۱۰ سال پیش

هدیه به کارگران در هفته کارگر
No Image

هدیه به کارگران در هفته کارگر

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

صدور رای دیوان عدالت اداری هدیه خوبی به کارگران در هفته کارگر

عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه کارگران اجازه دست‌اندازی به منابع سازمان تامین اجتماعی را نمی‌دهند، ابراز امیدواری کرد: دیوان عدالت اداری با صدور رای خود هدیه خوبی به کارگران در هفته کارگر بدهد.

 

علی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: هفته کارگر همه ساله با انتظارات و مطالبات جامعه کارگری همراه است و کارگران انتظار دارند در بحث معیشت، دستمزد و امنیت شغلی خود اخبار امیدوار کننده‌ای دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد کارگران کشور قراردادی و پیمانی هستند، گفت: در حال حاضر قراردادهای موقت کار به معضل بزرگی برای کارگران تبدیل شده و امنیت شغلی آنها را از بین برده است که متاسفانه به همین دلیل عمدتا از پیگیری حقوق صنفی خودداری می‌کنند.

 

خدایی ادامه داد: بر اساس تبصره یک ماده 7 قانون کار، قراردادهای موقت در مورد کارهایی است که جنبه موقت دارند حتی برای کارهایی که جنبه غیرمستمر دارد، وزارت کار موظف است مدت زمانی را اعلام کند که طی سالهای گذشته این بند قانونی مسکوت مانده است.

 

عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که در هفته کارگر به طور جدی به‌ آن خواهیم پرداخت، موضوع کارگران پیمانی است که حداقل‌های قانونی در مورد آنها رعایت نمی‌شود، متاسفانه امروز شاهد گسترش برده‌داری نوین و فعالیت شرکتهای انسان فروش پیمانکاری هستیم که از نیروهای کار بدون هیچگونه مزایا و حداقل‌های قانونی سوءاستفاده می‌کنند.

 

خدایی در بخش دیگری از گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کارگران اجازه دست‌اندازی به منابع سازمان تامین اجتماعی را نمی‌دهند، گفت: در طول هشت سال گذشته دست‌اندازی‌های بسیاری به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت که کماکان ادامه دارد.

 

این فعال کارگری، تصریح کرد: سوءاستفاده از منابع سازمان تامین اجتماعی و تبدیل شدن سازمان به حیاط خلوت دولتی‌ها و دخالت آدمهای سیاسی در مباحث صنفی کارگران به ویژه موضوع تجمیع بیمه درمان تامین اجتماعی در نظام سلامت که این روزها به شدت مورد بحث است، به‌هیچ وجه مورد رضایت کارگران نیست و ضربه بزرگی به تامین اجتماعی زده است.

 

وی درعین حال ابراز امیدواری کرد: دیوان عدالت این هفته رای خود را در خصوص پرونده شکایت مزد کارگران صادر کند و با این رای هدیه خوبی به جامعه کارگری بدهد.

 

خدایی با اشاره به وجود اختلافات میان تشکل‌های کارگری در طول سالهای گذشته، گفت: طی سالهای اخیر برتری دادن تشکل‌ها به یکدیگر در مواقع مختلف، شکاف و اختلاف میان تشکل‌ها را موجب شد لذا امیدواریم که راهپیمایی روز کارگر امسال، به نماد وحدت و همدلی کارگران و تشکل‌های کارگری تبدیل شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=73815
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد