۹ سال پیش

ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در ایران

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

اکوسیستم کارآفرینی در کشور ایجاد شود

معاون علمی و فناوری رئيس جمهور بر لزوم ایجاد اکو سیستم کارآفرینی برای توسعه مدلهای بومی و اجرای ایده های دانش بنیان در کشور تاکید کرد.

Ecosystem

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری شامگاه شنبه در جمع روسای دانشگاهها و مراکز علمی و فناوری و تحقیقاتی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد اکو سیستم کارآفرینی در کشور گفت: مدل های بومی باید توسعه و ایده های دانش بنیان که پایه حل مشکلات است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی دانشگاهها و مراکز علمی را یکی از بخشهای اصلی تشکیل دهنده این اکوسیستم دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت هر معضل یک فرصت شغلی بوده که باید بازارهای نهفته نیز شناسایی شوند چرا که کار مراکز آموزشی با کار تجاری متفاوت بوده و در این زمینه باید توجه جدی به بخشهای مختلف داشت.
معاون علمي و فناوری رئيس جمهور با اعلام اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد اساتید دانشگاهی کشور توانایی تجاری سازی دارند، عنوان کرد: پژوهشکده های دولتی باید تصمیم بگیرد که می خواهند پارو زنی کنند یا سکان داری، باید تصمیم بگیرند که راس کار وارد می شوند یا هدایت پژوهش را بر عهده می گیرند.
ستاری با اشاره به اینکه طبیعت یک سیستم دولتی این است که به سمت هزینه های جاری تمایل داشته باشد، ادامه داد: دولت فقط می تواند تسهیلات را در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار دهد، باید اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را تمرین کنیم که در این راستا باید فرهنگ سازی نیز شود.
دفتر بنیاد نخبگان در آذربایجان غربی ایجاد می شود
وی با اشاره به تاسیس صندوق نوآوری در کشور با اشاره به اینکه هزار و ۳۰۰ شرکت تائید صلاحیت شده داریم که از این تعداد ۲۷۰ شرکت از صندوق تسهیلات دریافت کرده اند، عنوان کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه سالانه صندوق بوده که در نظر داریم این صندوق را به یکی از بزرگترین نهادهای مالی تبدیل کنیم.
وی از ایجاد دفتر بنیاد ملی نخبگان در آذربایجان غربی خبر داد و با اشاره به اینکه مسئول این دفتر نیز بزودی معرفی می شود، ادامه داد: هدف اصلی از ایجاد بنیاد ملی نخبگان توانمند سازی جوانان نخبه بوده که باید در قالب اجرای طرحهای علمی و فنآوری و طرحهای مرز دانش مشارکت داشته باشند.
ستاری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد : دانشگاه ها باید توانایی اصلاح حداقل محیط اطراف خود را داشته باشند اما چنین اتفاقی نیفتاده است و در حال حاضر غیر از دانشگاه تهران که در کنار بازار کتاب واقع شده است بقیه دانشگاه ها در فضایی غیر مرتبط قرار دارند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید بین پروژه های مرز دانش و پروژه های تجاری سازی شونده، تفکیک قائل شویم، گفت: پروژه های تجاری سازی به نهادهای واسط نیاز دارد که پارک های لم و فناوری و مراکز رشد جزء این نهادهای واسط هستند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=265869
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد