۹ سال پیش

اشتغال مقرری‌بگیران بیمه بیکاری

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در خراسان جنوبی

 مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این‌که امسال برای تعداد ۸۶ نفر در سطح استان مقرری بیمه بیکاری برقرار شد، گفت: این تعداد، ۷۲ نفر مرد و۱۴ نفر زن بوده و ۸۴ درصد مقرری‌بگیران را آقایان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ابراهیم رضازاده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال برای تعداد 86 نفر در سطح استان مقرری بیمه بیکاری برقرار شد که از این تعداد، 72 نفر مرد و 14 نفر زن بوده و 84 درصد مقرری‌بگیران را آقایان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: با توجه به متاهل یا متکفل بودن بیشتر مقرری‌بگیران در حقیقت سرپرست 72 خانواده منبع درآمد و شغل خود را از دست داده و این وظیفه دولتمردان را در تلاش برای فراهم کردن زمینه اشتغال مجدد این قشر سنگین‌تر می‌کند.
مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه 85 نفر از این تعداد برقراری باسواد هستند و بیشترین علت بیکاری متقاضیان که منجر به برقراری مقرری بیمه بیکاری شده‌اند قطع رابطه کار به دلیل عدم نیاز کارگاه ناشی از عدم نقدینگی بوده است که 44 درصد علل برقراری را شامل می‌شود.
رضازاده به ظرفیت موجود در تبصره یک ماده 6 قانون بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: کارفرمایانی که نیروی انسانی مورد نیاز خود را از مقرری‌بگیران تامین کنند صندوق بیمه بیکاری حقوق کارگران یاد شده را تا حداکثر به میزان 90 درصد مقرری پرداخت خواهد کرد.
وی سهم پرداختی صندوق را نیمه نخست استحقاق مقرری‌بگیر حداقل70 درصد مقرری اعلام کرد و افزود: 30 درصد باقی مانده بر عهده کارفرما خواهد بود.
مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین حق بیمه این قبیل افراد در نیمه نخست از محل صندوق بیمه بیکاری تامین و در نیمه دوم بدون هیچ محدودیتی مشمول معافیت بند و ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه خواهند بود.
رضازاده ضمن ابراز امیدواری، تصریح کرد: با استقبال کارآفرینان استان از این ظرفیت قانونی و امکان استفاده از نیروی کار ماهر، هزینه‌های تولید کاهش یافته و منابع صندوق نیز در جای خود هزینه شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=14326
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد