظم رهبری انتخابات مظهر اقتدار کشور است که ایشان به این امر مهم و شرکت در انتخابات که کلام رهبری است اعتقاد و التزام دارند.
همواره ایشان در راهپیمایی‌های یوم الله مانند 22 بهمن، 13 آبان، 9 دی، روز قدس و سایر مناسبت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شرکت دارند.
این استشهاد جهت ارائه به هسته گزینش استان ……….. تقدیم می گردد.

مشخصات گواهان:
نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره تماس

متن اعتراض به عدم کسب حد نصاب و مردود نهایی
متن اعتراض به نمرات حیطه عمومی

با سلام،
اینجانب با ……….. سابقه فعالیت تربیتی در مدارس، دارای شایستگی‌های لازم در حوزه عمومی، از جمله پوشش مناسب، مسئولیت‌پذیری، تفکر تحلیلی، انعطاف‌پذیری، تعامل سازنده و اطلاعات دینی، سیاسی، اجتماعی و انقلابی بوده‌ام. تا جایی که ارزیاب از عملکرد بنده بسیار راضی بود. با این حال، نمره اعلام شده با عملکرد واقعی اینجانب همخوانی ندارد.

‌متن اعتراض به نمرات حیطه اختصاصی

با سلام،
اینجانب با ……….. سابقه فعالیت تربیتی در مدارس، در بحث‌های گروهی و ایفای نقش با مسئولیت‌پذیری کامل و رعایت تمام ساحت‌های شش‌گانه، برای مشکلات دانش‌آموزان و آسیب‌های منطقه، راهکارهای خلاقانه و موثری ارائه دادم و مدیریت جلسه را به خوبی انجام دادم. اما نمره اعلام شده با عملکرد واقعی اینجانب همخوانی ندارد.

متن اعتراض به نمرات تخصصی

با سلام،
اینجانب با ……….. سابقه تربیتی در مدارس، در اتاق تدریس تمامی معیارها از جمله رعایت تفاوت‌های فردی، قصه‌گویی، ورزش، کاردستی، و تبیین مباحث در تمامی ساحت‌ها و همچنین قرائت قرآن به صورت مجود را به خوبی رعایت کرده‌ام و تدریسی فعال و اثرگذار داشته‌ام. با این وجود، نمره اعلام شده با عملکرد واقعی اینجانب سازگار نیست.

اعتراض به نتایج

نمونه متن اعتراض به نتایج مشاغل کیفیت بخشی

اعتراض به نتایج مشاغل کیفیت بخشی به دلیل متفاوت بودن مجری آزمون با اعتزاض به دو آزمون قبلی متفاوت است. از آنجایی که مجری آزمون مشاغل کیفیت بخشی سازمان جهاد دانشگاهی می‌باشد، برای اعتراض به نتایج آزمون کتبی باید به سایت جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه نمایید. در میان آزمون‌های فعال وارد صفحه اختصای “آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش” شوید. در صفحه مربوطه روی دکمه آبی رنگ “ورود به پروفایل” کلیک نمایید. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، بخش “اعتراض” را انتخاب نمایید. اعتراض خود را وارد نمایید. در بخش“شرح اعتراض” می‌توانید متن اعتراض خود را وارد نمایید. سپس اعتراض خود را ثبت نمایید.

در ادامه یک نمونه متن اعتراض به نتایج آزمون مشاغل کیفیت بخشی را برای استفاده شما عزیزان قرار داده‌ایم:

با سلام واحترام محضر شما
با تشکر از زحمات ارزشمندتان، به اطلاع می‌رساند اینجانب مغایرت قابل توجهی بین
نمره اکتسابی در کارنامه و نمره حاصله از تصحیح اینجانب براساس راهنمای تصحیح
تنظیم شده توسط وزارت آموزش پرورش مشاهده نموده و از شما تقاضای بررسی مجدد
و بازبینی دارم.

اعلام جواب اعتراض به مصاحبه آموزش و پرورش

پس از پایان مهلت ثبت اعتراض به نتایج آزمون، بررسی اعتراضات توسط نهاد برگزارکننده آزمون و یا هسته گزینش شروع خواهد شد. نتایج بررسی اعتراضات پس از تکمیل مراحل ارزیابی و بازبینی، از طریق سایت مجری آزمون و یا سامانه آموزش و پرورش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سامانه‌ها، از وضعیت اعتراض خود و تصمیم نهایی مطلع شوند. ایران استخدام نیز به عنوان مرجع بروز و موثق اخبار و آگهی‌های استخدامی، تمامی اطلاعیه‌ها و زمان برگزاری آزمون‌های استخدامی را به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی می‌رساند.

جهت اطلاع از اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب از ایران استخدام، نمونه‌هایی از متن‌های اعتراض به نتایج آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش، شامل مراحل کتبی و مصاحبه، را برای داوطلبانی که به نتایج خود اعتراض دارند، ارائه کردیم. این نمونه‌ها به داوطلبان کمک می‌کنند تا به شیوه‌ای مؤثر و دقیق اعتراض خود را ثبت کنند و درخواست بازبینی نتایج را داشته باشند. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید با استفاده از این راهنما، به نتیجه مطلوب دست یابید. برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با استخدام آموزش و پرورش، همراه ما باشید.

با آرزوی موفقیت برای تمامی داوطلبان گرامی.

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌های استخدام آموزش و پرورش کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا