۹ سال پیش

۳۰ درصد بیکاران از دانشگاه می‌آیند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

۳۰ درصد از بیکاران و ۳.۵ درصد از جمعیت غیرفعال تحصیلات دانشگاهی دارند

معاون وزیر کار با تشریح مصوبات شورای عالی اشتغال در زمینه توسعه فرصت های شغلی گفت: ۳۰ درصد کل بیکاران کشور، فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کورش پرند از اجرای طرح ارتقای شایستگی های دانشجویان و دانش آموختگان با توجه به نیاز بازار کار خبر داد و با اشاره به ۴۰ میلیون نفر جمعیت غیرفعال در کشور اظهارداشت: ۳۰ درصد از بیکاران و ۳.۵ درصد از جمعیت غیرفعال تحصیلات دانشگاهی دارند و این ارقام رو به افزایش است که در صورت بی توجهی و عدم تغییر، فرهنگ مدرک گرایی به معضل تبدیل خواهد شد.
وی با ارائه آماری از روند رو به رشد متقاضیان تحصیلات ارشد و دکترا در کشور بیان داشت: افراد دارای تحصیلات دانشگاهی تا چند سال دیگر به جمعیت فعال کشور اضافه شده و با توجه به پیشرفت صنعت، کشاورزی و خدمات و با فراگیری مهارت در رشته های تحصیلی مورد نیاز در کشور و آشنایی با دنیای واقعی کار می توانند وارد دنیای کسب و کار شوند.
معاون وزیر کار به تصویب ۳ پیشنهاد سازمان فنی و حرفه ای در شورای عالی اشتغال اشاره کرد و افزود: توسعه مشاغل خُرد و کسب و کارهای کوچک و متوسط، توانمندسازی و ارائه آموزش های مهارتی به فارغ التحصیلان بیکار با تاکید بر اشتغال پایدار و آموزش های مهارتی و توانمندسازی روستائیان، ساکنان مناطق مرزی و محروم با تاکید بر اشتغال پایدار؛ مصوبات شورای عالی اشتغال در زمینه توسعه اشتغال زایی در کشور است.
پرند با اعلام این مطلب که کشور با داشتن استراتژی مناسب می تواند اعزام نیروی کار به خارج از کشور و حضور در عرصه های بین المللی داشته باشد اذعان کرد: حضور در عرصه‌ های بین المللی از جمله رویکردهای مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور است و تلاش می شود تمام تمهیدات لازم از جمله برگزاری دوره های زبان تخصصی مدنظر قرار گیرد.
وی از برگزاری آزمون های بین المللی در داخل کشور خبر داد و افزود: پس از بررسی های انجام شده، برگزاری آزمون های بین المللی در داخل کشور مصوب شد و تیم شناسایی آزمون های بین المللی نیز تشکیل شده و فعال است.
این مقام مسئول در وزارت کار تاکید کرد: در برخی از رشته ها مانند برنامه نویسی و فناوری اطلاعات نیازی به خروج از کشور نیست و این خدمات به صورت دورکاری انجام می شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=264684
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد