۸ سال پیش

وعده وزیر کار در افزایش ۲۰ هزار تومان حق‌ مسکن محقق نشد
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

وعده وزیر کار در افزایش ۲۰ هزار تومان حق‌ مسکن محقق نشد

مسئول کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار کشور با اعلام این خبر که شکاف مزدی در سال ۹۴، ۱۴۰ هزار تومان دیگر افزایش یافت، گفت: نه تنها افزایش ۱۴ درصدی قدرت خرید را حفظ نکرد، بلکه باز هم شاهد کاهش سطح زندگی کارگران خواهیم بود.

علی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده کرده تا حق مسکن کارگران در سال ۹۵ مبلغ ۲۰ هزار تومان افزایش یابد، گفت: مصوبه شورای عالی کار در سال ۹۴ مبنی بر حق مسکن ۴۰ هزار تومانی کارگران توسط وزارت کار به هیات وزیران ارسال نشد.
وی افزود: وزیر تعاون وعده کرده تا هیات وزیران افزایش ۲۰ هزار تومانی را به تصویب برسانند، اما هنوز اتفاقی در این باره رخ نداده است.
خدایی با اشاره به اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره از افزایش نرخ دستمزد در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ بیش از تورم اعلامی بانک مرکزی خبر می‌دهد، گفت: در حالی که شکاف مزدی ایجاد شده در سال ۹۴ مبلغ ۱۴۰ هزار تومان است که نه تنها قدرت خرید کارگران در سال ۹۵ حفظ نخواهد شد، بلکه باز هم توان تامین حداقل‌های معیشت روند نزولی خواهد داشت.
مسئول کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار گفت: فعلا خبری از پرداخت مزایا از سمت دولت به کارگران نیست و در حالی که به هفته کارگر نزدیک می‌شویم، وزارت کار به دنبال برگزاری جشن برای کارگران گرسنه است.
وی افزود: وزارت کار به جای حل ریشه‌ای مشکل معیشت کارگران، به دنبال برگزاری جشن برای عده‌ معدودی از کارگران است، تا نشان دهد که چقدر به کارگران کشور اهمیت می‌دهد!
خدایی با تاکید براینکه مشکل عمده کارگران امنیت شغلی و معیشت آنان است، گفت: اکثر کارگران در درجه اول به دنبال امنیت شغلی هستند، چرا که هر ساله شاهدیم که کارگران به دنبال تمدید قرارداد خود هستند و از طرفی عدم تامین حداقل‌ معیشت زندگی این قشر زحمت‌کش را با چالش مواجه کرده است.
وی افزود: تمدید قرارداد در پایان هر سال یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگران است که نه تنها جرات اعتراض ندارند، بلکه در برخی از کارگاه‌های تولیدی حقوق‌ پرداختی در فاصله دو و سه ماه انجام می‌شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=574286
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه