• ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
  • 0k نظر «نمایش»

آخرین خبر از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

آخرین خبر از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پرداخت تعرفه گذاری خدمات پرستاری به کجا رسید؟

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون پرستاری وزارت بهداشت به تشریح جزئیات پرداختی ها در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پرداخت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به روند اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در مراکز درمانی، گفت: در زمینه پرداخت‌ها بیشترین مشکل با سازمان تامین اجتماعی است که با فشار و پیگیری‌هایی که داشتیم اولین پرداختی بر این مبنا را اسفند ۱۴۰۱ انجام دادند و پس از آن هم پرداخت دیگری نداشتند.

دکتر عباس عبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین اخبار از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، گفت: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ثابتی از سوی مجلس شورای اسلامی برای این قانون درنظر گرفته شد که شامل ۵ هزار میلیارد تومان به اضافه کارانه سنتی بود که متاسفانه تنها ۷۰ درصد از رقم مذکور تخصیص داده شد و سازمان برنامه و بودجه ۳۰ درصد مبلغ را بدهکار وزارت بهداشت و مراکز ارائه دهنده خدمت است. اما امیدواریم با مکاتبات و پیگیری‌های دوستان در معاونت توسعه وزارت بهداشت، دریافت این وجه از سازمان برنامه و بودجه محقق شود.

وی افزود: در سال جاری خوشبختانه تامین بودجه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری وارد سرانه سلامت شد تا تعرفه پرستاری هم مانند تعرفه پزشکی سقف و کف نداشته باشد و بر اساس میزان خدمتی که هر همکار انجام می‌دهد، ضریب اشغال تخت، مراجعه بیماران و اسنادی که از سوی مراکز به بیمه‌ها ارسال و تایید می‌شود، اعتبارات پرداخت شود.

عبادی ادامه داد: باتوجه به افزایش ضرایب K پرستاری و ضریب ریالی، برآورد ما این است که دریافتی همکاران نسبت به سال قبل خیلی بهتر شود. دیگر قرار نیست مانند گذشته کارانه در کشور تقریبا ثابت باشد. در مدل جدید به میزان خدمت تولید شده نگاه می‌کنیم؛ بنابراین شاید مرکزی باشد که مراجعات پایین‌تری داشته باشد و دریافتی همکاران هم کم باشد، اما در منطقه دیگری که به لحاظ بستری بیماران پر تردد است،‌ دریافتی پرستاران هم بیشتر می‌شود.

او در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت مطالبات اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در ۳ ماهه پایانی سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: در نهاد ریاست جمهوری توافق شد که این رقم پرداخت شود و قرار بود برای پرداخت به پرستاران برای مدت یاد شده، سازمان تامین اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و بیمه سلامت یا وزارت بهداشت هر کدام یک سوم از مبلغ را پرداخت کنند که این اتفاق نیفتاد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درخصوص آخرین‌ پرداخت‌ها به پرستاران ذیل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، بیان کرد: پراکندگی پرداخت وجود دارد. برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود ۶ تا ۸ ماه در پرداخت عقب هستند و برخی دیگر هم به روز هستند. در دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح پایتخت و سایر دانشگاه‌های بزرگ، همکاران تا آخر خردادماه دریافتی داشته‌اند.

وی افزود: در این زمینه با سازمان تامین اجتماعی بیشترین مشکل وجود دارد و با فشار و پیگیری‌هایی که داشتیم اولین پرداختی را اسفند ۱۴۰۱ انجام دادند و پس از آن هم پرداخت دیگری انجام ندادند.

عبادی درباره اقدامات صورت گرفته برای اصلاح HIS های بیمارستانی (سیستم اطلاعات بیمارستانی)، توضیح داد: یکی از مشکلات سال گذشته ما این بود که با تنوع شرکت‌های HIS مواجه بودیم که باعث بروز تاخیراتی شد اما، خوشبختانه با انجمن شرکت‌های HIS جلسات متعددی برگزار شد و عمده مشکلات زیرساختی در شرکت‌های مختلف برطرف شده است. سامانه کارآمد نیز خدمات تولید شده در HIS را به ضرایبی که در آیین‌نامه‌ها آمده است، تبدیل می‌کند که در بخش بازتوزیع به ما کمک خواهد کرد.

مشاهده صفحه جامع جزئیات پرداخت کارانه پرستاران

مشاهده صفحه جامع اخبار پرداخت حقوق پرستاران و پیراپزشکان

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2775781
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد