راهنمایی شغلی

6 مهارت کلیدی برای دورکاری (کار در منزل)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مهارت های لازم برای دورکاری و کار در منزل

پیشتر در مطالب قبلی درباره دورکاری صحبت کردیم و ضمن پاسخ به سوال دورکاری چیست؟ مزایا و معایب دورکاری را معرفی کردیم. در این مطلب به بررسی مهارت های لازم جهت انجام پروژه های دورکاری در منزل میپردازیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

در فکر تقاضای دورکاری هستید؟ بدون شک با این کار می توانید از انعطاف و آزادی بیش تری در حرفه ی خود برخوردار شوید.  شما میتوانید برنامه ی خود را به گونه ای زمان بندی کنید که تعهدات خود را انجام دهید مخصوصا اگر به دنبال ارتقا مدرک دانشگاهی بالاتر هستید یا از رفت و آمدهای استرس زا دوری میکنید.
انگیزه ی شما هر چه باشد، دورکاری در منزل میتواند نوعی آزادی عمل در برنامه ی زمانی برایتان به ارمغان بیاورد که کمتر در مشاغل اداری حضوری و سنتی مشاهده میکنید. اما پیش از این کار، درنگ کنید تا مطمئن شوید که مهارت مناسب برای دورکاری آنلاین و استخدام در مشاغل دورکاری را فراگرفته اید یا نه؟! و همچنین اینکه چگونه آن مهارت ها را بروز بدهید تا کارفرما مشتاق به همکاری و بستن قرارداد دورکاری با شما باشد.

مهارت هایی که باید به عنوان کارمند دورکار کسب کنید

هنگام دورکاری، مهارت های خاصی کمک حال شما خواهند بود، صرف نظر از اینکه شما در چه صنعتی مشغول به کار هستید. طی مصاحبه های شغلی، کارفرما به احتمال بسیار از شما درباره ی تجربه ی دورکاری تان پرس و جو خواهد کرد. کارفرمایان مایلند تا بدانند که مهارت های شما در حوزه های زیر تا چه اندازه ممتاز هستند.

دورکاری

توانایی در مدیریت زمان

یکی از مهم ترین مهارت ها برای شغل های دورکاری، اشراف بر مدیریت زمان است. هنگامی که شما در محل کار یا اداره حضور ندارید، اگر مراقب نباشید، به راحتی مسائل کاری شما وارد زندگی شخصی تان میشوند. یادگیری چگونگی مدیریت زمان خود و سازمان یافته نگه داشتن کار بسیار مهم است. چندین روش مدیریت زمان مختلف وجود دارد که شما میتوانید آن ها را انتخاب کنید. روشی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با شما دارد، و بعد نکات زیر را اجرا کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درست گام برمی دارید:

  • ساعات منظمی برای خود تعیین کنید و تا جای ممکن به آن ها پایبند بمانید، این کار به شما کمک میکند تا یک توزان کاری سالم ایجاد کنید.
  • با استفاده از یک ابزار زمان سنجی، تصویر دقیقی از بخش ها و حوزه هایی که باید برایشان زمان صرف شود، بدست آورید. این کار به شما کمک کند تا حوزه هایی را شناسایی کنید که نیاز به تغییر دارند.
  • با دانلود یک برنامه (اپلیکیشن) مناسب و استفاده از آن، هر کاری را زمان بندی کنید، از تماس مشتری گرفته تا قرارهای شخصی. این امر به شما کمک کند که از همه ی مسائل در یک جا باخبر شوید.
  • اعلان های غیر ضروری سیستم کامپیوتر و تلفن همراهتان که توجه شما را از کار به سمت خود منحرف میکنند غیر فعال کنید تا مانع از جلب توجه آن ها و درگیر شدن طولانی خود در شبکه های اجتماعی و اینترنت شوید.

ایجاد ارتباطات موثر با همکاران

یک مهارت مهم برای دورکاری کارگران و کارمندان، هنر ارتباطات حرفه ای است. هنگامی که شما در محل کارحضور ندارید، احساس انزوا و دوری از تیم به راحتی ممکن است به شما دست دهد. شما باید بطور مؤثری با همکاران خود ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که به تعهدات و وظایف خود عمل میکنید و از احساس انزوا دوری میکنید. چند روش متفاوت وجود دارد تا اطمینان حاصل کنید که بطور کارآمدی با همکاران خود ارتباط برقرار میکنید. از ویدئوکنفرانس ها (تماس های تصویری) برای اعلام حضور مرتب در تیم خود استقبال کنید.
برنامه های زمانی انعطاف پذیر یکی از دلایل اصلی برای استقبال از دورکاری توسط افراد است. در حالت ایده ال شما حداقل چند ساعتی با گروه خود سروکار خواهید داشت. آنان میتوانند در صورت نیاز یا صرفاً برای گفت و گو به شما دسترسی داشته باشند، و شما همچنان ایجاد روابط را تداوم خواهید بخشید. حرفه ای بودن، واضح بودن، و مختصر بودن در ارتباطات خود را تمرین کنید. ایمیل ها و پیام هارا چند بار با صدای بلند بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که لحنی که استفاده میکنید چیزی است که مد نظر شماست، چون فقدان ارتباط حضوری و  زبان ایما و اشاره وضعیت را برای مخاطب ناروشن میکند.

بهبود سواد دیجیتال و سواد رسانه ای

در عصر اینترنت، بسیار مهم است که از مهارت های سواد دیجیتال برخوردار باشید. با توجه به حجم بالای شغل های دورکاری و کارهایی که بصورت آنلاین انجام میشوند، کارمندان دورکار باید بدانند که چگونه از ابزارها و بسترهای دیجیتالی گوناگون استفاده کنند. امروزه، کارفرمایان هنگام درج آگهی استخدام این انتظار معقول را دارند که شما در نرم افزارهای همچون مایکروسافت آفیس و برنامه های گوگل مهارت داشته باشید. این ها متداول ترین مجموعه ابزارهای مورد استفاده در بسیاری از ادارات و دفاتر هستند.

نرم افزار های مناسب برای شغل های دورکاری

روش استفاده از نرم افزارهای همکاری تیمی و مدیریت پروژه همچون Asana یا Trello را بیاموزید. این نرم افزار ها برای مدیریت کردن وظایف همپوشاننده و متداخل در کارهای گروهی مهم هستند. همچنین شاید شما نیاز خواهید داشت که با نرم افزارهای ویدئو کنفرانس (جلسه ی تصویری) همچون Zoom (زوم) یا Google Hangout (هنگ اوت) آشنایی پیدا کنید. بیشتر تیم ها از این ابزارها اغلب برای جلسات تیمی و تماس های مشتری استفاده می کنند. جدای از تماس های تصویری، بسیاری از تیم ها از Slack (اسلک) و دیگر ابزارهای ارتباطی برای تداوم تعامل های کوتاه تر در سراسر روز کاری استفاده میکنند.

سازماندهی کارها

مهارت مهم دیگر برای کارمندان دورکار، سازماندهی است. هنگامی که شما در اداره یا دفترکار حضور ندارید، اگر مراقب نباشید احتمال تداخل کار با زندگی شخصی وجود دارد. یادگیری چگونگی مدیریت زمان و سازمان یافته نگه داشتن کار خود برای سلامت روانی و فیزیکی شما بسیار حائز اهمیت است. روش های گوناگون فراوانی برای سازمان یافته ماندن در هنگام دورکاری وجود دارد، از همین رو، شما نیاز خواهید داشت تا بهترین روش را که متناسب با شخصیت شما است، پیدا کنید. یک روش این است که یک رویه ی روزانه یا هفتگی برای خود ایجاد کنید و تا جای ممکن به آن پایبند بمانید. بدین ترتیب، شما در مسیر حرکت خواهید کرد و از این احساس که همزمان باید کارها را بپایید و حواستان به ضرب الاجل باشد، دوری می کنید.
صرف نظر از ابزارهای تیم خود، سبک کاری شخصی خود را بشناسید و ابزارها و فرایندهایی برای پشتیبانی از موفقیت خود برگزینید.

ایجاد توازن در کار و زندگی

ممکن است توازن را به عنوان مهارت در نظر نگیرید، اما هنگام کار در خانه چه بسا کل روز شما صرف کار شود. اگرچه توازن یک مهارت مهم برای هر کارمند و کارجو، صرف نظر از وضعیت دورکاری، است. اما این امر به ویژه زمانی که دفتر کار شما در خانه است، اهمیت بیشتری پیدا می کند. شما پی خواهید برد که بدون مهارت مهم توازن در کار و زندگی، کار انعطاف پذیر میتواند به سرعت به کار تمام وقت تبدیل شود و کل وقت شما را اشغال کند. برای پیشگیری از این رویداد، بر ایجاد و حفظ حد و حدود آنها تمرکز کنید. تا اینجا بررسی کرده ایم که چگونه مدیریت و ساماندهی زمان بخش های مهمی از کار هستند. بخشی دیگر از مهارت توازن، یادگیری تعیین حد و حدود و متمرکز شدن بر آن است.

روش دیگر برای تحقق توازن، ایجاد فضایی سازمان یافته در خانه که به کار اختصاص می یابد، است. جداسازی زندگی کاری از زندگی شخصی باعث میشود که در هنگام کار کردن، راحت تر تمرکز کنید. سرانجام، مهم است که وقفه ها و زمان های استراحتی در طول روز تعیین کنید و وقت آن را برای خود اختصاص دهید. هر کاری اعم از پیاده روی و پرسه زدن در پیرامون محله ی خود تا خواندن کتاب. وقت گذاشتن برای تفریح و هوایی تازه کردن باعث می شود که در هنگام کار و فعالیت، بهره وری شما افزایش یابد.

بازاریابی

هنگام دورکاری، به راحتی این احساس به شما دست میدهد که دیده نمیشوید. شما در دفترکار حضور ندارید که با مردم بطور روزانه تعامل داشته باشد، از همین رو، عرضه کردن خود و مهارت هایتان دشوار می شود. بسیاری از کارجویان هنگام جست و جو برای شغل، بر این جنبه ها تمرکز میکنند. اما اگر واقع بینانه به ماجرا بنگریم، بازاریابی یک جنبه ی مهم از پیشرفت شغلی مستمر است، بویژه زمانی که شما در دید مدیریت و رهبری نباشید. در اینجا چند روش برای انجام این کار ارائه میشود:

  • مستندات و رزومه آنلاین خود را با تازه ترین آثار خود بروز نگه دارید.

پیشنهاد میکنیم رزومه خود را با سیستم رزومه ساز رایگان ایران استخدام در کمترین سرعت و با دقت بالا بصورت رایگان ایجاد نمایید.

  • از راه شبکه با دیگر متخصصان حوزهی خود در ارتباط باشید، هم در درون شرکت و هم بیرون از آن.
  • در شبکه های اجتماعی فعال بمانید و در بحث و گفت و گوهای صنعت مشارکت کنید.
  • گسترش وظایف را درخواست کنید تا مهارت های تازه ای را بیاموزید و با دیگران بیرون از تیم خود ارتباط و تعامل داشته باشید.
  • با وقت گذاشتن برای بازاریابی خود، اطمینان حاصل میکنید که دیده میشوید و در ذهن و فکر رهبران و مدیران خود باقی میمانید. شما در حرفه ی خود همچنان پیشرفت خواهید کرد و چالش های تازه ای را می پذیرید، حتی زمانی که در دفترکار حضور نداشته باشید.
  • شکوفا شدن در مقام و استخدام کارمند دورکار

دورکاری

نحوه جست و جوی آگهی های استخدام دورکار

اگر شما هم از علاقه مند به کار های غیر حضوری و مشاغل دورکاری هستید میتوانید با عضویت عنوان کارجو در سایت ایران استخدام و ایجاد رزومه با سیستم رزومه ساز رایگان، آگهی های استخدام دورکاری در تهران و سایر استان های کشور مشاهده نمایید. همچنین شما با جست و جوی عبارت آگهی های استخدام دورکاری ایران استخدام در صفحه جست و جوی گوگل و ورود به این صفحه میتوانید تنوعی از آگهی های استخدام دورکار (کار در منزل) از جمله استخدام دانشجو دورکار، استخدام دورکاری انتشارات و حتی استخدام دورکاری در تهران و سایر استان های کشور را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

کسب این مهارت های مهم به شما کمک خواهد کرد که در مقام کارمند دورکار موفق باشید. با تمرین و ممارست، قادر خواهید بود تا بر آنها تسلط داشته باشید و تجربیات ملموس خود را طی مصاحبه ها و در رزومه ی خود به اشتراک بگذارید. شما با تقویت این مهارت ها نزد شرکت ها و کارفرمایانی که دنبال اعضای جدیدی برای مجموعه خود هستند که تجربه موفقی در محیط دورکاری داشته اند، جذاب تر دیده خواهید شد.

اگر شما پیشتر مجموعه مهارت های دورکاری خود را تقویت کرده اید و آماده ی گام برداشتن به سوی یک شغل انعطاف پذیر یا تمام دورکاری هستید، کاریابی ایران استخدام میتواند به شما کمک کند!

جهت مشاهده آگهی های استخدام دورکار (کار در منزل) در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا