۸ سال پیش

پایان یافتن کم توجهی دولت به معیشت بازنشستگان فرهنگی
اطلاعات بیشتر

 

جمعی از فرهنگیان بازنشته استان قزوین با امضای نامه‌ای به رییس‌جمهور، خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش ایلنا، جمعی از فرهنگیان بازنشسته آموزش وپرورش شهرستان تاکستان در استان قزوین با امضای نامه‌ای که متن آن به شرح ذیل است از رییس‌جمهور، خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند.
در این نامه بابیان اینکه فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش که اکثریت آنان با مجموع دوره اشتغال و بازنشستگی بیش از ۳۷ سال سابقه خدمت و سنوات دارند، ‌آمده است: اکثریت معلمانی که بیش از ۳۷ سال در کلاس درس گچ خورده و گلو پاره کرده و مغز و اعصاب خود را فرسوده نموده تا مغز و نیروی محرکه جوانان این مرز و بوم را به راه انداخته اکنون خاطرشان آسوده است که ذره‌ای دروظیفه خود کم کاری نکرده‌اند اما اکنون  استدعا دارند که دولت به این سوال یک پاسخ قانع‌کننده بدهد که با یک میلیون تومان چگونه می‌توان هزینه یک ماه یک خانواده ۴ نفری که بعضا در میان آن جوانان دانشجو ، دانش ٱموز و دم بخت وجود دارد را اداره کرد؟
در ادامه این نامه با با یادآوری تصویر کلیشه‌ای که از افراد بازنشسته با یک کلاه نمدی بر سر، یک عصا بر دست و یک عینک بر چشم بر روی نیمکت یک پارک نشسته در ذهن عموم جامعه تصویر می‌شود، آمده است: بسیاری از این بازنشسته‌ها بدنی سالم دارند، مغزشان هنوز قادر به کار کردن است و خدا را شکر هنوز توانایی کار کردن دارند و در زمان اشتغال با همین حقوق و با اضافه کاری و با وام و قرض و قوله تاکنون توانسته‌اند سر پناهی برای خود فراهم کنند و بعضی از فرزندان خود را سر و سامانی بدهند ولی خیلی‌ها هم هستند که در مورد مهیا کردن بساط یک عروسی برای فرزندان خود دارای مشکلات عدیده‌ای هستند.
در بخشی دیگری از این نامه فرهنگیان بازنشسته تاکستان آمده است: با یک حساب سرانگشتی باید توجه کرد که از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۹۴ در کنار افزایش تورم ضریب افزایش قیمت‌ها نیز در مقایسه با افزایش حقوق فرهنگیان چند برابر بوده است بصورتی که در حال حاضر تامین هزینه‌های پیشین یک خانواده کارمند معمولی بسیار افزایش یافته است.
نویسندگان این نامه با انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما این پرسش مطرح شده است: چگونه ممکن در اوج زمستان صدا و سیما فورا مصرف گاز مردم را چند برابر جمعیت هند و چین حساب می‌کند و در عین حال هرگز هیچ اشاره‌ای به اینکه میزان حقوق بازنشستگان چقدر ناچیز شده است نمی‌کند.
همچنین انتقاد از ارائه خدمات بیمه‌ای تکمیلی درمانی از جمله موضوعات دیگری است که در این نامه به ان اشاره شده و آمده است: نکته دیگر اینکه در فیش‌های حقوقی آیتمی به نام بیمه طلایی درج شده است وقتی مراجعه می‌کنیم می‌گویند که اشتباه تایپی است آن بیمه تکمیلی است که طرف قرارداد با بیمه آتیه‌سازان حافظ است که خدمات آن هم در حد صفر است در مورد بیمه خدمات درمانی با تعرفه ویزیت پزشکان فقط دو هزار تومان تفاوت دارد.
در خاتمه این نامه آمده است:  استدعا می‌کنیم که دولت به این تبعیض‌های ایجاد شده برای جامعه فرهنگیان بازنشسته پایان دهد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=575048
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد