۹ سال پیش

تشریح ۷ برنامه در حوزه تعاون

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

برنامه هایی ویژه هفته تعاون

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدحمید کلانتری در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون با تشریح 7 برنامه در حوزه تعاون اظهار داشت: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت منابع انسانی و هم‌افزایی شبکه‌ای از جمله این برنامه‌ها است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: توسعه تعاملات شبکه‌ای میان تعاونی‌ها موجب هم‌افزایی در این بخش می‌شود و تعاملات را گسترش می‌دهد و به رونق این بخش منجر می‌شود.

وی تامین منابع ومشوق‌ها را از دیگر برنامه‌های این بخش دانست وگفت: توسعه بخش تعاون با یک بانک با سرمایه پایین و امکان محدود، امکان پذیر نیست و باید از قدرت خود تعاونی‌ها برای تقویت بانک توسعه تعاون استفاده شود.

کلانتری تقویت برنامه‌های بین‌بخشی را پنجمین برنامه در حوزه تعاون عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند در انجام فعالیت‌ها اولویت را به بخش تعاون بدهند.

وی اضافه کرد:‌توسعه بازار و برند یکی از ضعف‌های تعاونی‌ها است که به همین دلیل در بازاریابی و فروش با مشکل مواجه هستند. بنابراین تعاونی‌ها باید با ارائه بهترین کیفیت در محصولات تولیدی خود مصرف‌کننده را ترغیب کنند.

وی توسعه نظارت را آخرین برنامه خود عنوان کرد و گفت: یک شبکه بزرگ اقتصادی که با رای مردم انتخاب می‌شود، شامل اتحادیه‌های سراسری و استانی و اتاق‌های تعاون سراسر کشور است که همه باید در این زمینه نقش ایفا کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد برنامه‌های این وزارتخانه در هفته تعاون گفت: این هفته 906 واحد تعاونی با عضویت 64 هزار نفر و 1840 میلیارد تومان سرمایه به بهره‌برداری می‌رسد که این تعاونی‌ها مجموعا 51 هزار و 900 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.

کلانتری گفت: همچنین در این هفته نهمین جشنواره سراسری تعاونی‌ها برگزار می‌شود که طی آن 24 تعاونی برتر، 21 تعاونی ویژه و 5 تعاونی در بخش تداوم برتری انتخاب می‌شوند.

وی بیان داشت: 40 درصد تعاونی‌های ثبت شده کشور غیرفعال هستند و دلیلش این است که برخی از این تعاونی‌ها دوران فعالیت‌شان تمام شده ولی اعلام انحلال نکرده‌اند و برخی هم به دلیل نداشتن سرمایه و تسهیلات و مشکلات دیگر غیرفعالند.

وی با بیان اینکه عمده تلاش وزارتخانه برای توانمندسازی و افزایش بهره‌وری تعاونی‌های موجود است، گفت: اگر تعاونی‌های ناتوان بازسازی را انجام ندهند باید از شبکه ما خارج شوند و یا به تعاونی‌های قوی‌تر بپیوندند.

وی همچنین به بخشنامه اخیر به استان‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس این بخشنامه برنامه بازنگری و حذف تعاونی‌های غیرفعال در استان‌ها آغاز شده و امیدواریم این کار با جدیت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد:‌تعاونی‌های زیان‌ده و با تراز مالی منفی یا تعاونی‌هایی که تعاملی با اعضایشان ندارند باید تکلیف‌شان مشخص شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین به اهمیت تبیین نقش تعاون برای مدیران کشور اشاره کرد و گفت: خود تعاونی‌ها در معرفی خودشان کوتاهی کردند.

کلانتری اضافه کرد: نقدینگی بخش تعاون در بانک‌ها گردش مالی بالایی دارد، بنابراین بانک‌ها هم باید در اعطای تسهیلات به تعاونی‌ها بهتر عمل کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=144347
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد