• ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
  • 0k نظر «نمایش»

تلاش مشترک راه آهن و کانون بازنشستگان برای پرداخت عیدی بازنشستگان

تلاش مشترک راه آهن و کانون بازنشستگان برای پرداخت عیدی بازنشستگان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن از تلاش مشترک راه آهن و کانون بازنشستگان برای پرداخت عیدی بازنشستگان خبر داد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن با بیان اینکه راه آهن در تلاش است با دریافت نقدینگی لازم از محل مطالبات یارانه ای خود در سال1394 نسبت به در اختیار گذاردن این منابع به سازمان بازنشستگی کشور در جهت پرداخت عیدی آنان اقدام کند، گفت: در این خصوص همکاری نزدیکی بین راه آهن و کانون بازنشستگان راه آهن وجود دارد و این هماهنگی می تواند به زودی منجر به تحقق اهداف پیش بینی شده شود .
محمد رضا نصرت نظامی معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در جلسه ای که با حضور مدیرعامل ، اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان و جمعی از پیشکسوتان جامعه ی بازنشسته ی راه آهن برگزار شد ، گفت : در شرایط کنونی پیگیری در تامین منابع مالی عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران راه آهن یکی از مهمترین دغدغه ها و دلمشغولی های شرکت است.
وی گفت : به طور کلی در کشور سه نوع صندوق بازنشستگی وجود دارد . سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری با عناوین اول و دوم و صندوق هایی همچون صندوق بازنشستگی شرکت نفت ، بیمه ی مرکزی و غیره اشاره که مستقل از صندوق های نوع اول و دوم بوده و اختصاصا متعلق به سازمان یا بنگاه بالا دست خود هستند.
جمیع این سازمان ها یا صندوق ها با دریافت مبالغی از حقوق و مزایای کارکنان در دوران اشتغال ، نسبت به برقراری حقوق بازنشستگی آنان پس از خاتمه ی خدمت کارکنان اقدام می کنند و نقشی حمایتی در پرداخت حقوق و مزایا و استیفای حقوق بازنشستگان خود دارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن گفت : شرکت راه آهن فاقد صندوق بازنشستگی مستقل بوده و پرداخت حقوق و مزایای دوران بازنشستگی کارکنان راه آهن حسب مورد توسط سازمان تامین اجتماعی یا سازمان بازنشستگی کشور پرداخت می شود و برنامه های لازم برای ارتقا معیشت آنان را تدوین و اجرا می کنند.
وی افزود : خوشبختانه هیچیک از سازمان مورد اشاره در پرداخت حقوق بازنشستگان راه آهن تاخیر نداشته اند و صرفا عیدی بخشی از بازنشستگان و مستمری بگیران راه آهن که حقوق و مزایای خود را از سازمان بازنشستگی دریافت می نمایند به تعویق افتاده است که این خود البته جای تاسف بسیار دارد . نصرت نظامی در بیان اهم دلایل تاخیر در پرداخت عیدی بازنشستگان کشوری اه آهن گفت : به موجب مصوبه سال 1364هیئیت محترم وزیران وظیفه تامین منابع مالی لازم برای پرداخت برخی از مزایای بازنشستگان کشوری از جمله عیدی ، حق عایله مندی و ... بر عهده شرکت های دولتی گمارده شده است و در این راه آهن در سال 94 بیش از 70 درصد این منابع را تامین و در اختیار سازمان بازنشستگی کشوری قرار داد لیکن با توجه به شدت محدودیت های مالی دولت ، منابع لازم برای پرداخت عیدی آنان توسط سازمان بازنشستگی میسر نشد.
او گفت : البته دولت نیز برای جبران کسری منابع راه آهن که عمدتا ناشی از اجرای سیاست های مترقی دولت در رقابت پذیر نمودن حمل و نقل ریلی بر دیگر شقوق حمل و نقل می بود ، تمهیداتی از جمله تصویب ردیف اعتباری در بودجه ی کل کشور در نظر گرفت اما بیش از 64 درصد اعتبارت مزبور به راه آهن پرداخت نشد و این مهم باعت بروز اختلالات زیادی درمدیریت نقدینگی راه آهن گردید . معاون توسعه مدیریت و منابع با اطمینان دهی به بازنشستگان و مستمری بگیران راه آهن در پیگیری موثر و عاجل راه آهن در دریافت نقدینگی مورد نیاز عیدی آنان گفت : این پیگیری ها در عالی ترین سطوح راه آهن و وزارت راه و شهرسازی در شرف انجام است و امید می رود در آینده ای نزدیک به نتایج مورد انتظار برسد .
محمد رضا نصرت نظامی در پایان این جلسه گفت : از آنجاییکه منافع مادی راه آهن ها در دنیا و تبعا در ایران مستقیما متوجه خود آنان نمی باشد بلکه کشور و جمیع فعالان اقتصادی از منافع راه آهن بهره می برند ، فزونی مصارف بر منابع این صنعت یک موضوع همیشگی بود و به ویژه در راه آهن ایران این مهم به صورت سنتی وجود داشته است . او ادامه داد : بنا بر این راه آهن به دنبال آن است که مسئولین محترم کشور را متقاعد سازد تا دولت منابع لازم برای پرداخت کلیه مزایای جنبی بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری راه آهن را مستقیما در اختیار سازمان بازنشستگی قرار دهد تا در آتی فارغ از محدودیت های منابع راه آهن ، این گونه پرداخت ها همزمان با حقوق ماهانه آنان توسط سازمان بازنشستگی کشوری پرداخت شود.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=585110
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد