۸ سال پیش

معلمانی که بیش از ۶ ماه حق التدریس نگرفته اند و تبعات آن
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

تبعات پرداخت نشدن حقوق معلمان حق التدریس

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک کنید


در روزهاي پاياني سال ٩٤ مسوولان آموزش و پرورش گفته بودند تمام مطالبات به ويژه حق‌التدريس معلمان پرداخت خواهد شد. بسياري از معلمان كه تعداد زيادي از آنها براي مدت شش ماه يعني از اول سال تحصيلي مبلغي دريافت نكرده بودند اميدوارانه منتظر بودند تا مطالبات آنها پرداخت شود و شب عيد و ايام تعطيلات نوروزي را در كنار خانواده و در سفر به خوبي و خوشي سپري كنند.
اسفند ٩٤ به پايان رسيد و خبري از پرداخت حق‌التدريس معلمان نشد و باز هم سال نو با شرمساري مقابل فرزندان آغاز شد و اين معلمان بر سر سفره نوروزي و در كنار همسر و فرزندان خود در حالي براي تحويل سال لحظه‌شماري مي‌كردند كه وعده‌هاي مسوولان تحقق نيافته و روياي سفر براي خانواده هم فروريخته بود.
عدم پرداخت حق‌التدريس معلمان با توجه به اينكه قطعي‌ترين بخش بودجه آموزش و پرورش، بودجه پرسنلي است بسيار تعجب‌انگيز است، ترديدي وجود ندارد كه پرداخت حقوق و مزاياي معلماني كه به هر شكل سر كلاس درس حاضر مي‌شوند متناسب با سرانه دانش‌آموزي به تصويب دولت و مجلس مي‌رسد يعني اگر كمبودهايي در بخش‌هاي غيرپرسنلي بودجه وجود داشته باشد تا حد زيادي پذيرفتني است اما حقوق پرسنل كه در واقع تامين‌كننده هزينه‌هاي روزمره آنها است منطقي نيست كه به تاخير بيفتد آن هم نه يك يا دو روز بلكه چند ماه.

در نخستين روزهاي پس از تعطيلات نوروزي اولين واكنش معلمان به عدم پرداخت حق‌التدريس‌ها بود. درددل‌هاي زنگ‌هاي تفريح در اتاق دبيران در آغاز سال نو پس از احوال پرسي و تبريك سال نو از مشكلات و مسائل معيشتي و گرفتاري‌هاي اقتصادي است.
عدم پرداخت حق‌التدريس معلمان نخستين تبعاتش متوجه دانش‌آموزان خواهد شد معلمي كه شش ماه از سال تحصيلي گذشته است و حقوقي دريافت نكرده است با چه اميد و انگيزه‌اي سر كلاس درس حاضر شود، او چگونه مي‌تواند در سه ماه سوم سال تحصيلي دانش‌آموزان را براي امتحانات خردادماه آماده كند و يك سال خوب و موفقيت‌آميز را رقم بزند.
اگر نخستين انتظار از يك معلم حضور در كلاس درس و تلاش با علاقه و  انگيزه براي كمك به دانش‌آموزان است طبيعي است كه نخستين انتظار او نيز از مسوولان پرداخت حق‌التدريسي است كه زندگي خود را براساس آن اداره مي‌كند و معيشت خانواده او وابسته به اين درآمد ناچيز است.در اين شرايط، دودي كه از آتش بي‌توجهي و بي‌تدبيري مسوولان برخاسته است به چشم دانش‌آموزان مي‌رود و آنها هستند كه هزينه بي‌انگيزه شدن معلمان را بايد پرداخت كنند اگر حقوق يك معلم پرداخت نشود ديگر چه چيزي براي او انگيزه‌بخش خواهد بود؟
هفته‌هاي مهم و سرنوشت‌سازي براي دانش‌آموزان است چند هفته باقي ‌مانده تا خردادماه. معلمان بيشترين فشار كاري را تحمل خواهند كرد بايد درس‌هاي خود را به پايان برسانند و در اين هفته‌هاي پاياني اشكالات دانش‌آموزان را رفع و با تلاش و برنامه‌ريزي سعي كنند پايان‌بخش يك سال تحصيلي خوب باشند. اين‌گونه مسايل و مشكلات دانش‌آموزان و خانواده‌ها را نگران و بي‌اعتماد مي‌كند و باعث مي‌شود نظام آموزشي ما روز به روز اعتبار خود را بيشتر از گذشته از دست دهد؛ نظامي كه انتظار مي‌رود روزنه اميد و نقطه اتكاي خانواده‌ها براي تربيت فرزندان باشد با چالش‌هاي روزمره ناكارآمدتر از گذشته مي‌شود.

باور اينكه دولت توان پرداخت حق‌التدريس معلمان را ندارد براي معلمان و افكار عمومي سخت است. كافي است پاي سخن مردم كوچه و بازار بنشيني و ببيني مردم در مقابل اين مساله چه واكنشي نشان مي‌دهند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=573333
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد