• ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
  • 1k نظر «نمایش»

استخدام وزارت امور اقتصادی و دارایی

استخدام وزارت امور اقتصادی و دارایی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۴۶۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه

آزمون استخدامی وزارت امور اقتصادی و دارایی

فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

نهمین آزمون استخدام دستگاه های اجرایی - 27 بهمن 1400

آگهی 27 بهمن 1400: نهمین آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی
با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی سراسر کشور منضم به بخشنامه سازمان به شماره 24510 مورخ 1400/05/10 و اصلاحات بعدی آن و به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاههای اجرایی کشور، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی برای استخدام در نهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور به شرح زیر اعلام میگردد:
مهلت ثبت نام از 27 بهمن الی 2 اسفند 6 اسفند 1400 می باشد.

تعاریف (مشاهده)

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر به شرح ذیل است:
الف) دستگاه اجرایی
کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی، (کلیه دستگاههای موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.
ب) ایثارگران
ب-1 ) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (25) درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب- 2) ایثارگران سهمیه پنج (5) درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
1 .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
2 .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از
مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
3 .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.
ج) داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها)
به داوطلبی اطلاق میگردد که" متولد" یا "ساکن با سابقه ده سال سکونت" در همان شهرستان محل تقاضا باشد.
ج-1 ) بومی بودن افراد از طریق شرایط ذیل احراز میگردد:
1 .شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد
تبصره: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد، ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
2 .استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت بموجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره: داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.
3 .مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام (1400/11/27)برای آزمون میباشد.
تبصره: افراد بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) متقاضی بهرهمندی از اولویت بومی، میبایست در زمان ثبت نام، گزینه «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند. ارائه فرم استشهاد (مطابق فرم پیوست) محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاههای متقاضی معرفی میشوند، ضروری میباشد.

شرایط عمومی (مشاهده)
1 .داشتن تابعیت ایران؛
2 .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
3 .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
4 .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
تبصره: با عنایت به ماده (8) مصوبه شماره 6795/1400/دش مورخ 1400/05/05 شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر
مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، میتوانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون های استخدامی دستگاههای اجرایی مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (12 ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (برای وزارت آموزش و پرورش مورخ 1401/02/16 و برای سایر دستگاههای اجرایی به غیر از وزارت آموزش و پرورش مورخ 1401/04/31 ،(نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کانلمیکن تلقی میشود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشد.
5 .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند؛
6 .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
7 .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛
8 .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛
9 .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
10 .به استناد ماده (94) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفتهشده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.
11 .داشتن حداقل بیست (20) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (25) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی (30) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و شش (36) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (40) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل و پنج (45) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و دکترای تخصصی.
تبصره 1 :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند.
تبصره 2 : موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
- پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
- داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
- داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارت خانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آنها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است،
موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آنها از تاریخ 1357/11/22 به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
تبصره 3 :به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال به سقف محدوده سنی داوطلب که در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر درج گردیده، اضافه خواهد شد. حداکثر سنوات قابل افزایش برای تاهل و داشتن فرزند، پنج (5)سال میباشد.
امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 2/5 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر میباشد.
مواد آزمون (مشاهده)

الف- آزمون عمومی
مواد آزمون عمومی عبارتند از:
1 .فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه I.C.D.L)؛
2 .ریاضی و آمار مقدماتی؛
3 .زبان و ادبیات فارسی؛
4 .معارف اسلامی؛*
5 .زبان انگلیسی ـ عمومی؛
6 .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی؛
7 .هوش و توانمندی های عمومی.
تبصره: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوال های معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
ب- آزمون تخصصی
مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره 1 مشخص شده است. مشاهده مواد آزمون تخصصی
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای با ضریب یک (1) میباشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

امتیازات و سهمیه های قانونی (مشاهده)
الف) سهمیه ایثارگران
جذب ایثارگران مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور و از محل سهمیه های قانونی 25 و 5 درصد از مجموع مجوزهای هر یک از دستگاههای اجرایی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
1 .با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر مشخص گردیده است. داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران 25 درصد را انتخاب نمایند.
2 .ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی 25 درصد موضوع ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید گردد. در صورت عدم تأیید بنیاد مذکور داوطلبان مجاز به انتخاب شغل محل های مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمی باشند.
3 .جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف میباشند.
4 .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کارافتاده کلی، آزادگان از کارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه 25 درصد ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.
5 .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران 5 درصد را انتخاب نمایند.
6 .کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه 25 و 5 درصد ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمیباشد.
بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه ها در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
تبصره: بر اساس تبصره 3 ماده 21 قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه های 25 و 5 درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد (80 درصد) حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.
7 .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (25 درصد و 5 درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت میپذیرد.
تذکر:
1 .معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه ایثارگران صورت گرفته باشد.
2 .در صورتی که داوطلب ایثارگری براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
3 .پس از انجام مصاحبه استخدامی، اعلام نتایج نهایی داوطلبان بر مبنای سهمیه معرفی شده داوطلب، برای مرحله مصاحبه استخدامی انجام خواهد پذیرفت.
ب) سهمیه معلولین
جذب معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور و از محل سهمیه قانونی سه (3) درصد (قانون جامع حمایت از معلولان) از مجموع مجوزهای هر یک از دستگاههای اجرایی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
1 .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 3 درصد معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر مشخص گردیده است. داوطلبان معلول تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند.
2 .معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
3 .بر اساس ماده (5) آیین نامه شماره 44178/88384 مورخ 1389/04/22 وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از مأموریت کاری آنها نباشد، بلامانع میباشد.
4 .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی 3 درصد معلولین در صورت کسب حد نصاب، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت می پذیرد.
تذکر:
1 .معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از معلولین واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه معلولین صورت گرفته باشد.
2 .در صورتی که داوطلب معلول براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
3 .پس از انجام مصاحبه استخدامی، اعلام نتایج نهایی داوطلبان بر مبنای سهمیه معرفی شده داوطلب، برای مرحله مصاحبه استخدامی انجام خواهد پذیرفت.
ج) سایر امتیازات
1 .حافظین قرآن
بر اساس مصوبه شماره 200/13736 مورخ 1390/06/14 شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، 10 درصد به امتیاز نمره مکتسبه آزمون کتبی حافظان قرآن دارای درجات (1 تا 3) برای حافظین قرآن در مشاغل مربی امور تربیتی مدارس و دبیر معارف اسلامی لحاظ خواهد شد.
همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم میباشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره اول متوسطه از لحاظ استخدامی همتراز دیپلم می باشد و امتیاز ذکر شده نیز به افراد واجد شرایط اعلام شده در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر تخصیص خواهد یافت.
2 .بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها)
داوطلبان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) نسبت به سایر داوطلبان غیر بومی دارای اولویت میباشند.
اولویت بومی به این شرح اعمال خواهد شد. «نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (40%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (60 %) برای حیطه تخصصی) با ضریب «یک و چهاردهم» (1/4) محاسبه و ملاک عمل قرار میگیرد.»
3 .قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو (2) درصد، مجموعاً حداکثر تا ده (10) درصد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه میشود.
تذکر: امتیازات مطروحه در بند فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 2/5 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک میباشد. 
مراحل ثبت نام (مشاهده)
داوطلبان استخدام در زمان ثبت نام میتوانند علاوه بر شغل محل و دستگاه اجرایی مورد تقاضا به عنوان انتخاب اصلی، یک محل دیگر را به شرط یکسان بودن شغل (سهمیه، جنسیت، شرایط احراز و...)، به عنوان اولویت دوم انتخاب نمایند.
دستگاههای اجرایی میتوانند حداکثر تا شش (6) ماه پس از اعلام نتیجه نهایی آزمون تا قبل از زمان برگزاری آزمون بعدی با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان سنجش آموزش کشور در هر یک از شغل محل هایی که داوطلب نداشته و یا افراد پذیرفته شده کمتر از نیاز دستگاه باشند، از میان داوطلبان آزمون با در نظر گرفتن اولویت دوم داوطلبان و رعایت شرایط تعیین شده در شغل محل های مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر برای دستگاه مورد نظر (اعم از داشتن حد نصاب، سهمیه،جنسیت، شرایط احراز و...)، به ترتیب نمرات فضلی در آزمون کتبی، نسبت به دعوت از آنها جهت انجام سایر مراحل استخدامی اقدام نماید.
تذکر: بدیهی است، مبنای اعلام نتیجه امتحان مشترک فراگیر اولویت اول انتخابی داوطلبان میباشد و اولویت دوم صرفا در مرحله
تکمیل ظرفیت (در صورت انجام)، مد نظر قرار خواهد گرفت.
تهیه فایل عکس اسکن شده (مشاهده)
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عکس 4× 3 که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300×200 پیکسل و حداکثر 400×300 باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تذکر (1) :اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (2) :عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (3) :با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً
برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام میشود رخ داده است. تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی،
حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
پرداخت وجه (مشاهده)
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز چهارشنبه مورخ 1400/11/27 لغایت روز دوشنبه مورخ 1400/12/02 انجام خواهد پذیرفت. مدت ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از پرداخت مبلغ 1/250/000 (یک میلیون و دویست و پنجاه هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
موکداً تاکید میگردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در آزمون تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به
ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی باید پس از پایان ثبت نام شماره پرونده و کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.
تکمیل تقاضانامه ثبت نام (مشاهده)

- در ردیف های 1 ،2 و 3، داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید (از بکاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود).
- در ردیف 4، داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای 66707131-021 تماس حاصل نمایند.
- در ردیف 5، داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
- در ردیف 6، داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.
- در ردیف 7، داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز در محل مربوط درج نماید.
- در ردیف 8، داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید. ضمناً داوطلبان متاهل می بایست تعداد فرزندان خود را در مربع مربوطه درج نمایند.
- در ردیف 9، داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره 2 مندرج در صفحه 37 مشخص و در این محل درج نماید.
- در ردیف 10، داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.
- در ردیف 11، داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند.
- در ردیف 12، داوطلبان چپ دست باید این مربع را علامتگذاری نمایند.
- در ردیف 13، داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه 25 درصد و 5 درصد در این بند علامتگذاری نماید.
- در ردیف 14، داوطلبان دارای سابقه غیر رسمی در دستگاههای اجرایی (جهت مقررات مربوط به حداکثر سن) می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند.
- در ردیف 15، داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامت گذاری نماید.
- براساس شدت معلولیتی که سازمان بهزیستی تائید خواهد کرد، خدمات و تسهیلات لازم به متقاضیان ارائه خواهد شد.

ردیف نوع معلولیت شدت معلولیت نیاز تعیین شده توضیحات
1 بینایی خیلی شدید منشی-وقت اضافه __
شدید منشی-وقت اضافه __
متوسط چاپ درشت سوالات-وقت اضافه
بصورت 1/3 وقت افراد شدید
با توجه به طیف وسیع کم بینایی و شرایط محیط آزمون در صورت درخواست، منشی در دسترس است.
خفیف چاپ درشت سوالات __
2 شنوایی خیلی شدید رابط - وقت اضافه __
شدید رابط - وقت اضافه __
متوسط __ __
خفیف __ __
3 جسمی حرکتی خیلی شدید منشی-وقت اضافه با توجه به آسیب چهار اندام در افراد با معلولیت جسمی
حرکتی خیلی شدید، منشی و وقت اضافه ضروری
است.
شدید __ در صورت آسیب صرفاً اندام های تحتانی (پاها)، نیازی به وقت اضافه و منشی ندارد.
شدید منشی-وقت اضافه در صورت آسیب دست ها به ویژه دست غالب یا فقدان دست.
متوسط منشی-وقت اضافه در صورت آسیب دست ها به ویژه دست غالب یا فقدان دست.
خفیف ___ __
  آسیب گفتار و زبان با هر شدت معلولیت __ __
  تکاملی رشد (اتیسم) با هر شدت معلولیت محیط فیزیکی آرام و با تراکم جمعیت بسیار پایین __
  اعصاب و روان با هر شدت معلولیت ___ __

- در ردیف 16، مشمولان حافظان قرآن درجه 1 تا 3 این بند را علامتگذاری نمایند.
- در ردیف 17، داوطلب باید مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
- در ردیف 18، داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.
- در ردیف 19، داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.
- در ردیف 20، داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.
- در ردیف 21،  داوطلب باید معدل مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
- در ردیف 22، داوطلب باید کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره 2 مندرج در صفحه 38 مشخص و در این محل درج نماید .همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.
- در ردیف 23، داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
- در ردیف 24، داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.
- در ردیف 25، داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
- در ردیف 26،داوطلب متقاضی می تواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.
- در ردیف 27، داوطلب میبایست آدرس محل سکونت خود را در این محل درج نماید.
- در ردیف 28، داوطلب باید عنوان شغل و شغل محل انتخاب اصلی و انتخاب دوم خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد
تقاضا است، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
* در صورت عدم تکمیل ظرفیت های اعلام شده در شغل محل های مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام از محل انتخاب اصلی داوطلبان و درخواست دستگاه استخدام کننده مورد تقاضای داوطلب، انتخاب دوم افراد در مرحله تکمیل ظرفیت ملاک عمل قرار خواهد گرفت
- در ردیف 29 و 30، داوطلب باید وضعیت بومی انتخاب اصلی و دوم خود را، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
- تذکر مهم: داوطلبان باید در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش توجه نمایند.

زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون (مشاهده)
با توجه به اینکه نهمین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی در دو زمان جداگانه برگزار میشود، ضروری است متقاضیان به توضیحات ذیل توجه نمایند:
رشته های شغلی وزارت آموزش و پرورش:
کارت شرکت در امتحان مذکور برای رشته های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش از روز سه شنبه مورخ 1401/02/13 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. آزمون استخدامی برای رشته های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ 1401/02/16 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود.
رشته های شغلی سایر دستگاههای اجرایی به غیر از وزارت آموزش و پرورش:
کارت شرکت در امتحان مذکور برای رشته های شغلی سایر دستگاههای اجرایی به غیر از وزارت آموزش و پرورش از روز سه شنبه مورخ 1401/04/28 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. آزمون استخدامی برای رشته های شغلی سایر دستگاههای اجرایی به غیر از وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ 1401/04/31 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود.
ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سایر مراحل استخدامی و نحوه اعلام نتیجه (مشاهده)

الف) تعیین حدنصاب
معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به کسب حد نصاب در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده براساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر میباشد:
پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب، معادل کسب
حداقل پنجاه (50) درصد نمره مکتسبه نفر اول با ارزش وزنی چهل (40) درصد برای حیطه عمومی و شصت (60) درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل-شهرستان در هر یک از دستگاه های اجرایی محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار میگیرد.
تذکر:
داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون کتبی از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سایت سازمان سنجش جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.
ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین داوطلبانی که حد نصاب را کسب نموده اند، بر اساس نمره مکتسبه آنان و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل جنسیت و به ترتیب نمرات فضلی صورت میپذیرد.
ج) انتخاب و اعلام لیست سه تا پنج برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین تأییدشدگان مرحله بررسی مدارک در هر "شغل محل جنسیت" انجام مصاحبه های استخدامی در صورت وجود داوطلب واجد شرایط و دارای حد نصاب، صرفاً از بین داوطلبانی که مدارک آنان توسط دستگاه اجرایی مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است، بر اساس نمره مکتسبه این افراد در آزمون کتبی و با در نظر گرفت سهمیه های قانونی، به تعداد سه تا پنج برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت میپذیرد.
1 .فهرست دستگاه های اجرایی، که نسبت به برگزاری مصاحبه استخدامی بر اساس پنج برابر ظرفیت در هر شغل محل جنسیت اقدام خواهند نمود، به شرح ذیل میباشد؛

ردیف دستگاه
1 سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
2 وزارت کشور
3 اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان
4 اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان
5 اداره کل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان
6 اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان سیستان و بلوچستان
7 اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب استان سیستان و بلوچستان
8 شرکت سهامی برق منطقه ای سیستان و بلوچستان
9 اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان
10 دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری
11 مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
12 سازمان نقشه برداری کشور
13 پژوهشگاه استاندارد
14 سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

2 .دستگاه های اجرایی که نام آنها در جدول فوق وجود ندارد، نسبت به برگزاری مصاحبه استخدامی بر اساس سه برابر در هر شغل محل جنسیت ظرفیت اقدام خواهند نمود.
تذکر1 :در صورتی که تعداد داوطلب دارای حدنصاب و واجد شرایط در هر "شغل محل جنسیت" کمتر از تعداد اعلام شده در بندهای 1 و 2 باشند، تمامی افراد واجد شرایط دارای حد نصاب آن "شغل محل جنسیت"برای مصاحبه استخدامی معرفی خواهند شد.
تذکر2 :در صورت عدم امکان انجام مصاحبه استخدامی به صورت حضوری، مصاحبه های استخدامی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

معرفی به گزینش (مشاهده)
1 .پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش براساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد (70) درصد برای آزمونهای کتبی و سی (30) درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش خواهد بود.
2 .در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، برای معرفی افراد دارای حد نصاب به گزینش، بر اساس مجموع نمره فضلی آنان در آزمون کتبی (با وزن چهل درصد برای حیطه عمومی و شصت درصد برای حیطه تخصصی) به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش اقدام میگردد.
تذکر: در صورت مساوی بودن مجموع نمرات مکتسبه داوطلبان در آزمون کتبی و مصاحبه، اولویت معرفی به گزینش با داوطلبانی خواهد بود که نمره مکتسبه آنان در آزمون کتبی بالاتر باشد.
تذکرات مهم (مشاهده)
1 .ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل (تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه) و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت کارت پایان خدمت) و همچنین در خصوص معافیت دائم (تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم)، سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر 1401/03/02 میباشد.
2 .ملاک عمل در خصوص سن افراد، اولین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر (1400/11/27)میباشد.
3 .به منظور احراز مهارتهای پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی،کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تأیید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL ) صادره از مراکز و مؤسسات تأیید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه های مذکور میباشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمیباشد، موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبارسنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور قابل مشاهده میباشد، مراجعه نمایند.
4 .هر داوطلب در صورت مشمول بودن در هر یک از سهمیه های قانونی 25 و 5 درصد ایثارگران و 3 درصد معلولان، صرفاً مجاز است در یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، ثبت نام نماید. به عبارت دیگر چنانچه داوطلبی واجد شرایط برای استفاده از دو یا چند سهمیه قانونی فوق الذکر باشد، در زمان ثبت نام صرفاً مجاز است یکی از سهمیه های مورد نظر را انتخاب نماید و مبنای قرار گرفتن وی در هر یک از سهمیه های استخدامی فوقال ذکر (با رعایت ضوابط مربوطه) انتخاب فرد در زمان ثبت نام میباشد.
5 .استخدام افراد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، برای تمامی دستگاههای اجرایی به استثنای سازمان امور اراضی (قراردادی) به صورت پیمانی خواهد بود.
6 .داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در امتحانات مشترک فراگیر ثبت نام نمایند که مقطع، رشته و گرایش مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه مدرک تحصیلی آنان، مطابق با شرایط احراز مشاغل قید شده در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر یکسان باشد. در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایشها» در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایشهای آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر ثبت شده باشد،
صرفاً آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر میباشد.
به طور مثال نام رشته های تحصیلی ذکر شده در بخش شرایط احراز شغلها، به سه صورت آمده است:
الف: با ذکر کلمه «گرایش» مثال: مهندسی عمران گرایش سازه، که منظور گرایش خاصی از یک رشته تحصیلی میباشد و شامل دیگر گرایشهای این رشته نمیشود.
ب: بدون ذکر کلمه «گرایش» و یا با ذکر عبارت «کلیه گرایشها» مثال: مهندسی عمران و یا مهندسی عمران (کلیه گرایشها) که همه گرایشهای این رشته تحصیلی را شامل میشود.
ج: با ذکر عنوان «بدون گرایش» مثال: مهندسی عمران (بدون گرایش) که صرفاً همین رشته تحصیلی بدون هیچگونه گرایشی را شامل میشود.
ضمناً فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق، در صورتی‌ می‌ توانند در این‌ آزمون ثبت‌ نام نمایند، که‌ عنوان مدرک تحصیلی‌ مندرج در متن‌ دانشنامه‌ یا گواهی‌ موقت‌ آنان بدون در نظر گرفتن‌ پیشوند "معارف اسلامی‌ "با مقطع‌، رشته‌ و گرایش‌ تحصیلی‌ پیش‌بینی‌ شده در شرایط‌ احراز مشاغل‌ مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌ نام یکسان باشد .این‌ دسته‌ از داوطلبان، باید در زمان ثبت‌ نام، عنوان رشته‌ تحصیلی‌ خود را بدون در نظر گرفتن‌ پیشوند "معارف اسلامی‌ "انتخاب نمایند.
7. مدارک تحصیلی‌ پایین‌ تر از مقاطع‌ تحصیلی‌ اعلام شده در شرایط‌ احراز مشاغل‌ در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌ نام امتحان مشترک فراگیر و همچنین‌ مدارک معادل، برای شرکت‌ در امتحان مشترک فراگیر و استخدام مجاز نمی‌باشد.
8. افراد دارای مدارک تحصیلی‌ بالاتر از مقاطع‌ تحصیلی‌ اعلام شده، برای شرکت‌ در آزمون می‌ بایست‌ مدرک (مقطع‌، رشته‌ و گرایش‌ تحصیلی‌) ذکر شده در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌ نام امتحان مشترک فراگیر را داشته‌ باشند. بدیهی‌ است‌ صدور حکم‌ کارگزینی‌ یا تنظیم‌ قرارداد پیمانی‌ پذیرفته‌ شدگان بر اساس مقاطع‌ تحصیلی‌ مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌ نام امتحان مشترک فراگیر می‌باشد.
9. بر اساس بند (ز) ماده (42) قانون مدیریت‌ خدمات کشوری و آیین‌ نامه‌ شماره 44178/88384 مورخ 1389/04/22 وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی‌ و دولت‌ الکترونیک‌، داوطلبان استخدام می‌ بایست‌ سلامت‌ جسمانی‌، روانی‌ و توانایی‌ برای انجام کاری که‌ استخدام می‌ شوند را داشته‌ باشند (با در نظر گرفتن‌ بند (ب) ”سهمیه‌ معلولین‌”، بخش‌ (4) امتیازات و سهمیه‌های قانونی‌)، در صورت عدم تأیید توانایی‌ داوطلبان استخدام توسط‌ دستگاه مربوطه‌ در مرحله‌ بررسی‌ مدارک و معاینه‌ پزشکی‌، مرجع‌ رسیدگی‌ به‌ اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی‌ دانشگاه علوم پزشکی‌ استان مربوطه‌ می‌ باشد.
10. با توجه‌ به‌ اینکه‌ دستگاه های استخدام کننده اطلاعات خود اظهاری و مدارک متقاضیان معرفی‌ شده چند برابر ظرفیت‌ را پس‌ از اعلام نتایج‌ آزمون کتبی‌ داوطلبان بررسی‌ خواهند نمود، لذا در صورتی‌ که‌ مدارک داوطلبان از جمله‌ مدارک تحصیلی‌، پایان خدمت‌ یا معافیت‌ دائم‌، سن‌، ایثارگری، معلولیت‌ و سابقه‌ اشتغال غیر رسمی‌ در دستگاه های اجرایی‌ (برای محاسبه‌ حداکثر سن‌)، مغایر با شرایط‌ مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌ نام امتحان مشترک فراگیر باشد، برای داوطلب‌ حقی‌ ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله‌ از امتحان مشترک فراگیر (اعلام نتایج‌ اولیه‌، مصاحبه‌ استخدامی‌، گزینش‌ و حتی‌ در صورت پذیرش نهایی‌)، داوطلب‌ از ادامه‌ فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد.
11. با توجه‌ به‌ اینکه‌ امتیازات مندرج در بند (ج) سایر امتیازات مندرج در بخش‌ چهارم بر مبنای اطلاعات خوداظهاری داوطلبان لحاظ می‌ گردد، لذا در صورتی‌ که‌ اطلاعات خوداظهاری از جمله‌ حافظین‌ قرآن، بومی‌ شهرستانی‌ (به‌ استثنای شهرستان تهران و مراکز استان ها) و قانون حمایت‌ از خانواده و جوانی‌ جمعیت‌ مغایر با شرایط‌ مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌ نام امتحان مشترک فراگیر باشد، صرفا اطلاعات خود اظهاری حقی‌ برای داوطلب‌ ایجاد نخواهد کرد و در صورت ارائه‌ مدارک و مستندات جعلی‌، در هر مرحله‌ از امتحان مشترک فراگیر (اعلام نتایج‌ اولیه‌، مصاحبه‌ استخدامی‌، گزینش‌ و حتی‌ در صورت پذیرش نهایی‌)، داوطلب‌ از ادامه‌ فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد.
12. مسئولیت‌ ناشی‌ از عدم رعایت‌ دقیق‌ ضوابط‌ و شرایط‌ اعلام شده در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌ نام امتحان مشترک فراگیر و یا ارائه‌ مدارک به‌ صورت ناقص‌ در زمان بررسی‌ مدارک، مصاحبه‌ و گزینش‌ بر عهده داوطلب‌ خواهد بود و چنانچه‌ در هر مرحله‌ از جذب و استخدام محرز شود، داوطلب‌ به‌ اشتباه یا به‌ عمد اطلاعات خلاف واقع‌ داده و یا فاقد شرایط‌ مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌ نام امتحان مشترک فراگیر باشد، از انجام مراحل‌ بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم‌ استخدامی‌، حکم‌ مزبور لغو و بلا اثر می‌شود.
13. اسامی‌ پذیرفته‌ شدگان نهایی‌ از طریق‌ درگاه الکترونیکی‌ سازمان سنجش‌ آموزش کشور به‌ نشانی‌ سازمان سنجش آموزش کشور به‌ اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
14. مدارک تحصیلی‌ فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی‌ در صورت پذیرفته‌ شدن در امتحان مشترک فراگیر، حداکثر دو ماه پس‌ از اعلام نتیجه‌ نهایی‌ باید به‌ تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
15. دستگاه اجرایی‌ موظف‌ است‌ پس‌ از وصول نظر گزینش‌، نسبت‌ به‌ اطلاع رسانی‌ به‌ پذیرفته‌ شدگان نهایی‌ اقدام نماید و پذیرفته‌ شدگان نیز باید حداکثر ظرف مدت یک‌ ماه پس‌ از اعلام دستگاه جهت‌ ادامه‌ مراحل‌ جذب و استخدام به‌ دستگاه اجرایی‌ مربوط مراجعه‌ نمایند. عدم مراجعه‌ در مهلت‌ مقرر، به‌ منزله‌ انصراف از استخدام در دستگاه اجرایی‌ می‌ باشد.
16. مسئولیت‌ ثبت‌نام در امتحانات مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی‌ کشور به‌ عهده داوطلب‌ بوده و تاکید می‌گردد با توجه‌ به‌ اشتباهات پیش‌ آمده در زمان ثبت‌نام داوطلبان توسط‌ سایر افراد (در مواردی نظیر اطلاعات شخصی‌، تحصیلی‌، سهمیه‌ های قانونی‌، بومی‌ و ...)، که‌ امکان اصلاح آنها پس‌ از پایان زمان های تعیین‌ شده برای ثبت‌ نام و ویرایش‌ اطلاعات وجود ندارد، بنابراین‌ ضروری است‌ داوطلبان نسبت‌ به‌ کنترل دقیق‌ اطلاعات خود اقدام لازم را بعمل‌ آورند.
17. به‌ منظور رعایت‌ عدالت‌ استخدامی‌ و ایجاد فرصت‌ برابر برای تمامی‌ داوطلبان امتحانات مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی‌ کشور، پس‌ از اتمام مهلت‌ ثبت‌نام و زمان های تعیین‌ شده برای ویرایش‌ اطلاعات داوطلبان، امکان هیچ‌ گونه‌ تغییر و اصلاح در اطلاعات خوداظهاری داوطلبان وجود نداشته‌، بنابراین‌ داوطلبان می‌بایست‌ در زمان های تعیین‌ شده برای ثبت‌نام و ویرایش‌ اطلاعات در تکمیل‌ فرم ثبت‌نام امتحانات مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی‌ کشور بعمل‌ دقت‌ لازم را بعمل‌ آورند.

شغل محل های وزارت اقتصاد و امور دارایی (مشاهده)

با توجه به اهمیت موضوع و نیز حجم بالای دفترچه آزمون، گروه کارشناسان سایت ایران استخدام اقدام به تفکیک شغل محل ها با توجه به سازمان مربوطه نموده است که با کلیک بر روی آن می توانید شغل محل های مربوط به وزارت امور اقتصادی و دارایی را مشاهده نمایید.

دانلود فهرست شغل محل های وزارت امور اقتصاد و دارایی

استخدام وزارت امور اقتصاد و دارایی - 6 اسفند 99

آگهی 6 اسفند 99: استخدام وزارت اقتصاد و امور دارایی
وزارت امور اقتصادی و دارایی درنظر دارد نسبت به بکارگیری تعداد (۱۳) نفر نیروی انسانی به صورت قرارداد انجام کار معین در واحدهای استانی البرز، آذربایجان غربی، خوزستان، کرمانشاه، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندارن، خراسان رضوی به شرح شرایط مندرج در جدول زیر اقدام نماید. متقاضیان می توانند در صورت دارا بودن شرایط احراز از تاریخ درج این اطلاعیه (۰۳/ ۱۲/ ۹۹ لغایت پایان وقت اداری ۹۹/۱۲/۰۶ ) به آدرس پورتال این وزارتخانه مراجعه و پس از تکمیل فرم پیوست (اطلاعات متقاضی) مدارک خود را به آدرس ایمیل nosaziportal@mefa.gov.ir ارسال نمایند.

شرایط اختصاصی (مشاهده)
1- فرد متقاضی در حال حاضر از طریق قرارداد (کارمشخص، خرید خدمت، مشاغل کارگری و ...) در دستگاه های اجرایی کشور شاغل نباشد.
2- فرد متقاضی صرفا بومی همان استان مورد تقاضا باشد.
3- حداکثر سن برای مقطع تحصیلی دکتری (45) سال - کارشناسی ارشد (40) سال و کارشناسی (35) سال می باشد. (مدت سابقه کار تجربی به حداکثر سن مذکور اضافه می شود.

جهت مشاهده متن کامل آگهی اینجا کلیک نمایید
جهت مشاهده تذکرات اینجا کلیک نمایید
جهت دانلود فرم تقاضانامه بکارگیری کارکنان قراردادی اینجا کلیک نمایید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=276361
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k