۷ سال پیش

خلاء قانونی در زمینه توقف کار در گرمای شدید

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

معاون توسعه اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این‌که در زمینه توقف فعالیت کارگران در گرمای شدید در قانون کار خلاء قانونی وجود دارد، گفت:‌ ستاد مدیریت بحران هر استان طبق اختیارات خود در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند که ما نیز ملزم به رعایت آن هستیم.

جهت مشاهده اخبار استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید


رضا میرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ‌در قانون کار ماده، ‌بند، یا تبصره‌ای که کارفرما را در شرایط آب و هوایی خاص، ملزم به جلوگیری از ادامه فعالیت کارگران کند، وجود ندارد اما این موضوع در اختیارات ستاد مدیریت بحران هر استان قرار دارد.
وی افزود: اگر ستاد مدیریت بحران در جلسات خود طبق شاخص‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌دهد، تصمیمی مبنی بر جلوگیری از ادامه فعالیت کارکنان یا کارگران در شرایط خاص آب و هوایی اتخاذ کند، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قادر است تا کارفرمایان و مجموعه را ملزم به رعایت قانون و دستور ستاد مدیریت بحران کند.
میرانی خاطرنشان کرد: ‌اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبیعتا مجری قانون کار است و در زمینه تعطیل کردن فعالیت کارگران و کارکنان در گرمای شدید هوا، در قانون کار خلاء قانونی وجود دارد و اگر نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری و به قانون کار اضافه کنند، همه ملزم به رعایت آن هستند.
وی عنوان کرد:‌ اگر دولت برای جبران زیان ناشی از توقف فعالیت کارگران در شرایط آب و هوایی خاص تمهیداتی بیاندیشد، کارفرمایان در این شرایط از فعالیت کارگران خود جلوگیری خواهند کرد و در این‌صورت دیگر شاهد مرگ یک کارگر ساختمانی در اثر گرمای شدید نخواهیم بود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=642416
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد