۷ سال پیش

آخرین خبرها از پاداش پایان خدمت بازنشستگی و ترمیم حقوق
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

مذاکره برای اعمال طرح رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگان

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


 مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره پاداش پایان خدمت بازنشستگی و اعمال طرح رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگان توضیحاتی را ارائه کرد.
احمد صافی؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس کانون بازنشستگان این وزارتخانه با تشریح چگونگی رفع مشکلات بازنشستگان فرهنگی به خبرنگار ایلنا گفت: بازنشستگان آموزش و پرورش اصولا به ۲ دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ یکی بازنشستگانی که کلیه امورشان مربوط به صندوق بازنشستگی است و هر نوع سوال و خواستهٔ آن‌ها از قبیل وضع مالی، حقوق، بیمه و وضع ارتقاء به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برمی‌گردد، اما آن دسته دیگر از افرادی هستند که یا قرار است؛ امسال بازنشسته شوند و یا اینکه سال گذشته بازنشسته شده‌اند؛ این افراد به دلیل اینکه هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکره‌اند؛ سوالات و خواسته‌هایشان به وزارت آموزش و پرورش ارتباط دارد.

وی درباره ترمیم مشکل بازنشستگان فرهنگی در بخش‌های درمان و حقوق اظهار داشت: موضوعاتی مثل افزایش حقوق و ترمیم بیمه بازنشستگان مربوط به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی است، این لایحه ترمیم حقوق بازنشستگان یا باید توسط نمایندگان مجلس تهیه شود و یا اینکه دولت از طریق وزارت رفاه و صندوق بازنشستگان این لایحه را تنظیم و تقدیم کنند.

وی افزود: دولت امسال ۱۲ درصد به حقوق اکثر بازنشستگان اضافه کرد. البته در این بین کسانی که حقوقشان ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود؛ ۲۰ درصد افزایش حقوق داشتند. این اختلاف افزایش به این دلیل بود تا دریافتی کسانی که حقوقشان نسبت به برخی دیگر کمتر است، افزایش بیشتری پیدا کند و آن اختلافی که اشاره کردم، هرچند ناچیز، اما کمتر بشود.

صافی در ادامه پیرامون مهم‌ترین مشکلات کنونی بازنشستگان فرهنگی گفت: مسلماً همه بازنشستگان فرهنگی درخواست افزایش حقوق دارند، به این دلیل که معتقدند؛ حقوق افرادی که در برهه زمانی کنونی بازنشسته می‌شوند با حقوق افرادی که مثلا ۲۰ سال پیش بازنشسته شده‌اند؛ خیلی متفاوت است. حتی حقوق آن دسته از فرهنگیان که همین امسال بازنشسته می‌شوند نیز با بازنشستگان سایر دستگاه‌های دولتی اختلاف فاحش دارد و پایین‌تر است، لذا اولین و مهم‌ترین خواسته تمام بازنشستکان فرهنگی کشور، افزایش حقوق است.

رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش همچنین دربارهٔ پاداش پایان خدمت فرهنگیان اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که اعتبار مورد نیاز برای پاداش پایان خدمت افرادی که امسال بازنشسته می‌شوند و کسانی که پارسال بازنشسته شدند، در بودجه امسال پیش‌بینی شده است، اما این بودجه باید تخصیص داده بشود تا آموزش و پرورش بتواند آن را به این عزیزان پرداخت کند.

صافی همچنین تقاضای فرهنگیان بازنشسته مبنی بر اعمال طرح رتبه‌بندی در حقوقشان را خواسته‌ای به حق عنوان کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی در حال بررسی و مذاکره در این مورد هستند تا انشاء‌الله این مشکل هم حل شود. در این باره حق به جانب بازنشستگان عزیز است و صندوق بازنشستگی باید به این خواسته منطقی پاسخ دهد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=635058
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد