۹ سال پیش

حذف رشته های تحصیلی بدون بازار کار

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

بررسی ماهیت شغل و بازار کار رشته‌های دانشگاهی

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور تشکیل کارگروهی تخصصی به منظور بررسی ماهیت شغل و بازار کار رشته‌های دانشگاهی را خواستار شد و پیشنهاد کرد: وزارت علوم با همکاری و همفکری وزارت کار در آن دسته رشته‌های دانشگاهی که هیچ بازار کاری برای جوانان ندارد، تجدید نظر کنند.

فتح الله بیات به خبرنگار ایسنا، گفت: هم اکنون در بسیاری از رشته‌های مهندسی زنان دوشادوش مردان می توانند ادامه تحصیل دهند اما وقتی خانمی در رشته مهندسی پذیرفته می‌شود انتظار دارد که بازار کارش هم فراهم شود تا پس از اتمام تحصیل شاغل شود.

*درخواست از وزارت علوم برای بازسازی رشته‌های دانشگاهی

وی ادامه داد: متاسفانه گره کور بازار کار کشور این است که فارغ التحصیلان ما عمدتا در رشته‌هایی فارغ التحصیل می‌شوند که بازار کاری ندارد از این رو وزارت علوم باید رشته‌های دانشگاهی را بازسازی کند و با همکاری و همفکری وزارت کار روی رشته‌هایی که بازار کار ندارند تجدید نظر کند، بالعکس رشته‌هایی را که بیشتر مورد نیاز جامعه است افزایش ظرفیت بدهد.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور افزود: برخی مشاغل هستند که ماهیت شغلی و کاری آنها سخت و زیان آور است و به لحاظ سنگین بودن و طاقت فرسایی به زنان توصیه نمی‌شود مثلا کار در معادن و برخی کارخانجات برای زنان مضر است در حالی که مردان بهتر و راحت‌تر می توانند این کارها را انجام بدهند.

بیات افزود: در مقابل ورود زنان به بخشهای فرهنگی، هنری و اجتماعی مناسبتر و اشتغال به کار در این بخشها برای زنان بهتر است.

*تشکیل کارگروه تخصصی بررسی ماهیت شغل

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در ادامه گفت‌وگو با ایسنا تشکیل کارگروهی تخصصی به منظور بررسی ماهیت مشاغل موجود و بازار کار این حرفه‌ها را خواستار شد و افزود: این کارگروه می‌توانند به دور از هرگونه قضاوت شتابزده مشاغل را به لحاظ سختی کار، صرف انرژی معایب و محاسن و مناسب بودن برای بانوان و مردان مورد ارزیابی قرار بدهد؛ همچنین مشاغل موجود را به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، روان شناختی و سخت و طاقت فرسا بودن مورد بررسی قرار بدهد.

بیات افزود: متاسفانه بسیاری از بانوان علیرغم داشتن مدارک بالای دانشگاهی در مشاغل سبک و سطح پایین با حقوق و دستمزد کم مشغول کار می شوند و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند در حالی که با تن دادن به شغل‌های ارزان هم به خود هم به مردان و هم بازار کار کشور لطمه می‌زنند زیرا کارفرمایان از نیروی ارزان بیشتر استقبال می‌کنند و همین امر معادلات بازار کار را برهم می زند.

*کاهش سهم زنان در بازار کار با تفکیک جنسیتی

وی تصریح کرد: هم اکنون زنان همچون مردان در سطوح مدیریتی و مهندسی حضور فعالی دارند و نباید تفکیک جنسیتی سهم آنان از بازار کار را کاهش دهد ولی اگر قرار است که زنان در بعضی مشاغل ورود نکنند نباید رشته دانشگاهی آن شغل‌ها را ایجاد کرد چرا که جوانان با صرف وقت و انرژی و هزینه‌های بسیار بعد از سالها تحصیل به جست و جوی شغل می‌پردازند ولی بازار کاری برای خود نمی‌بینند بنابراین از دولت انتظار می‌رود که به طور جدی به این مساله ورود کند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=132477
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد