۸ سال پیش

معلمان حق التدریس حقوق سال ۹۴ را دریافت نکردند
اطلاعات بیشتر

 

هفت ماهی است که از جذب نیروهای حق التدریس در مدارس می گذرد اما آنان حقوقی دریافت نکرده اند و پیش از شروع سال جدید منتظر بودند تا حقوقی دریافت کنند اما چیزی از سوی وزارت آموزش و پرورش دریافت نشد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، نیرو های حق التدریس وزارت آموزش و پرورش، نیروهایی حقوق ثابت ندارند  و ماهیانه حقوقی دریافت نمی کنند اما همانند یک معلم برای نظام تعلیم و تربیت کشور خدمت می کنند.
نیرو هایی که ممکن است به دلیل عشق به شغل معلمی مسافت های طولانی را طی کنند تا بتوانند در محلی که وزارت آموزش و پرورش مشخص می کند مشغول به کار شوند.
معلم هایی که به صورت حق التدریس وارد آموزش وپرورش شده اند، این وزارت خانه هیچ تعهدی را برای استخدام آنان نداده است و به دلیل محدودیت هایی همچون بالا بودن سن، نبود رشته مرتبط ، کمبود اعتبار آن ها را استخدام نمی کند و حتی خیلی از این نیروها که سال ها برای وزارت آموزش وپرورش زحمت کشیده بودند نتوانستند در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شرکت کنند.

راه حل مجلس برای از بلاتکلیف در آمدن مربیان پیش دبستانی
نیروهای حق التدریس زمانی مربیان پیش دبستانی بودند که استخدام نشدند و مجلس شورای اسلامی ماده را تصویب کرد که براساس ماده واحده تصویب شده در این طرح «وزارت آموزش و پرورش مکلف شد فقط معلمان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش که قبل از تصویب قانون الحاق ۲تبصره به ماده۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تاریخ۹۱/۷/۲۶ با آموزش و پرورش همکاری داشتند را به‌منظور تأمین نیروی حق‌التدریس با توجه به رشته تحصیلی مقطع حداقل کاردانی، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه بدون الزام به رعایت ماده ۸ این قانون به‌کار گیرد و استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است. بار مالی این قانون در حد سقف حق‌التدریس سالانه و از محل حق‌التدریس پرداختی به معلمان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تأمین می‌شود. بدیهی است به‌کار‌گیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نیست.»
سال جدید آمد از حقوق حق التدریس ها خبری نشد
اکنون هفت ماهی است که از جذب نیروهای حق التدریس در مدارس می گذرد اما آنان حقوقی دریافت نکرده اند و پیش از شروع سال جدید معلم های حق التدریس منتظر بودند تا حقوقی دریافت کنند اما چیزی از سوی وزارت آموزش و پرورش دریافت نشد.
معلم حق التدریسی که از چالوس به نوشهر برای تدریس می رود و ۲۴ ساعت در هفته نیز تدریس دارد چیزی تاکنون مبنی بر حقوقی دریافت نکرده است به خبرنگار شبستان می گوید:گفته اند که بعد از عید حقوق ما را می دهند، بنده از دی ماه مشغول کار شده ام و تاکنون حقوقی دریافت نکرده ام.
همچنین؛ یکی دیگر از معلم های حق التدریس نیز به خبرنگار شبستان می گوید:از  مهرماه حق التدریس در مدرسه ای کار می کنم و هیچ حقوقی دریافت نکردم تنها در شب عید حقوق ماه مهررا پرداخت کردند.

کمبود اعتبارات دلیل عدم پرداخت حقوق
سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  در واکنش به انتقادات معلم های حق الاتدریس گفت: این مطالبات مربوط به مهر ۹۴ تاکنون است که در صورت تأمین اعتبارات پرداخت خواهد شد.
سال ۱۳۹۵ آغاز شده است اما طبق روال همیشگی وزارت آموزش وپرورش با کمبود اعتبار مواجه است و خیلی از افراد چشم انتظار دریافت مطالبات به حقشان هستند،وزارت آموزش و پرورش حاضر به استخدام مربیان پیش دبستانی نشد و مجلس برای از بلاتکلیف در آمدن آنان ماده ای را تصویب کرد تا آنان به صورت حق التدریسی جذب وزارت آموزش وپرورش شوند اما برخورد وزارت آموزش و پرورش با این دسته از معلم ها موجب نارضایتی شده است و خیلی ها انگیزه کار به صورت حق التدریس را نیز از دست داده اند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=571111
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد