۸ سال پیش

پیشنهادات و اعتراضات احتمالی درخصوص آزمون استخدامی کارگزاران گمرکی
اطلاعات بیشتر

 رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و اعتراضات احتمالی  آزمون کارگزاران گمرکی

جهت مشاهده جزئیات آزمون کارگزاران گمرکی اینجا کلیک نمایید


مدیر کل دفتر دفتر مطالعات، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران از آمادگی این دفتر برای رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و اعتراضات احتمالی درخصوص آزمون کارگزاران گمرکی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران ، افشین امینی در این خصوص گفت: دفتر مطالعات، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران به منظور ساماندهی انتقادات، پیشنهادات و اعتراضات احتمالی درخصوص آزمون کارگزاران گمرکی سال ۱۳۹۵، اعلام می دارد کلیه داوطلبان شرکت کننده آزمون مذکور می توانند بدین منظور مراتب نظرات خود را با درج آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل و شماره داوطلبی( درصورت اعتراض به مفاد آزمون) با ذکر مستندات مربوطه به آدرس پست الکترونیکی Train@irica.org و یا دورنگار ۵۵۳۲۸۸۹۲-۰۲۱ ، از تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۳۹۵ لغایت ۱۲خرداد ماه ۱۳۹۵ ارسال نمایند. وی افزود : بدیهی است به مکتوباتی که پس از این تاریخ ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.
امینی با بیان این مطلب افزود: بدنبال برگزاری آزمون کارگزاران گمرکی موضوع ماده ۱۹۱ آئین‌نامه اجرایی قانون امورگمرکی مصوب ۱۳۹۰، در مورخ ۶خردادماه ۱۳۹۵، مقام محترم ریاست کل گمرک با افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پذیرش، از ۵۰۰ نفر به ۱۰۰۰ نفر موافقت نمودند.
به گفته وی این خبر در جمع متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون از سوی دکتر بعیدی معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل مطرح گردید که موجبات خرسندی شرکت‌کنندگان را فراهم آورد.
مدیر کل دفتر مطالعات، تحقیقات و ظرفیت‌سازی گمرک ایران همچنین درگفت و گویی اعلام نمود: فرآیند برگزاری آزمون در سال گذشته پس از نیازسنجی و طرح و تصویب در شورای معاونین و موافقت مقام محترم ریاست کل آغاز گردید.
امینی گفت : در راستای اجرای مصوبه شورای معاونین، دفتر مطالعات، تحقیقات و ظرفیت‌سازی به جهت ارتقاء کیفیت، استانداردسازی و امنیت برگزاری آزمون با سازمان سنجش موافقت‌نامه‌ای را منعقد نمود و برنامه‌ریزی لازم جهت فرآیند اجرای آزمون با ثبت‌نام داوطلبان از ۲۴ فروردین ۹۵ لغایت ۳۱/۱/۹۵ آغاز گردید که به دلیل استقبال فراوان متقاضیان مدت مذکور ۴ روز تمدید شد، در نهایت فرآیند ثبت‌نام با شرکت ۲۶۵۰۰ نفر صورت پذیرفت که از این میان ثبت نام ۲۶۱۰۲ نفر پس از دریافت کد رهگیری قطعی گردید. متعاقباً منابع آزمون در اختیار سازمان سنجش قرار گرفت و در جهت تسهیل دسترسی داوطلبان به منابع مذکور فایل‌های مربوطه نیز بر روی سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران بارگزاری شد.
امینی اظهار داشت : منابع مذکور شامل قانون امور گمرکی و آئین‌نامه اجرایی آن مصوب سال ۱۳۹۰، قانون مقررات صادرات و واردات و آئین‌نامه اجرایی مربوطه چاپ ۱۳۹۵، سامانه جامع امورگمرکی تهیه شده توسط دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران بوده است.
مدیر کل دفتر مطالعات، تحقیقات و ظرفیت‌سازی بیان داشت : سازمان سنجش یکی از سازمانهای پیشرو در برگزاری آزمون‌های سراسری است که با ملحوظ نظر قراردادن استانداردهای لازم، ضمن رعایت حداکثر ایمنی و سلامت در طول فرآیند طراحی آزمون، سئوالات مربوطه را از حیث روائی، پایائی، عدم وجود تناقض در سئوالات بصورت مفهومی طراحی نموده و براساس معیارهای علمی آزمون‌سازی اقدام لازم را صورت داده‌اند.
شایان ذکر است کلیه دفترچه‌های آزمون بمنظور رعایت اصول امنیتی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور شخصی‌سازی شده که این امر امکان تقلب و سوء استفاده را به حداقل ممکنه رسانده است.
همچنین به منظور ایجاد تسهیلات برای داوطلبان این آزمون در ۲۰ مرکز استان کشور بطور همزمان از ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه لغایت ۳۰/۱۱ با حضور ناظرین، مدیران ارشد گمرکات در کشور، معاونین فنی و نمایندگان حراست و بازرسی برگزار گردید.
ضمناً ستاد نظارت بر اجرای آزمون در محل دفتر مطالعات، تحقیقات و ظرفیت‌سازی با حضور پرسنل این دفتر و نمایندگان معاونت‌های حوزه ستادی، حراست و ادارات کل تشکیل و در طول فرآیند آزمون با برقراری ۶ خط تلفن مستقیم پاسخگوی سئوالات و شبهات بوجود آمده بودند.
به گفته امینی طبیعی است با توجه به گستردگی و پراکندگی برگزاری آزمون در کل کشور داوطلبان همچون سایر آزمون‌های سراسری، خواهان برگزاری کلاس آمادگی و تقویتی در این خصوص بوده‌ و احتمالاً هزینه‌های سنگینی نیز متحمل شده‌اند که در این راستا گمرک ایران همانطور که در ابتدای فرآیند اعلام نموده هیچ دخل و تصرفی در برگزاری این کلاس‌ها نداشته و قبلاً نیز طی چند نوبت این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده است.
امینی اضافه نمود : این دفتر آمادگی دارد تمامی انتقادت، پیشنهادات و اعتراضات احتمالی را درخصوص آزمون پاسخگو باشد لذا داوطلبان محترم می‌توانند مراتب را ضمن درج آدرس دقیق با ذکر شماره تماس، ایمیل و شماره داوطلبی به آدرس پست الکترونیکی Train@irica.org و یا دورنگار ۵۵۳۲۸۸۹۲-۰۲۱ ارسال نمایند.
مدیر کل دفتر مطالعات، تحقیقات و ظرفیت‌سازی گمرک ایران در پاسخ به سئوال تعدادی از داوطلبان آزمون که در امتحان غائب بوده و متقاضی استرداد وجوه پرداختی می‌باشند گفت: حدود ۳۰ درصد افراد در برخی از حوزه‌ها غائب بوده‌اند که عملاً شانس سایر داوطلبین حاضر در امتحان افزایش می‌یابد. وی گفت با توجه به اینکه وجوه ثبت نام آزمون‌های سنجش مهارتهای حرفه‌ای براساس تعرفه سازمان سنجش و توسط ایشان وصول می‌گردد، گمرک ایران هیچگونه دخل و تصرفی در مبلغ و میزان وجوه آزمون و نحوه واریز آن به حساب خزانه کشور ندارد. لذا اساساً امکان استرداد وجوه در صورت غیبت متقاضیان و یا سایر موارد از سوی گمرک وجود نخواهد داشت.
امینی در پایان گفت : برخود لازم می‌دانم از حمایت های بی‌دریغ ریاست محترم کل، معاونت محترم برنامه‌ریزی و اموربین‌الملل، و زحمات مدیران ، ناظرین ، معاونین فنی و نمایندگان ایشان و مسئولین ، رابطین آموزش گمرکات کشور و همچنین نمایندگان حوزه‌های ستادی به همراه پرسنل شریف این دفتر و روابط عمومی گمرک که در طول فرایند این آزمون همکاری‌های لازم را داشته‌اند تقدیر و تشکر نمایم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=608581
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد