• ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • 1k نظر «نمایش»

آزمون صدور پروانه روانشناسی

آزمون صدور پروانه روانشناسی (اطلاعیه جدید)

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۹۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ الی ۱۴۰۲/۰۹/۱۱

ارائه کارت آزمون: ۱۴۰۲/۱۰/۱۱

برگزاری آزمون: ۱۴۰۲/۱۰/۱۵

آخرین وضعیت: مراحل استخدام

آگهی آزمون صدور پروانه روانشناسی

فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

اطلاعیه برنامه زمانبندی مصاحبه استان تهران

خبر 6 اردیبهشت 1403: اطلاعیه روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره درخصوص برنامه زمان‌بندی دعوت به مصاحبه استان تهران
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ اطلاعیه روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره درخصوص برنامه زمان‌بندی دعوت به مصاحبه استان تهران منتشر گردید.

مشاهده اطلاعیه

دعوت از پذیرفته شدگان جهت شرکت در مصاحبه

خبر 2 اردیبهشت 1403: اطلاعیه دعوت از پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران سال 1402 برای شرکت در جلسه مصاحبه
از پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی صلاحیت حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دعوت می‌شود که بر حسب استانی که در آن ثبت‌نام کرده و در آزمون شرکت کرده‌اند، برای شرکت در جلسه مصاحبه مراجعه نمایند. یادآور می‌شود که برنامه‌ریزی و اجرای مصاحبه‌ها توسط شوراهای استانی سازمان صورت می‌گیرد. بنابراین برنامه سایر استان‌ها به محض دریافت در درگاه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره درج خواهد شد.

مشاهده اطلاعیه

جزئیات مصاحبه پذیرفته شدگان

خبر 26 فروردین 1403: اطلاعیه شماره 1 درخصوص جزئیات شرایط مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران سال 1402
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان در اطلاعیه‌ای شرایط مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی را اعلام کرد.
متن اطلاعیه به شرح زیر است:
پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی صلاحیت حرفه‌ای برای شرکت در مصاحبه به نکات زیر توجه کنند:
1. مصاحبه در اردیبهشت‌ماه 1403 در همه مراکز استان‌های کشور برگزار خواهد شد. بدیهی است که مصاحبه از پذیرفته‌شدگان در همان استانی که آزمون کتبی را گذرانده‌اند صورت می‌گیرد.
2. تاریخ دقیق و آدرس محل مصاحبه از پذیرفته‌شدگان در هر استان، روزهای آینده از طریق درگاه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به نشانی PCOIRAN.IR  اعلام خواهد شد.
3. مصاحبه دربرگیرنده مجددِ موارد آزمون کتبی نیست و شامل گزارش داوطلب از شرایط جاری خود و سوابق تحصیلی است.
4. به داوطلبان توصیه می‌شود که از هم‌ اکنون مدارک زیر را برای مصاحبه آماده کنند و در روزهای مصاحبه همراه خود داشته باشند: 
الف) تصویر کارنامه سازمان سنجش از آزمون کتبی
ب) اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار
ج) کارت یا شماره عضویت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
د) پرداخت صورت حساب مصاحبه به مبلغ 565/000 تومان از طریق پروفایل شخصی سامانه اعضا در سایت سازمان به نشانی my.pcoiran.ir

ببینید | فرآیند مصاحبه آزمون

توضیحات معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره درباره فرآیند مصاحبه آزمون (3 اسفند 1402)

اعلام نتایج آزمون

خبر 29 بهمن 1402: اعلام نتایج آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران سال 1402
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ نتایج آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران سال 1402 اعلام شد.

مشاهده نتایج

مشاهده اطلاعیه

اطلاعیه زمان اعلام نتایج و مصاحبه

خبر 29 بهمن 1402: اطلاعیه زمان اعلام نتایج و مصاحبه آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران سال 1402
معاونت آموزشی و پژوهشی با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات زمان اعلام نتایج و مصاحبه را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره؛ معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام روان­شناسی و مشاوره اعلام کرد، بر اساس اخباری که از طریق سازمان سنجش کسب کرده‌­ایم، نتیجه آزمون کتبی صلاحیت حرفه‌­ای روان­شناسان و مشاوران این هفته از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
پذیرفته‌­شدگان در آزمون کتبی براساس برنامه زمانبندی که به زودی در درگاه سازمان نظام روان­شناسی و مشاوره کشور اعلام خواهد شد برای مصاحبه دعوت می‌­شوند.
معاون سازمان اعلام کرد که زمان مصاحبه بعد از ماه مبارک رمضان، در فروردین و اردیبهشت 1403 خواهد بود. لازم به ذکر است  مصاحبه در مراکز استان‌­ها برگزار خواهد شد و پذیرفته‌­شدگان بر اساس اطلاعات ثبت‌­نام در آزمون، برای مصاحبه در استان خود دعوت می‌­شوند.
مصاحبه جنبه عمومی دارد و برای بررسی سوابق آموزشی و علمی پذیرفته‌­شدگان است و دربرگیرنده سؤالات علمی نخواهد بود. بنابراین برگزاری دوره‌­های احتمالی آمادگی برای مصاحبه صرفاً سودجویی و کلاهبرداری از داوطلبان محسوب می‌­شود.

تمدید مهلت ثبت نام

خبر 8 آذر 1402: تمدید مهلت ثبت نام آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران سال 1402
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ 1402/09/01، با توجه به اعلام سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی كه تا این تاریخ (1402/09/08) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است كه بتوانند تا روز شنبه به تاریخ 1402/09/11 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند.
ضمناً مقرر شد امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد شود. بر این اساس، آن ‌دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران

آگهی 1 آذر 1402: آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران سال 1402
سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به استناد قانون تشکیل سازمان، اقدام به برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای در سطح کشور میکند.
مهلت ثبت نام از 2 تا 8 آذرماه 1402 تا 11 آذر 1402 می باشد.

توضیحات
آزمون صلاحیت حرفه ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در روز جمعه به تاریخ 1402/10/15 با توجه به آمار به صورت متمرکز در تهران و یا برخی مراکز استان، از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار میشود. کلیه متقاضیان دریافت پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که دارای صلاحیت های لازم و مندرج در این راهنما هستند، پس از احراز حد نصاب آزمون کتبی برای مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد و در صورت احراز صلاحیت حرفه ای به دریافت پروانه صلاحیت تخصصی و حرفه ای از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران نائل خواهند شد.

شرایط آزمون

الف- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
ب- متدین به یکی از ادیان رسمی کشور
ج- عدم سوء پیشینه موثر کیفری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی میشود.
د- عدم اعتیاد به مواد مخدر
هـ- داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و موقت برای داوطلبان مرد
تبصره: برای داوطلبانی که دارای یکی از معافیت های موقت هستند، پروانه صلاحیت حرفه ای در صورت احراز صلاحیت در آزمون و مرحله مصاحبه تا تاریخ اعتبار معافیت صادر میشود.
و- عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی
تبصره: داوطلبانی که تاکنون برای عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اقدام ننموده اند برای عضویت از طریق مراجعه به درگاه سازمان اقدام نمایند.
ز- داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی معتبر در یکی از گرایشهای دو رشته روانشناسی و مشاوره
تبصره -1 مدارک تحصیلی داوطلبان باید از سوی یکی از دانشگاه های داخلی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده باشد.
تبصره -2 کلیه فارغ التحصیلان خارج از کشور که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی در رشته های روانشناسی و مشاوره هستند، پس از آنکه مدرک تحصیلی آنها توسط یکی از دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تأیید قرار گیرد، میتوانند در آزمون صلاحیت حرفه ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شرکت نمایند.
تبصره -3 یادآور میشود که ملاک اعتبار علمی مدارک، تأیید دو وزارتخانه قید شده در تبصره یک میباشد. بنابراین متقاضیانی که دوره تحصیلی آنان از هر نوعی بوده است (به عنوان مثال غیرحضوری) به شرط آنکه مدارک تحصیلی آنان مورد تأیید مراجع ذکر شده باشد، اجازه حضور در آزمون را خواهند داشت.
ماهیت و مواد آزمون
 آزمون صلاحیت حرفه ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برای سنجش و ارزیابی شایستگی های حرفه ای طراحی شده است و متفاوت از آزمون هایی است که صرفاً صلاحیت علمی را مورد ارزیابی قرار میدهند. از آنجایی که متخصصان ارائه دهنده خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره معمولا به شکل مستقیم با مراجعان ارتباط دارند، چگونگی مدیریت حرفه ای و توجه به حقوق انسانی مراجعان در فعالیت های آنان اهمیت ویژه ای دارد. برای آمادگی شرکت در این آزمون مطالعه منابع درسی خاصی در نظر گرفته نشده است و انتظار میرود که دانش آموختگان کارآمد این رشته ها، طی سال های تحصیل و کارآموزی دانشگاهی به ظرفیت های مورد نظر این آزمون دست یافته باشند.
 آزمون صلاحیت حرفه ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شامل 100 سؤال چهارگزینه ای است، که دربرگیرنده گستره های زیر است:
- راهبری حرفه ای: سوالات این گستره، پختگی تصمیم گیری و مدیریت حرفه ای روانشناس یا مشاور در برخورد با موقعیت های مختلف تعامل با مراجعان را ارزیابی میکند. در واقع سوالات این حوزه، روانشناس یا مشاور را در یک موقعیت خاص قرار میدهد و از او میخواهد مناسب ترین راهکار را پیشنهاد دهد؛ به عنوان مثال ممکن است از او سؤال شود که در جریان مشاوره در برخورد با خشم ناگهانی مراجع، کدام راهکار مناسب تر است.
- خلاقیت حرفه ای: سوالات این گستره، ظرفیت توانمندی برخورد مناسب با مراجعان برحسب تفاوت های فردی آنان و استفاده خلاقانه از ظرفیت های فردی روانشناس یا مشاور را ارزیابی میکند. در واقع سوالات این حوزه میزان انعطافپذیری و آمادگی برخورد روانشناس یا مشاور را در مواجهه با افراد متفاوت مورد توجه قرار میدهد؛ به عنوان مثال ممکن است از او سؤال شود که در جریان کار با مراجعی که نیازهای ویژه و گوناگونی مطرح میکند، کدام برخورد مناسبتر است.
- اخلاق حرفه ای: سوالات این گستره، ظرفیت آگاهی و آشنایی روانشناس یا مشاور از استانداردهای اخلاقی برای مدیریت ارتباط با مراجعان را ارزیابی میکند. در واقع سوالات این حوزه میزان آشنایی و ظرفیت برخورد با مسائلی را شامل میشود که رعایت آنها در مداخلات روانشناختی در جهت رعایت حقوق انسانی است. به عنوان مثال ممکن است در اینجا سؤال شود که اگر مراجعی قصد ارتکاب جرم یا بزه را داشت، شما کدام
شیوه برخورد را انتخاب میکنید.
- مسائل فرهنگی و اجتماعی: سوالات این گستره، میزان آشنایی و شناخت روانشناس یا مشاور را از ساختار بومی و اجتماعی مرتبط با حوزه فعالیت تخصصی خود ارزیابی میکند. در واقع سوالات این حوزه به این مسأله توجه میکند، که روانشناس یا مشاور، افزون بر دانش کلی و عمومی این رشته ها تا چه حد مسائل روانشناختی کشور و یا ساختارها و تشکیلات مواجهه با این مسائل را میشناسد. به عنوان مثال ممکن است
از او سؤال شود که سازمان هلال احمر در کدامیک از حوزه های سلامت روانی نقش آفرینی میکند.
تبصره -1 با توجه به اهمیت هر چهار گستره در شایستگی حرفه ای متخصصان رشته های روانشناسی و مشاوره همه سوالات آزمون صلاحیت حرفه ای از ضریب یکسانی برخوردار هستند.
تبصره -2 شرکت کنندگانی که حدنصاب لازم را در آزمون کتبی صلاحیت حرفه ای کسب کنند، در تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد برای مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد.
زمان ثبت نام
زمان ثبت نام آزمون صلاحیت حرفه ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از روز پنجشنبه به تاریخ 1402/09/02 شروع و در روز چهارشنبه به تاریخ 1402/09/11 پایان میپذیرد.

زمان آزمون

آزمون روز جمعه به تاریخ 1402/10/15 با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در شهر تهران یا برخی مراکز استان برگزار خواهد شد.
عدم حضور در جلسه آزمون در زمان تعیین شده به هر علت که باشد انصراف از شرکت تلقی میشود و حقی به داوطلب غائب تعلق نمیگیرد.
ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

کارت آزمون

کارت شرکت در آزمون از روز چهارشنبه به تاریخ 1402/10/13 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی  سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

نتایج آزمون

تمامی اخبار مربوط در خصوص نتایج آزمون در همین صفحه به اطلاع شما کاربران گرامی خواهد رسید.
توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه آزمون می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون

+ دانلود دفترچه شرایط (PDF) 


تقویم آزمون:
شروع ثبت نام: از 2 آذر 1402
مهلت ثبت‌نام: تا 11 آذر 1402
دریافت کارت آزمون: 13 دی 1402
زمان برگزاری آزمون: 15 دی 1402


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت سازمان سنجش کلیک نمایید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2791791
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k