۸ سال پیش

جزئیات آزمون دکتری در سال ۹۴
No Image

جزئیات آزمون دکتری در سال ۹۴

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

جزئیات آزمون دکتری در سال 94

خبر 17 مرداد 94:جزئیات آزمون دکتری ۹۵ اعلام شد (منبع:خبرگزاری فارس)
سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات آزمون دکتری نظیر شهریه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۹۵ و مواد آزمون را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات آزمون دکتری نظیر شهریه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (در دوره‌های غیر روزانه) در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) سال 95 و مواد آزمون را اعلام کرد.
پذیرش دانشجو براساس آیین نامه آزمون ورودی دکتری نظارت برپذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورصورت می‌پذیرد.
این آزمون به دو مرحله تقسیم می‌شود که مرحله اول مربوط به سنجش علمی است که امور مربوط به آن از طریق آزمون سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و مرحله دوم که توسط مؤسسات پذیرنده دانشجو صورت می‌پذیرد شامل امتیاز پژوهشی، امتیاز آموزشی و امتیاز آزمون تخصصی یا مصاحبه است.
آزمون سنجش علمی داوطلبان ورود به دوره دکتری دو بار در سال در ماه‌های آبان و اسفند توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.
مدت اعتبار کارنامه‌های علمی صادره توسط سازمان سنجش آموزش کشور دو سال تعیین می‌شود.
تعداد دروس آزمون استاندارد که بخشی از آزمون سنجش علمی است، حداکثر 3 درس است.
-4 مطابق با ماده 5 آیین نامه، آزمون سنجش علمی در 3 بخش با ضرایب بصورت زیر برگزار می‌شود.
پذیرش برای تمام دوره‌ها شامل روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، دوره‌های ویژه طلاب است و تمام متقاضیان ورود به دوره دکتری و دستیاری دامپزشکی سال 1395 لازم است در این آزمون ثبت نام و شرکت کنند.
مامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای میتوانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت کنند.
مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش کنند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال 1395 ) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان نیمسال دوم است، سی ام بهمن ماه همان سال (سال 1395 ) خواهد بود.
پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) هر نیمسال اجازه درخواست پذیرش برای 2 نیمسال بعدی را نخواهند داشت.
ملاک اصلی برای پذیرش در آزمون دکتری، عنوان رشته و گرایش در هر کدرشته امتحانی خواهد بود و عنوان رشته امتحانی صرفاً برای ثبت نام و انجام امور اجرایی آزمون است.
عنوان رشته ها و گرایش‌هایی که در آزمون دکتری سال 1395 در آنها پذیرش صورت می‌گیرد، در زمان ثبت نام آزمون اعلام خواهد شد.
در صورت وجود ظرفیت پذیرش در رشته‌های هر مجموعه، موضوع در دفترچه راهنمای ثبت‌نام اطلاع رسانی خواهد شد.


خبر 17 مرداد 94: زمان مصاحبه ۳ رشته دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد (منبع: خبرگزاری ایسنا)

معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت : جدول زمان‌بندی مصاحبه دوره دکتری تخصصی ۳ رشته دیگر بر روی سایت www.azmoon.net قرار گرفت.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، علوی فاضل درخصوص رشته‌های اعلام شده برای مصاحبه اظهار کرد :‌ در حال حاضر ۳ رشته شامل: فقه و مبانی حقوق و اندیشه امام خمینی(ره) ، علوم اقتصادی و مهندسی عمران – ژئوتکنیک در سایت اعلام شده است.
علوی فاضل در ادامه افزود : دعوت‌شدگان به مصاحبه می‌توانند با مراجعه به این سایت از زمان مصاحبه خود مطلع شوند.
معاون سنجش و پذیرش تأکید کرد : دعوت شدگان می ‌بایست در زمان تعیین شده در جلسه مصاحبه حضور به هم رسانند و اگر هر واجد شرایطی به هر دلیلی نتواند در زمان مقرر در جلسه مصاحبه حضور داشته باشد امکان مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت، لذا عدم حضور به معنی انصراف از پذیرش تلقی می‌شود.
رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، در ادامه در پاسخ به این سوال که دعوت شدگان چه مدارکی را باید به همراه داشته باشند گفت : دعوت شدگان می‌بایست هرگونه سوابق علمی و تحقیقاتی مانند پروژه، مقاله، ترجمه و تألیف را در زمینه رشته خود به همراه داشته باشند. همچنین به همراه داشتن اصل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات و پایان‌نامه کارشناسی ارشد ضروری است.
به گزارش روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، علوی فاضل خاطر نشان کرد: با توجه به این که دعوت متقاضیان بدون آزمون براساس معدل و نمره پایان‌نامه ملاک عمل قرار گرفته است، چنانچه در بین معدل و نمره پایان‌نامه زمان ثبت‌نام و زمان مصاحبه فرد مغایرتی وجود داشته باشد، مطابق ضوابط برخورد خواهد شد.
وی در ادامه در مورد زمان مصاحبه سایر رشته‌ها گفت : زمان مصاحبه سایر رشته‌ها نیز متعاقباً اعلام خواهد شد. اما اگر هر واجد شرایطی در مورد زمان مصاحبه با سوالی مواجه شد، می‌تواند با مراجعه به سایت www.azmoon.org و طرح سوال خود در قسمت پرسش و پاسخ در اسرع وقت پاسخ لازم را دریافت کند.


خبر 17 مرداد 94: جزییات تغییرات آزمون دکتری و ارشد (منبع: خبرگزاری ایسنا)

رئیس سازمان سنجش آموزش باتشریح تغییرات ایجاد شده در آزمون‌های دکتری و ارشد گفت: تغییرات رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون دکتری از روز شنبه 17 مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بیستمین المپیاد دانشجویی و در جمع خبرنگاران، گفت: در اطلاعیه اولیه تغییر آیین نامه آزمون دکتری تعداد رشته‌های امتحانی از 252 رشته به 72 رشته کاهش یافته بود.
وی با بیان اینکه از امسال آزمون دکتری دو بار در سال برگزار می‌شود، گفت: نتایج آزمون نیز به صورت کارنامه به داوطلب و دانشگاه اعلام می‌شود. دانشگاه‌ها نیز بر اساس نتایج و حد نصابی که اعلام می‌شود فراخوان پذیرش می‌دهند . البته سازمان سنجش اطلاعات آمارهای لازم را ارائه خواهد کرد تا دانشگاه‌ها بتوانند برای درصدهای بالا فراخوان بدهند.
وی همچنین گفت: بر اساس مصوبه شورای نظارت بر پذیرش دکتری نتایج این آزمون دو سال اعتبار دارد و اگر داوطلبی از نتیجه آزمون خودش در اسفند ماه راضی باشد می‌تواند تا دو سال در آزمون شرکت نکند و از نتیجه همین آزمون برای مرحله بعد به مدت دوسال استفاده کند.
رئیس سازمان سنجش آموزش تغییر زمان آزمون ارشد امسال را اتفاق مهمی دانست و گفت: در سال‌های گذشته به لحاظ مشکلات برگزاری آزمون در زمستان داوطلبین دچار مشکلاتی می‌شدند برای حل مشکلات که و با بررسی‌های انجام شده زمان برگزاری این آزمون به 16 و 17 اردیبهشت ماه موکول شد.
تغییر زمان کنکور سال آینده به دلیل همزمانی با ماه رمضان
وی همچنین از برگزاری آزمون سراسری کنکور سال آینده بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از سال بعد برگزاری کنکور سراسری به روال عادی باز می‌گردد و 25 تیرماه برگزار می شود.
خدایی همچنین درباره زمان نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: نتایج این آزمون‌ها طبق برنامه زمانی از پیش تعیین شده در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=380042
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد