۹ سال پیش

قرارداد موقت و عدم امنیت شغلی
No Image

قرارداد موقت و عدم امنیت شغلی

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

دغدغه امنیت شغلی کارگران

یک فعال کارگری گفت: تا زمانی که تبصره دو ماده 7 قانون کار تعیین تکلیف نشود، موضوع قراردادهای موقت و سفید امضای کار به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

عبدالله مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با وجود آنکه سالهای سال از تصویب قانون کار می‌گذرد اما مشکل قراردادهای موقت و دائم کار هنوز برطرف نشده است لذا وزارت کار و هیات وزیران باید هرچه سریعتر ماهیت کار موقت و دائم را مشخص کنند.

 

وی افزود: هم اکنون در بسیاری از ارگانها و ادارات دولتی به دنبال بازنشسته شدن افراد و استخدام‌های دائم، نیروی کار موقت می‌گیرند در حالی که در هیچ کجای دنیا چنین چیزی دیده نمی‌شود.

 

مختاری با اشاره به سوء استفاده برخی شرکتهای پیمانکاری از کارگران، اظهار کرد: این شرکتها با بستن قراردادهای واسطه‌ای حقوق کارگران را پایمال می‌کنند و امنیت شغلی آنها را به مخاطره می اندازند.

 

این فعال کارگری با هشدار نسبت به گسترش روزافزون قراردادهای موقت کار ادامه داد: این نوع قراردادها با از بین بردن امنیت شغلی کارگران افسردگی و بی انگیزگی در میان نیروهای کار را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود تا کارگران برای امرار معاش به اشتغال در کارهای دیگر روی آورند در حالی که این مساله بر کیفیت تولید و کاهش بهره‌وری تاثیر منفی می‌گذارد.

 

وی در پایان گفت: مادامی که تبصره دو ماده 7 قانون کار تعیین تکلیف نشود، دغدغه امنیت شغلی کارگران و وجود قراردادهای سفید و موقت کار همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=130720
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد