۷ سال پیش

عدم همکاری سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای با کارگران ساختمانی
اطلاعات بیشتر

 

عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اعلام این خبر که بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی به دلیل عدم صدور به موقع کارت مهارت از سوی سازمان تامین اجتماعی به مشکل برخورده است، گفت: صدور کارت مهارت 6 ماهه شد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


محمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه در دوره مسئولان قبلی سازمان فنی‌وحرفه‌ای، صدور کارت مهارت 20 روزه انجام می‌شد، اظهار داشت: مدت زمان صدور کارت مهارت اکنون به بیش از 6 ماه رسیده است.
وی با بیان اینکه مدیران جدید سازمان فنی‌وحرفه‌ای همکاری خوبی با انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ندارند، افزود: این موضوع را بیش از این با آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرده‌ایم چرا که بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی با مشکل مواجه شده است.
باقری با بیان اینکه عملکرد مدیران سازمان فنی‌وحرفه‌ای از منظر انجمن‌های صنفی کارگران بسیار نامطلوب ارزیابی می‌شود گفت: طبق قانون مصوب مجلس «بهبود مستمر فضای کسب‌وکار» وظیفه هماهنگی و انجام امور مربوط به کارگران ساختمانی به انجمن‌ها واگذار شده است.
وی گفت: از برج 7 سال گذشته ثبت‌نام جدید کارگران ساختمانی برای دریافت کارت مهارت انجام شده اما تاکنون کارتی تحویل ندادند که درباره علت آن از عدم وجود کارت‌های خام مهارت خبر داده‌اند.
این نماینده کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه کارگران ساختمان‌ها مشاغل بسیار پرمخاطره و پرحادثه‌ای هستند که هر لحظه امکان آسیب‌دیدگی و یا فوت این قشر زحمت‌کش وجود دارد، گفت: بیمه تامین اجتماعی حداقل انتظار این کارگران از دولت است.
وی گفت: درباره سهمیه‌ بیمه‌های تامین اجتماعی هم انتقاداتی مطرح گردید چرا که در موضوع سهمیه‌بندی‌ها عدالت رعایت نشده است که به عنوان مثال استان قم با یک میلیون جمعیت و 22 هزار سهمیه بیمه کارگران را دریافت کرده اما استان تهران با وجود مهاجرت‌ها و جمعیتی بالغ بر 12.5 میلیون نفر تنها 90 هزار سهمیه دارد.
باقری همچنین درباره آمار اعلام شده از بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی گفت: طبق اعلام آقای نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی یک میلیون و 100 هزار کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند اما آمارهای انجمن صنفی نشان می‌دهد که تنها 780 هزار نفر بیمه هستند و این اختلاف آماری باید شفاف اعلام شود.
این نماینده کارگران ساختمانی گفت: در این باره حاضریم با اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی به مناظره بنشینیم و درباره وضعیت کارگران ساختمانی توضیحات صریحی ارائه کنیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=592249
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد