۷ سال پیش

افزایش حقوق کارکنان دولت
No Image

افزایش حقوق کارکنان دولت

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

فریدون در ارومیه شایعات را پایان داد، اقوام ایرانی برابر و برادرند، افزایش حقوق کارکنان دولت، پیش بینی رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال ۹۵ برخی از سرتیترهای اخبار حوزه دولت در هفته گذشته بود.
به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، فریدون در ارومیه شایعات را پایان داد، اقوام ایرانی برابر و برادرند، افزایش حقوق کارکنان دولت، پیش بینی رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال ۹۵ برخی از سرتیترهای اخبار حوزه دولت در هفته گذشته بود. ادامه اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:
فریدون در ارومیه شایعات را پایان داد
از ۵ روز گذشته شایعاتی در برخی از رسانه ها مبنی بر بازداشت حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور منتشر شد.
اولین بار، روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی به نبودن فریدون در کنار روحانی اشاره کرد.
روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد نیز امروز در گزارشی با عنوان فریدون دقیقا کجایی… به بررسی وضعیت وی پرداخت.
این روزنامه در یادداشت خود نوشت: گویی خط چین‌هایی پیرامون پیکرش کشیده‌اند و تصویرش را از تمامی عکس‌های حسن روحانی قیچی کرده‌اند. با وجود آنکه بسیاری شانه به شانه رئیس‌جمهوری حرکت کردند و آمدند و رفتند اما نتوانستند جای خالی حسین فریدون یا به قول غربی‌ها چشم و گوش حسن روحانی در کنار برادرش را از معرض دید افکار عمومی پنهان کنند. چراکه او این روزها دیگر دوشادوش رئیس دولت تدبیر و امید حرکت نمی‌کند و در اجلاس‌ها، مراسم‌ها، نشست‌ها، دیدارها و حتی سفرهای استانی نزد برادر بزرگش گام برنمی‌دارد، راه را برای او نمی‌گشاید و در گوش او پچ پچ نمی‌کند. انگار حسین در یک غیبت کبری به سر می‌برد و میان او و حسن حائلی ایجاد شده است که به ناگاه این چنین از حضور در کنار برادر رخت بربسته و حسن را به حال خود رهانیده است.
این روزنامه در ادامه با طرح این مسئله که فریدون بیش از دو ماه است که دیگر در کنار رئیس‌جمهور نیست، نوشت: بیش از دو ماه است که صندلی حسین فریدون در جلسات هیات دولت در حال خاک خوردن و عاری از هر بنی بشری است. همین یک کرسی خالی، جرقه‌ای در اذهان ایجاد کرد که برادر کوچک‌تر رئیس‌جمهور که همچون سایه ای همواره به تعقیب وی می‌پرداخت، کجاست و چرا در این جلسات شرکت نمی‌کند. اما تنها با اندکی تامل و نظر افکندن به سایر تصاویر رئیس‌جمهوری در ۶۰ روز اخیر می‌توان دریافت که غیبت حسین فریدون تنها به نبودش در جلسات هیات دولت تحدید نمی‌شود بلکه فریدون ۲ ماه است که در هیچ مراسم رسمی و مهمی، برادر را همراهی نکرده است.
اما وقتی شایعه بازداشت فریدون قوت گرفت که یکی از خبرگزاری ها سکوت دادستان کل کشور در پاسخ به سوال بازداشت فریدون را دلیل بر صحت این امر دانست.
روز گذشته نیز در واکنش به این خبر، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در پاسخ به سوالی در خصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر بازداشت یکی از مسئولین نهاد ریاست جمهوری به خبرگزاری ایرنا گفته است: پس از انتشار این مطالب، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این ادعا صحت ندارد.
در نهایت امروز حضور حسین فریدون در سفر بیست و هشتم استانی دولت به ارومیه به شایعات موجود پایان داد.
تمام اقوام ایرانی برابر و برادرند؛همه شاخه های تنومند ایرانند
حسن روحانی روز دوشنبه در بدو ورود به استان آذربایجان غربی و در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های خود در سفر کاروان تدبیر و امید به این استان گفت: طرح‌ها و برنامه‌های دولت برای پیشرفت و آبادانی استان در جلسه هیأت وزیران در نظر گرفته شده و به اطلاع مردم خواهد رسید. همچنین نقطه‌نظرات فرهیختگان و مسئولین، استماع و ان شاء الله این سفر مایه خیر و برکت برای استان و مردم عزیز آن خواهد شد.
علاوه براین، در خبری که در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ازدحام جمعیت به حدی بود که خودروی حامل حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری از میدان فرودگاه و جاده سلماس تا میدان انقلاب و خیابان کاشانی در مرکز شهر ارومیه در میان جمعیتی قرار گرفت که از صبح  دوشنبه منتظر ورود کاروان تدبیر و امید به استان خود بودند.
همچنین مردم خونگرم ارومیه با گلباران و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «خوش ارومیه شهرینه گلیب‌ سیز» و «رییس دولت تدبیر و امید مقدمتان گلباران»، به کاروان تدبیر و امید خوش آمد گفته و رییس‌ جمهوری نیز با تکان دادن دست به ابراز احساسات مردم پاسخ می‌داد.
گفتنی است، حسن روحانی روز دوشنبه در اجتماع بزرگ و صمیمی مردم استان آذربایجان غربی در ورزشگاه تختی ارومیه گفت: امنیت و ثبات ایران زیرپرچم اسلام، ولایت فقیه و زحمات نیروهای مسلح و با اتحاد و توسعه حاصل آمده است.
دکتر روحانی تمام اقوام ایرانی را برابر و برادر و شاخه های تنومند ایران اسلامی دانست و گفت: مبادا کسی به فکر تفرقه افکنی و شکاف باشد؛ همه ما برای ایران اسلامی فداکاری خواهیم کرد.
رییس جمهوری در ادامه ، آذربایجان غربی را دیار مرزبانان غیور سرزمین ایران و ارومیه را نگین آذربایجان خواند و افزود: همواره شاهد افتخارآفرینی‌های مردم دلاور این سرزمین در خطه‌های مرزی بویژه آذربایجان غربی هستیم.
رییس‌ جمهوری ادامه داد: مردم آذربایجان غربی پیوسته و به خوبی حراست از مرزهای ایران با سه کشور همسایه را بر عهده داشتند و چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز که منطقه را ناامنی فرا گرفته است، همواره با اقتدار حافظ و پاسدار مرزهای ایران بوده و هستند.
دکتر روحانی با اشاره به برگزاری دو انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: حضور شکوهمند مردم در این دو انتخابات در سراسر کشور بویژه در استان آذربایجان غربی، نشانه اعتماد مردم به مجریان و وجود رقابت سالم در انتخابات است چرا که اگر اعتماد و رقابت سالم وجود نداشته باشد. بی‌تردید، انتخابات شکوهمند نخواهد بود.
رییس‌ جمهوری با اشاره به حضور ۶۶ درصدی مردم آذربایجان غربی در پای صندوق آراء، خاطر نشان کرد:
ملت ایران با حضور خود در این انتخابات شکوهمند، اعلام کردند که در این سرزمین خواهان بهبود معیشت و همصدایی و وحدت مسئولین برای توسعه و رونق اقتصادی و به دنبال فرهنگ و هویت اسلامی و ملی هستند.مردم در این انتخابات به خشونت و افراطی‌گری نه گفتند و اعلام کردند که ما خواهان رشد و ترقی هستیم، نه شعارهای بی‌محابایی که رابطه ایران را با کشورهای جهان  با شکاف مواجه کند.
رییس‌ جمهوری افزود: هنر نیست به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان و رقبا  را علیه خود متحد کرده و شرایطی را بوجود آوریم که حتی کشورهایی که سال‌ها دوست و در کنار ما بودند، در سازمان ملل متحد در کنار آمریکا به عنوان دشمن ملت ایران قرار گرفته و علیه ما رأی به تحریم بدهند.
دکتر روحانی تصریح کرد: دنیای سیاست، عرصه امتیاز دادن نیست، بلکه عرصه امتیازگرفتن و ایجاد شرایط مناسب برای کار اشتغال و حرکت مردم به سمت تعالی است.
حقوق کارکنان دولت ۱۲درصد، بازنشستگان کشوری، نیروهای مسلح و وظیفه بگیران ۲۰ درصد افزایش می یابد
هیات دولت در جلسه یکشنبه خود به ریاست رئیس جمهوری، پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت و نیز ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور را بررسی و تصویب کرد.
بر این اساس، افزایش ضریب حقوق سال ۱۳۹۵ شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام هماهنگ پرداخت، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و قضات به میزان ۱۲ درصد تعیین شد.
همچنین با تصویب دولت، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، تا سقف ۱۵ میلیون ریال تا ۲۰ درصد با کاهش نیم (۵/۰) درصد به ازای هر ۵۰۰ هزار ریال نسبت به سال ۱۳۹۴ و مازاد بر ۱۵ میلیون ریال، ۱۲درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.
کلیه دستگاه های اجرایی مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که پیش از سال ۱۳۹۵ بدون موافقت شورای حقوق و دستمزد نسبت به برقراری حقوق یا فوق العاده اقدام کرده اند، مجاز به اجرا و پرداخت آن در سال ۱۳۹۵ نمی باشند و اخذ مصوبه شورای مذکور برای استمرار این پرداختها الزامی است.
همچنین هرگونه تسهیلات رفاهی در بانک ها و شرکت های دولتی تابع دستورالعملی است که از سوی سازمان، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارتخانه ذیربط تهیه و ابلاغ خواهد شد.
به موجب ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، دستگاه های اجرایی در سال جاری مجاز هستند علاوه بر پرداخت هزینه های مربوط به امور قرآنی، پایگاه های مقاومت بسیج و فعالیت های دینی، فرهنگی و ورزشی و بهبود و ارتقای دانش و سلامت کارکنان، نسبت به پرداخت هزینه های مربوط به اجرای آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز اقدام کنند.
همچنین دستگاه های اجرایی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مجاز هستند یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ را به منظور استقرار سیستم مدیریت سبز و اعمال سیاست های مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست هزینه کنند.
در راستای دست یابی به ارتقای بهره وری و زمینه سازی برای رشد تولید ملی، دستگاه های اجرایی موظف هستند تا سه درصد از اعتبارات پژوهشی هزینه ای خود را در قالب قراردادهای پژوهشی به پژوهش های کاربردی در زمینه ارتقای بهره وری اختصاص دهند.
آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که فهرست آن ها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تا پایان تیرماه اعلام می شود، مجاز هستند پنج درصد از اعتبارات هزینه‌ای برنامه‌های پژوهشی خود را در قالب پژوهش‌های تقاضا محوری که حداقل ۵۰ درصد از هزینه‌های آن را کارفرمای غیردولتی تامین و تعهد کرده باشد، هزینه کنند. اعتبارات موضوع این بند براساس سیاست‌های شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری قابل هزینه کرد می‌باشد.
هیات وزیران در این جلسه خود که عصر یکشنبه برگزار شد، همچنین با افزایش میانگین ۱۰ درصد به تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی در سال ۱۳۹۵ موافقت کرد.
بر اساس این مصوبه با حفظ میانگین رشد ۱۰ درصد، توزیع میزان افزایش در هر یک از موارد مذکور به تفکیک نوع خدمات براساس مصوبه شورای عالی بیمه تعیین می شود.
در ادامه این جلسه و با تصویب اعضا، وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه یافت نسبت به انجام مذاکره پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران، دولت پادشاهی نروژ، دولت لوکزامبورگ و منطقه ویژه اداری هنک کنگ جمهوری خلق چین اقدام کنند.
همچنین این وزارتخانه با مجوز دولت با دولت های جمهوری کرواسی و جمهوری لیتوانی در زمینه همکاری های اقتصادی و نیز با دولت پادشاهی تایلند در زمینه کشتیرانی تجاری دریایی اقدام به امضای موافقتنامه می کند.
ایران برای امنیت شرق اروپا اهمیت قائل است
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار پاولو کلیمکین وزیر امور خارجه اوکراین گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و اوکراین همواره روابط خوب و رو به رشد بوده و تهران خواهان تقویت این روابط دوستانه است.
وی به امکانات و توانمندی‌های گسترده برای همکاری دو کشور از جمله ظرفیت‌های موجود در حوزه های انرژی و ترانزیت اشاره کرد و اظهارداشت: این امکانات و توانمندی‌ها می تواند در مسیر تقویت همکاری های مشترک و منطقه‌ای بویژه در حوزه اقتصادی به کار گرفته شود.
رییس جمهوری، تقویت همکاری های بخش خصوصی دو کشور را ضروری خواند و یادآور شد: همکاری میان بانک‌های دو کشور، راه توسعه همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را هموارتر می سازد.
روحانی افزود: همکاری های دو کشور می تواند در بخش‌های فرهنگی‌، علمی، فناوری و گردشگری نیز گسترش یابد.
وی با بیان این که ثبات و آرامش در منطقه شرق اروپا برای ایران مهم است، گفت وگو، مذاکرات سیاسی و راه حل‌های مسالمت آمیز را تنها راه تامین امنیت پایدار و حل مشکلات منطقه‌ای دانست.
وزیر خارجه اوکراین نیز در این دیدار از ایران به عنوان کشوری بزرگ با تاریخ عمیق و فرهنگ غنی نام برد و تاکید کرد که کیف خواهان روابطی خوب، عمیق و رو به جلو با جمهوری اسلامی ایران است.
کلیمکین افزود: در نقشه راهی که برای تعمیق روابط کیف با تهران طراحی شده، خواهان روابطی صمیمی در همه حوزه‌ها از جمله در عرصه اقتصادی، کشاورزی و انرژی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی همچنین با ارائه گزارشی از نشست کمیسیون مشترک دو کشور اظهارداشت: تقویت همکاری های دو کشور در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی و علمی نیز ضروری است و موجب شناخت بهتر مردم دو کشور از یکدیگر خواهد شد.
شبکه های پیام رسان برخط فعال کشور باید ظرف یکسال ذخیره سازی داده های خود را در داخل انجام دهند
در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری ضمن تصویب بخش هایی از سند در اولویت قراردادن شبکه های پیام رسان داخلی و خارجی، مقرر شد همه شبکه های پیام رسان برخط فعال کشور ظرف یکسال آینده انبارش خود را در داخل کشور انجام دهند.
در این جلسه که عصر شنبه برگزار شد، شرکت های خارجی پیام رسان فعال در داخل برای ادامه فعالیت خود ملزم خواهند شد تا همه اطلاعات و فعالیت مرتبط با شهروندان ایرانی را به داخل منتقل کنند.
همچنین در پی بررسی وضعیت پیام رسان های اجتماعی با تکیه بر رهنمودها و دغدغه های مقام معظم رهبری در مرکز ملی فضای مجازی، سند در اولویت قراردادن این مباحث در جلسه بررسی و بخش هایی از آن، توسط اعضای شورا تصویب شد.
بر این اساس مقرر شد به تدریج و طی یک دوره گذار یک ساله، شبکه های پیام رسان بومی در داخل ادامه یابد و با حمایت و ارائه تسهیلات به این شبکه ها، شرایط رقابتی با شبکه های برخط خارجی فراهم شود.
مسئولیت سنگین صدا و سیما تعمیق اعتماد و توسعه ارتباط مردم و حاکمیت است
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور در دیدار دکتر عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما افزود: سیره امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که از دیدگاه کلان، صدا و سیما ملزم به تبیین خدمات دولت به جامعه است.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام اینکه «تصمیم دولت» کمک به صدا و سیما در انجام صحیح وظایف بسیار مهم آن است، گفت: دولت هم استقلال سازمانی و حرفه‌ای صدا و سیما را به رسمیت می‌شناسد و هم خواستار نظارت جدی سه قوه بر سازمان براساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی است.
دکتر روحانی ادامه داد: رویکرد انتقادی و سازنده جزو وظایف ذاتی و مطلوب رسانه‌های همگانی از جمله صدا و سیما است، اما آنچه نامطلوب است، تخریب، توهین، هجو و دروغ‌پراکنی است.
رییس‌ جمهوری افزود: هرگونه فعالیت جناحی در صدا و سیما به علت ماهیت ملی و فراجناحی اطلاع‌رسانی عمومی، غیرقابل قبول است. همه باید مراقب باشیم خلاف نظر رهبر معظم انقلاب به قطبی سازی جامعه دامن نزنیم و متوجه باشیم که اختلاف‌افکنی، توطئه‌ای دشمنانه است.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تأکید کرد که “به هیچ‌وجه نمی‌پسندم که صدا و سیما روابط عمومی دولت باشد و یا مدح دستگاه‌های اجرایی را بگوید ولی باید مراقب باشیم امید مردم به یاس تبدیل نشود”.
دکتر عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما نیز در این دیدار گفت: صدا و سیما بنابر نظر مقام معظم رهبری، حمایت از دولت ها را وظیفه سازمانی خود و تضعیف دولت را جفا به مردم می داند.
رییس رسانه ملی، مهمترین وظیفه مشترک صدا و سیما و دولت را پیش بردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر رونق تولید و اشتغال دانست و تاکید کرد: در همین راستا رسانه ملی در برنامه های خود تقویت اقتصاد و حمایت از تولید کنندگان کوچک و متوسط را به طور جدی دنبال خواهد کرد.
ما باید تسلیم قانون باشیم اگرچه با انتظارها منطبق نباشد/پیش بینی رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال ۹۵
حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه مجلس دهم گفت: من این روز مبارک و فرخنده که روز افتتاح مجلس دهم در ماه مبارک شعبان و متقارن با اعیاد شعبانیه است را به همه منتخبین این مجلس حضار و ملت ایران تبریک می گویم.
وی با یادآوری تاکیدات امام خمینی (ره) مبنی بر توجه به مصوبات و قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل به ما یاد داده اند که میزان رای ملت است و مردم سالاری را ایشان به ما آموختند.
رئیس دولت یازدهم با اشاره به اینکه با انقلاب مشروطه قوه مقننه در ایران پا گرفت گفت: قوه مقننه منظر حاکمیت مردم و ظهور نظارت عمومی و جایگاهی برای اتصال بخشهای مختلف کشور است.
روحانی با اظهار اینکه مجلس و دولت رسالتها و وظایف مشخص جدا از هم دارند، تاکید کرد: اما در عین حال این دو نهاد وظایف مشترک فراوان و مسئولیتهای زیادی بر عهده دارند.
وی یادآور شد: معمولاً اگر جامعه با مشکل مواجه شود مردم این مشکل را از آن دستگاه اجرایی و دولت می دانند و یا حتی اگر موفقیت بزرگی نیز حاصل شود باز مردم آن را از آن دولت می دانند اما واقعیت این است که هم در موفقیت بزرگ و هم اگر خدای نکرده مشکلی به وجود آید همه نهادها از جمله قوه مقننه قوه مجریه و قوه قضاییه سهیم هستند.
وی تاکید کرد: بنا براین برای حل معضلات موجود در کشور ما نیازمند تعامل هستیم و البته همه در نهایت تسلیم قانون هستیم و اجرای قانون گاهی تحت رنج و عذاب است اما ضروری است.
وی یادآور شد: من ۵ بار برای وزیر علوم به مجلس امدم و ۴ بار هم برای وزیر ورزش و جوانان و اینجاست که باید بگوییم ممکن است اجرای قانون به انتظارها منطبق نباشد اما ما باید تسلیم قانون باشیم.
رییس دولت یازدهم با تاکید بر این نکته که هر آنچه مقررات قانونی است ولو تحت شرایط سخت باید اجرا کنیم خاطرنشان کرد: ما می توانیم در مشکلات کشور همسو باشیم.
وی به انتخابات مجلس دهم و مجلس پنجم خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مردم در این انتخابات رشادت فوق العاده ای از خودشان نشان داده اند وهیچ کس انتخابات را تحریم نکرد.
رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود در افتتاحیه مجلس دهم با اشاره ب حضور مردم در انتخابات مجلس گفت: این بار مردم قبل از بحث احزاب و جناحها به فکر همگرایی بیشتر و همکاری بیشتر بین قوا برای حل مسایل و مشکلات کشور بودند.
وی اظهار کرد: همه خوب می دانیم که اگر مشکل بزرگی در این کشور باشد با اتحاد و وحدت و رهنمودهای رهبری و انسجام و مقاومت می توانیم به خوبی ان را حل کنیم و از مشکلات عبور کنیم.
کارکنان حراست و بخش های امنیتی فرزندان و خدمتگزاران ملت هستند
حجت الاسلام و المسملین سید محمود علوی وزیر اطلاعات روزیکشنبه در آیین تجدید پیمان مدیران و کارکنان حراست دستگاه ها با امام راحل با بیان این که همانطور که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده اند مردم ولی نعمت مسئولان هستند افزود: خدمت به مردم ازسوی همه بخش ها از جمله حراست وظیفه و افتخار بزرگی است.
وی با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر گفت: همواره باید با مردم مهربان بود وگره گشایی از کار آنان را نعمت الهی دانست زیرا آنان همانطور که امیرالمومنین(ع) فرمودند یا برادر دینی ما هستند یا در خلقت با ما برابرند.
حجت الاسلام علوی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسیر خدمت به مردم نه با ذوق و سلیقه و تمایلات افراد بلکه بر اساس اصول مدنظر امام و رهبری طراحی شده است.
وی تاکید کرد: خدمت به مردم در جامعه اسلامی باید با متانت و در شان آنان باشد و این خدمت از حوزه اصول قانونی به عنوان وظیفه باید به اصول وجدانی و اخلاقی نیز توسعه یابد.
علوی گفت: عناصر حکومت اسلامی باید مظهر مهر و محبت باشند همانطور که حاکم باید مانند پدری مهربان بوده و جامعه به عنوان خانواده مهر او را لمس کند اما برخورد با تخلفات سرجای خود است.
وی امنیت را از ضروریات جامعه ذکر کرد و گفت: امنیت باعث حفظ عقیده و ایمان شده و در پرتو این امنیت است که جامعه قوام یافته و روبه جلو حرکت می کند.
مدیران و کارکنان حراست دستگاه های اجرایی همزمان با گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) با حضور در حرم مطهر امام راحل (ره) به مقام شامخ رهبر کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.
اشتغال و رفع بیکاری در راس امور دولت تدبیر و امید قرار دارد
حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری که به نمایندگی از هیات دولت روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مرزی اشنویه جضور پیدا کرده است، اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید زمینه اشتغال برای همه اقشار ایجاد شود تا همه بتوانند روی پای خود بایستند.
وی بیان کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی در اولویت است و همراهی و همدلی مردم و نمایندگان در مجلس می تواند باعث ایجاد رونق و توسعه کشور شود.
حجت الاسلام انصاری افزود: متاسفانه به علت تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور ما صورت گرفت و منجر به جلوگیری از انتقال پول به داخل کشور شد، مقادیر زیادی از درآمدهای کشور در چین و هند ذخیره شد و به همین علت دولت مجبور شد تا به جای پول کالا وارد کشور کند.
وی گفت: در گذشته هر چه دولت درآمد به دست می آورد، به علت بیمار بودن کشور صرف هزینه ها می شد که دولت تدبیر و امید با تلاش و کوشش توانست با رفع تحریم ها گام نخست را برای رفع مشکلات اقتصادی بردارد.
حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: دولت به رغم کمبودهای فراوان در بخش بودجه و اعتبار، توانسته است در حوزه های بهداشت و کشاورزی گام های زیربنایی و اساسی را بردارد.
وی گفت: در سایه سیاست های مدبرانه دولت تدبیر و امید هم اینک روابط داخلی و خارجی ما رو به بهبود است و سرمایه گذاران خارجی در حال عزیمت به ایران هستند که گام های بلندی در این زمینه در حال برداشته شدن است و نتایج خوبی هم در پی دارد.
وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان مرزی اشنویه از جمله بیکاری گفت: اشنویه از طبیعت زیبا و ظرفیت کشاورزی مناسبی برخوردار است که استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و استفاده از مزیت مرزی بودن در کنار قابلیت های گردشگری می تواند به عنوان فرصتی خوب برای توسعه و رونق منطقه استفاده شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری همچنین به بخشی از مشکلات موجود در زیرساخت های شهرستان اشنویه نیز اشاره کرد و افزود: بهسازی و تعریض جاده اشنویه به ارومیه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان خواهد بود.
در ادامه این جلسه امام جمعه و فرماندار اشنویه نیز هر کدام با اشاره به برخی از مشکلات این شهرستان از جمله بیکاری جوانان، فعال کردن واحدهای تولیدی راکد، ایجاد شهرک پتروشیمی به عنوان زیر مجموعه پتروشیمی مهاباد، کمبود فضاهای آموزشی، کمک به اتمام مصلای اشنویه و ایجاد بازارچه مرزی پرداخته و خواستار مساعدت دولت در رفع این مشکلات شدند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری در سفر یکروزه خود به اشنویه همچنین طرح کارخانه خوراک دام و طیور این شهرستان را نیز افتتاح کرد.
شهرستان مرزی اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه است.
سرقت منابع مالی ایران توسط بانک های غربی در حال پیگیری است
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی روز دوشنبه در حاشیه سومین همایش تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی افزود: به جای متهم سازی یکدیگر باید با جدیت به فکر جلوگیری از مصادره بقیه اموال ایران توسط بانک های غربی باشیم.
وی اظهارداشت: دولت آمریکا مسوول اجرا نکردن تعهدات حفظ صیانت از منابع دولت ها است و باید پاسخگو باشد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که باید اهمال کار احتمالی شناسایی شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیگیر موضوع بوده و علاوه بر اعلام شکایت از تمامی اقدامات حقوقی برای بازگشت اموال سرقت شده و جلوگیری از استمرار این دستبرد کوتاهی نخواهد کرد.
سومین همایش تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی امروز به همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با حضور وزیر دفاع، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مقامات لشگری و کشوری در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=609011
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد