۹ سال پیش

اشتغال زنان دغدغه دولت است
No Image

اشتغال زنان دغدغه دولت است

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 اشتغال و توسعه کارآفرینی با استفاده از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی بویژه برای بانوان از دغدغه‌های دولت است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اشتغال و توسعه کارآفرینی با استفاده از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی بویژه برای بانوان از دغدغه‌های دولت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه قم، شهیندخت مولاوردی در نشست مشاوران امور بانوان و نخبگان استان قم که در تالار امام علی(ع) در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با تاکید بر اهمیت شناسایی توانمندی های بانوان در عرصه های مختلف گفت: تحقق اهداف در حوزه زنان و خانواده، در نهایت سودش به نفع نظام است.
وی تصریح کرد: هر چه تعامل میان دستگاههای اجرایی افزایش یابد توان در جهت تحقق برنامه ها و اهداف و تفاهم نامه‌های راهبردی افزایش می یابد.
وی عنوان کرد: موازی کاری و عدم همگرایی نمی تواند مسیر مشکلات را هموار نماید متاسفانه گاهی برنامه‌ها و تفاهم نامه هایی در یک دولت تصویب می شود که با تغییر دولت و رویکردها مورد توجه قرار نمی گیرد از این رو دولت تدبیر و امید در تلاش است با پیگیری مصوبات در حوزه زنان و خانواده برخی از آسیب های جدی را از میان بردارد.
مولاوردی به موضوعات برخی از تفاهم نامه ها اشاره و خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه موضوعاتی همچون توانمند سازی مدیران مشاور و آموزش مدیران زن در استان ها و اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها مورد توجه است.
وی اظهار داشت: در کنار جلسات متعدد تلاش کردیم پاتوق‌های موجود تبدیل به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی شود و برخی از کانون‌های غیر فعال نیز بتوانند فعالیت‌های خود را آغاز نمایند و در حوزه اجتماعی و اقتصادی به توانمندی های خوبی در بخش زنان و خانواده دست یابیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه‌های حمایتی در زمینه اشتغال بانوان راه اندازی بازارچه‌های عرضه محصول برای بانوان است که در این باره بازارچه‌هایی در سه سال آینده پیش رو داریم که هر سال ده بازارچه در 31 استان راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: در این باره از ظرفیت دستگاهها در توسعه کارآفرینی زنان استفاده می کنیم به نظر می رسد بازاریابی حلقه مفقوه میان فعالیت های کارآفرینی زنان است که نفع لازم را از آن کارآفرینان می‌برند تا با تحقق نتیجه مناسب سلامت جسمی و روانی بانوان به ثمر بنشیند.
مولاوردی در رابطه با دیگر تفاهم نامه ها خاطرنشان کرد ما قصد داریم با سازمان میراث فرهنکی و گردشگری و معاونت توسعه روستایی و امور فنی حرفه ای و معاونت به تفاهم چند جانبه برسیم زیرا ما راهی به جر تفاهم نامه نداریم تا فعالیت ها را انجام دهیم.
وی گفت: در این راستا در حفظ میراث فرهنگی تفاهم نامه هایی به امضا رسید و با تشکیل دبیر خانه دائمی و هماهنگی میان استان ها اقدام به برگزاری نمایشگاهها و غرفه های پر باری شد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مورد دیگر برنامه های در دست اقدام تصریح کرد: بازگشت مهد کودک ها در جوار ادارات، بحث مهد کودک ها در زندان ها و تعطیلی پنج شنبه ها نیز در دستور کار قرار دارد و در این زمینه به همه استانداران نامه زده شده است.
وی ادامه داد: مباحث در حال بررسی می باشد و در جمع بندی سفرها مسائل حمایتی مد نظر قرار دارد ضمن اینکه مسائل به صورت راهبردی مورد ارزیابی قرار می گیرد ما تلاش می کنیم برای تسهیلات ویژه زنان بی سرست که با مشکلات وثیقه و وام مواجه هستند راهکارهایی را در نظر بگیریم.
مولاوردی خاطرنشان کرد: بدون همگرایی به جایی نخواهیم رسید و اگر جزیره ای برخورد کنیم نمی توانیم در 14 محور مشخص شده در ماده 230 موفق باشیم دراین باره در حجاب و عفاف که یکی از محورها می باشد سعی می کنیم از ظرفیت های جامعه الزهرا(س) استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: با بررسی وضعیت زنان در کشور و ترسیم نقشه آسیب ها و اولویت ها، اطلس وضعیت زنان به تناسب سفرهای استانی در حال بررسی است و با توجه به وضعیت گزارش ها در استان های مختلف، در تفاهم نامه ها متناسب با آسیب ها در مناطق اختصاص می یابد تا بخشی از اعتبارات را وزارت خانه‌ها تامین نمایند.
به گفته مولاوردی، شناسایی سازمان های مردم نهاد،برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه مدیران،نشست های منطقه ای با محوریت قم مربوط به استان های همجوار،توجه به تحقق خانواده ای سالم در آسیب های اجتماعی، کاهش طلاق و توان سازی زنان سرپرست خانوار از جمله طرح هاست که به صورت پایلوت طرح خانواده سالم در شهر ری در حال اجراست.
وی عنوان کرد: حمایت های مالی تا مسیر اشتغال زایی و کارآفرینی با بهره گیری از آموزش نیز از جمله راهبردهای معاونت می باشد ضمن اینکه باید بدانیم برنامه ششم توسعه دارای اهمیت زیادی است و باید از این فرصت استفاده کنیم و با جامع نگری و دوری از آرمان گرایی به اهداف برسیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=264658
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد