۷ سال پیش

کمبود قضات تا حدودی جبران شد
No Image

کمبود قضات تا حدودی جبران شد

منقضی شده


منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

معاون اول قوه قضائیه گفت: ما یک روزی شرمنده بودیم که روسای دادگستری‌ها از ما نیرو می‌خواهند تا کمبودهایشان بر طرف شود اما امروز به حمدالله با شرایطی رو‌به‌رو هستیم که تا حدودی توانسته‌ایم این کمبودها را جبران کنیم.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام قوه قضائیه اینجا کلیک کنید


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی اظهار کرد: قضاوت جایگاهی است که متعلق به انبیاء است و قضات باید نسبت به این موضوع دقیق باشند که در چه جایگاهی منصوب شده اند.
معاون اول قوه قضائیه افزود: ما یک روزی شرمنده بودیم که روسای دادگستری‌ها از ما نیرو می‌خواهند تا کمبودهایشان بر طرف شود اما امروز به حمدالله با شرایطی رو‌به‌رو هستیم که تا حدودی توانسته‌ایم این کمبودها را جبران کنیم.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی انبیاء تحقق عدالت در جامعه بوده است و از اهداف عالی ایران هم که با تقدیم خون هزاران عزیز به ثمر نشسته است همین تحقق عدالت بوده است.
اژه‌ای با بیان اینکه همه ما در این زمینه مسئول هستیم، اما قوه قضاییه در احقاق حق و ابطال باطل و رفع تجاوز و تعدیات در تظلم خواهی‌ها نقش اساسی دارد، عنوان کرد: می‌دانید که قوه قضاییه به بودجه و ساختار و تشکیلات و تجهیزات نیازمند است اما نقش نیروی انسانی و کارکنان و بالاخص قاضی نقشی بی‌بدیل دارد.
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه در هر نظامی اگر دستگاه قضایی دستگاهی مقتدر باشد بسیاری از کجی‌ها و ناهنجاری‌ها از بین می رود و در خود این دستگاه هم اگر قاضی با شرایط پیش بینی شده باشد نقشی بی‌بدیل می‌تواند ایفا کند، عنوان کرد: همه جهان و به خصوص مردم کشور ما تشنه برقراری عدالت هستند که شاید یکی از دلایل آن گسترش ارتباطات است امروز همه از ظلم در کمترین زمان با خبر می‌شوند بنابراین مردم جهان تشنه‌تر از گذشته اند.
محسنی اژه‌ای ادامه داد: مردم تنها و تنها به قوه قضاییه امید دارند که در جهت رفع تبعیض ها و دست اندازها قوه به میان بیاید و جلوی اینها را بگیرد و جلوی این ظلم ها گرفته شود.
معاون اول قوه قضاییه گفت: در دوره‌های گذشته هم به کارآموزان این نکته را تذکر دادیم که اولا در هر کاری نیاز است از خداوند استمداد بطلبیم فارغ از سختی و راحتی آن کار در امر قضا که کاری سخت محسوب می‌شود هم نیاز است از خداوند به طور خاضعانه استمداد بگیریم.
اژه‌ای گفت: موضوع بعدی این است که ما باید مطالعه، تحقیق و تدبر در مطالب را فراموش نکنیم و نگوییم حالا که دیگر قاضی شدیم نیازی به مطالعه نداریم این را بدانید که ما فردا بیشتر از امروز به مطالعه نیاز داریم.
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه لازمه این کار خطیر قضاوت احتیاط است و به شما توصیه می‌کنم از مشورت با افراد صاحب تجربه خود را مستغنی ندانیم، اضافه کرد: یکی از نیازهای شغل قضاوت حلم و بردباری است و باید در جهت افزایش حلم تلاش کرد، چراکه بردباری با نشستن و زحمت نکشیدن محقق نمیشود.
وی با اشاره به این مطلب که قاضی باید در مسیر قانون و موازین قانون عمل کند،گفت: البته این عمل در مسیر قانون باید همراه با فهم قانون باشد و اینجاست که تدبر در قانون بیشتر ضرورتش مشخص میشود.
معاون اول قوه قضاییه گفت: قاضی به طور طبیعی و براساس دستورات موجود باید به همه به یک چشم نگاه کند البته من یک تجربه‌ای پیدا کردم، امام می‌فرمودند برخی‌ها پای آمدن ندارند قلم نوشتن ندارند و در مقابل برخی هستند که پول دارند وکیل دارند و از همه مهمتر این طرف و آن طرف ارتباط دارند، پس بهتر است به گونه اول افراد که زبان و قلمش را ندارند حداقل حرف‌هایشان را با سعه صدر بشنوید.
وی افزود: قاضی باید از سیاسی بازی بپرهیزد و در عین حال قاضی باید بصیر باشد و اطلاعات و فهم سیاسی داشته باشد.
محسنی اژه‌ای با اشاره به این مطلب که قاضی باید یک شئوناتی را رعایت کند، گفت: تا دیروز که قاضی نبودید در انجام یک سری کارها آزادی داشتید اما امروز دیگر آن کارها انجامش آزاد نیست.باید مراقب باشیم که رفتار ما مردم را نسبت به نظام بدبین نکنیم.
وی تصریح کرد: در برخی مشاغل انسان باید مراقب باشد که سمت گناه نرود اما در شغل ما این مقدار مراقبت کافی نیست بلکه یک انرژی مشخص می‌خواهد، زیرا هستند برخی که با حیله و تزویر گناه را به سمت ما می‌آورند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=586023
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه