۷ سال پیش

جامعه کارگری یک سوم زیر خط فقر است

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان با بیان دولت بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، گفت: حاکمیت دولت بر تامین اجتماعی مشکل‌ساز است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به ‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علی یزدانی عصر امروز در گردهمایی کارگران شاغل و بازنشسته اصفهان به‌مناسبت روز جهانی کارگر اظهار داشت: در سطح جهان کارگران دغدغه‌های‌‌شان را بیان می‌کنند ولی در کشورمان این اجازه را به کارگران که امروز صورت خود را با سیلی سرخ نگه‌ داشته‌اند؛ نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه عدم امنیت شغلی و قراردادهای سفید امضا از بزرگ‌ترین دغدغه‌های شغلی جامعه کارگری است، افزود: متاسفانه کارگر قبل از اینکه مشغول به‌کار شود قراردادش را امضا می‌کند و حقوقش نیز حداقل است.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان با اشاره به اینکه بانک مرکزی خط فقر را کمتر از 2.5 میلیون تومان اعلام کرده است، تصریح کرد: این درحالی‌است که حداقل حقوق اداره‌ کاری را 812 هزار تومان اعلام کردند بنابراین جامعه کارگری یک سوم زیر خط فقر است و این یعنی جامعه کارگری از حد مرگ هم عبور کرده است.
وی با بیان اینکه در کشورمان هرساعت 18 طلاق صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حقیقت هر 24 ساعت بالغ بر 800 نفر طلاق می‌گیرند، عامل بسیاری از این طلاق‌ها بیکاری است.
یزدانی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر ممنوعیت واردات کالا تاکید داشتند، در حالی که مسئولان به من کارگر تذکر می‌دهند که کالا وارد نکنید، در واقع چوب این اقدامات را جامعه کارگری و آسیب‌پذیر جامعه خورده است.
وی با بیان اینکه مشکلات حاکم در حوزه درمان به حاکمیت دولت بر سازمان تامین اجتماعی برمی‌گردد، گفت: در شأن یک پیرمرد و پیرزن نیست که یک هفته منتظر یک نوبت تلفنی بمانند.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان افزود: دولت بیش از 110 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است اگر سود این مبلغ به سازمان داده شود مشکل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی برطرف می‌شود، در اینجا سازمان مقصر نیست در واقع حاکمیت دولت بر تامین اجتماعی مشکل‌ساز است.
وی با اشاره به اینکه امروز جامعه کارگری در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره رشد داشته است، تصریح کرد: در استان بالغ بر 6 هزار شهید کارگری وجود دارد و در همین راستا اگر امروز مظلومیت‌شان را در یک محیط بسته ارائه می‌کنند به‌خاطر خون شهیدان و این انقلاب است و مسئولان باید بیشتر به جامعه کارگری اهمیت دهند.
به‌گزارش تسنیم، در پایان مراسم بیانیه پایانی گردهمائی کارگران اصفهان به‌مناسب روز جهانی کارگر قرائت شد، استفاده از فضای پسا برجام و عدم کارشکنی در کارهای دولت، حمایت همه‌جانبه از موانع تولید و خروج از رکود، امنیت شغلی و ساماندهی قراردادهای موقت کار، درمان و مشکلات درمانی و غیره از مهم‌ترین موضوعات 11 بند این بیانیه است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=588064
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد