۸ سال پیش

اشتغال ۹۰ درصد کارگران به صورت قراردادی و سفید امضاء
اطلاعات بیشتر

 

بالغ بر 3 میلیون نفر از جمعیت کارگری به صورت غیر رسمی و ناشناخته در کشور کار می کنند که این تعداد جزئی از اقتصاد غیر رسمی شناخته می شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


غلامرضا عباسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در حاشیه همایش گذار از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد مقاومتی که در سالن تلاش برگزار شد افزود: این همایش با الگو گرفتن از رهنمودهای مقام معظم رهبری در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است برگزار شد.
وی گفت: وقتی حدود 3 میلیون نفر کارگر در کشور به صورت غیر رسمی اشتغال دارند هم به دولت ضرر مالی می زنند و از طرفی دیگر مشخص نیست که این افراد از چه صنوفی هستند و هیچ نظارتی هم بر عملکرد آنان از جنبه های حقوقی و اعاده حقشان وجود ندارد.
رئیس کانون عالی کارگران ایران افزود: کارگرانی که به صورت غیر رسمی اشتغال دارند به طور قطع زیر چتر حمایتی قانون کار قرار ندارند و این یک آسیب و آفتی جدی برای جامعه کارگری محسوب می شود از اینرو در این همایش به دنبال یافتن راهکارهای مناسب برای رفع این مشکلات هستیم.
وی با بیان اینکه در این همایش قصد داریم با همفکری با شرکای اجتماعی خود مانند کارگران و کارفرمایان و بخش دولتی آسیب های موجود در بخش غیر رسمی اقتصاد و اشتغال را شناسایی و برطرف کنیم گفت: خروج از اقتصاد غیر رسمی نیازمند کمک مجلس شورای اسلامی ، دولت و بخش خصوصی است .
عباسی با اشاره به اینکه اقتصاد غیر رسمی پدیده ای جهانی است افزود: پدیده اقتصاد غیر رسمی یکی از موضوعات اساسی سازمان بین المللی کار است و حتی در کشورهای پیشرفته هم وجود دارد به همین علت یکی از موضوعات چهارگانه سازمان بین المللی کار (ILO)، گذار اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی است که به همه کشورهای جهان برای یافتن راهکار مناسب توصیه کرده است .
وی نبود امنیت شغلی و تضییع حقوق کارگران را از جمله آسیب های اقتصاد غیر رسمی دانست و گفت: با رسمی شدن اشتغال کارگران هم وضعیت حقوقی آنها مشخص و هم آینده شغلی و بیمه و بازنشستگی آنان تامین می شود.
عباسی با اشاره به اینکه حدود 90 درصد کارگران به صورت قراردادی و سفید امضاء بدون اطلاعات فردیشان مشغول به کار هستند افزود: این روند خودحکایت از سوق یافتن اقتصاد به سمت اقتصاد غیر رسمی دارد بنابراین باید با به کارگیری روشهای صحیح مانع از گسترش و رواج یافتن اقتصاد غیر رسمی شد.
رئیس کانون عالی کارگران ایران ایجاد اقتصاد غیر رسمی در کشورها و تمایل کارگران و کارفرمایان به سمت اقتصاد غیر رسمی را حاصل رکود اقتصادی دانست و گفت: برای برطرف شدن رکود اقتصادی در کشور نیازمند عزم جدی در همه بخشها بویژه در دولت ، مجلس و نهادهای مرتبط هستیم .

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=593885
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد