• ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
  • 0k نظر «نمایش»

آگهی آزمون اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری – مرداد ۱۴۰۰

آگهی آزمون اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری – مرداد ۱۴۰۰

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

جهت ورود به صفحه اصلی آزمون کار‌شناسی رسمی دادگستری اینجا کلیک نمایید


خبر 20 مهر 1400: دریافت کارت آزمون کارشناسان رسمی دادگستری - قوه قضائیه در سال 1400 (منبع: سایت سازمان سنجش)

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضائیه فعال گردید.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر 14 مهر 1400: اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در سال 1400 (منبع: سایت سازمان سنجش)

به‌ اطلاع‌ متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری می رساند آزمون در صبح روز پنجشنبه مورخ 1400/07/22 در ۳۸ شهرستان مختلف کشور برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۰۰ آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون نیم-ساعت قبل از شروع فرآیند بسته خواهد شد، بنابراین متقاضیان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.
الف‌ - نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون
لینک مربوط به کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه 1400/07/20 بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.
ب‌ - آدرس، محل‌ رفع نقص کارت و مندرجات کارت شرکت در آزمون
۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸ و ۱۴ کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد، لازم است حداکثر تا تاریخ 1400/07/22 به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید.
تبصره: چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند 8 (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (برای متقاضیان متقاضی استفاده از سهمیه بنیاد شهید- سپاه پاسداران-ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ 1400/07/22 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای شما اعمال گردد؛ در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.
۲- در صورت بروز اشکال در تهیه پرینت از کارت شرکت در آزمون و یا مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در کارت ورودی با اطلاعات ثبت‌نامی و یا هر یک از موارد ذیل، متقاضیان می‌توانند از ساعت 8:30 الی12:00 ظهر و 14:00 الی 17:00 بعدازظهر روز چهارشنبه مورخ 1400/07/21 به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (مطابق جداول شماره 1 و 2 ذیل) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام نمایند.
1-2- چنانچه نسبت به بندهای ۳، ۹، ۱۰ ، ۱۱، ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۶ و ۱۷ (جنس، بومی، متقاضی انتقال، متقاضی تغییر رشته، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی، رشته محل مورد تقاضا و مدت سابقه کار) معترض هستید، ضروری است با همراه داشتن مدارک مربوطه (کارت ملی واصل شناسنامه عکسدار) به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمایید.
2-2- چنانچه عکس الصاقی به کارت ورودی متقاضی با چهره وی مغایرت داشته باشد لازم است شخص متقاضی همراه با دو قطعه عکس و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار برای اصلاح کارت، به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص مراجعه نمایند. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.
3-2- چنانچه عکس روی کارت متقاضی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص مراجعه نمایند، موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد.
ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.
یادآوری: متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
ج ‍‍ ـ یادآوری های مهم‌
۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
۲- در ورودی حوزه های امتحانی نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
۳- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
۴- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.
۵- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با متقاضیانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.
۶- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی، به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی حتی بصورت خاموش (از قبیل پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم و ..)، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با متقاضیان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.
۷- متقاضیان لازم است درصورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون برای آنها، نسبت به ارسال درخواست حداکثر تا تاریخ 1400/07/29 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.
د- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی
ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:
۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۷:۰۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.
۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان زمان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.
۶- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.
۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.
۸- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.
۹- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
۱۰- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
۱۱- به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
۱۲- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
ه‍‍ ـ تکمیل فرم خوداظهاری متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:
به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضائیه سال ۱۴۰۰ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز چهارشنبه مورخ ۱۴/۰۷/۱۴۰۰ لغایت جمعه مورخ ۱۶/۰۷/۱۴۰۰ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش آزمون کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضائیه) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل نمایند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.
و - نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
در خاتمه اضافه می‌نماید که متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا شماره ‌تلفن ‌42163 با پیش شماره 021 در میان بگذارند.

 فایل جدول شماره 1 - شهرستان محل برگزاری آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه سال 1400 براساس استان محل اقامت فعلی داوطلبان

فایل جدول شماره 2-  آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون حوزه خواهران و برادران آزمون کارشناسان رسمی دادگستری قو ه قضائیه 1400


خبر 6 شهریور 1400: اطلاعيه زمان برگزاری و امکان مجدد ثبت نام در آزمون های کارشناسان رسمی و وکالت قوه قضائیه سال 1400 (منبع: سایت سازمان سنجش)

با توجه به تعویق زمان برگزاری آزمون های کارشناسان رسمی و وکالت قوه قضائیه به استناد مصوبه هفتاد و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورخ 1400/05/25 مبنی برعدم امکان برگزاری این آزمونها در روزهای پنجشنبه و جمعه 18 و 1400/06/19، زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه به روز پنجشنبه مورخ 1400/07/22 و آزمون وکالت قوه قضائیه به روز جمعه مورخ 1400/07/23 موکول گردید.
با توجه به تعویق زمان برگزاری این آزمونها به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از متقاضیانی كه براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه بتوانند از روز چهارشنبه مورخ 1400/06/10 لغایت روز شنبه مورخ 1400/06/13 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند. 
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه اصلاحیه مورخ 1400/05/09 آزمون کارشناسان رسمی و اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه، به درگاه اطلاع‌رسانی  اين سازمان مراجعه و  نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. 
ضمناً آن دسته از متقاضیانی که قبلا  ثبت‌نام خود را تکمیل نموده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند تا مهلت اعلام شده، بجز عکس، سایر اطلاعات خود را ویرایش نمایند.


خبر 4 شهریور 1400: تمدید مجدد مهلت ثبت نام آزمون وکالت و کارشناسان رسمی در سال 1400 (منبع: خبرگزاری مهر)

جاماندگان از ثبت‌نام در آزمون وکالت و کارشناسی سال ۱۴۰۰ می‌توانند چهارشنبه هفته آینده در این دو آزمون ثبت‌نام کنند.
پیرو درخواست‌های مکرر داوطلبان آزمون وکالت و کارشناسی رسمی ۱۴۰۰ مبنی بر بازگشایی مجدد سایت ثبت‌نام در آزمون، با پیگیری‌های مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، فرصت ثبت‌نام مجدد به داوطلبان داده می‌شود.
با هماهنگی صورت‌گرفته با سازمان سنجش، این دسته از داوطلبان خواهند توانست از دهم تا سیزدهم شهریور با مراجعه به سایت سازمان سنجش در آزمون‌های وکالت و کارشناسی رسمی ۱۴۰۰ ثبت‌نام کنند.
فرصت اعطایی آخرین مهلت ثبت نام بوده و قابل تمدید نمی‌باشد. جزئیات این خبر در تارنمای مرکز قابل دسترسی است.


خبر 26 مرداد 1400: اطلاعیه تعویق آزمون مرکز وکلا و کارشناسان رسمی در سال 1400 (منبع: خبرگزاری فارس)

آزمون ورودی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به تعویق افتاد.
به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، با اوج گیری کرونا در شهریور ماه آزمون ورودی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به تعویق افتاد.
زمان جدید برگزاری آزمون هنوز اعلام نشده است.
پیش از این، طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش و همچنین اعلام مرکز وکلا، قرار بود آزمون وکالت دادگستری مرکز در روز ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ و آزمون کارشناسی رسمی مرکز در روز ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار شود.


خبر 9 مرداد 1400: تمدید مهلت ثبت نام و اصلاحیه دفترچه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400 (منبع: سایت سازمان سنجش)
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ 1400/05/03، با توجه به اعلام مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه مبنی بر اصلاحات دفترچه راهنمای مذکور، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی كه تا این تاریخ (1400/05/09) برای ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است كه بتوانند تا روز چهارشنبه مورخ 1400/05/13 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. 
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی  این سازمان مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند. 
ضمناً باتوجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

جهت مشاهده اصلاحیه دفترچه راهنما آزمون اینجا کلیک نمایید

شروع ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400 - 3 مرداد 1400

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، در اجرای بند «ب» ماده 4 آئین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب 29/11/1397 از متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری جهت شرکت در آزمون سراسری کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400 در سراسر کشور ثبت نام به عمل می آورد. 
مهلت ثبت نام تا 9 مرداد تا 13 مرداد 1400 می باشد.

> شرایط ثبت نام در آزمون و اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری

1- متدین به دین اسلام یا یکی از اقلیتهای دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
3- داشتن حداقل 24 سال تمام شمسی تا زمان صدور پروانه کارشناسی (ملاک حداقل سن 1/6/1378 به قبل)
4- داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی یا بالاتر در رشته مورد تقاضا از دانشگاههای معتبر داخلی یا خارجی مورد تأیید یکی از وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ملاک تاریخ فارغ التحصیلی روز برگزاری آزمون میباشد)
تذکر: (مدارک معادل یا مدارک دارای ارزش استخدامی «داخلی سازمانها» پذیرفته نمیباشد.)
5- انجام خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان تا زمان برگزاری آزمون
6- عدم سوءپیشینه مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی
7- عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تأیید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق
8- داشتن سلامت جسمی برای انجام امورکارشناسی به تأیید پزشکان معتمد مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده
9- داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی و عدم سوءشهرت
10- عدم محکومیت به انفصال دائم از کارشناسی رسمی
11- داشتن شرایط علمی و سابقه کار تجربی در رشته مورد تقاضا (تشخیص آن به عهده مرکز میباشد.)
تذکر: سابقه کار تجربی باید بعد از اخذ مدرک کارشناسی باشد.
12- داوطلبان باید بومی استان انتخابی باشند و در هنگام ثبت نام، استان و شهرستان بومی خود را انتخاب کنند.
13- موارد مندرج در آیین نامه اجرایی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه
بومی به افرادی اطلاق می شود که دارای یکی از شرایط ذیل باشد:
1- دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت 4 سال در استان مورد تقاضا تا روز برگزاری آزمون
2- مقطع تحصیلی دوره متوسطه را در استان مورد تقاضا گذرانده باشند. (با ارائه گواهی مدرک دیپلم)
3- یکسان بودن محل اخذ مدرک تحصیلی دوره کارشناسی با استان مورد تقاضا
4- یکسان بودن محل تولد متقاضی با استان مورد تقاضا
5- محل سکونت همسر برای بانوان متقاضی با استان مورد تقاضا (ارائه سند مالکیت با 4 سال سابقه نقل و انتقال یا قرارداد اجاره دارای کد رهگیری به مدت 4 سال)
6- یکسان بودن محل صدور سند ازدواج متقاضی با استان مورد تقاضا

> امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) به استناد بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه و ماده ۵۹ قانون خدمات جامع ایثارگران، 30 درصد از سهمیه پذیرش به ایثارگرانی که در زیر آمده است تعلق می گیرد مطابق زیر است:
«قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مکلفند سی درصد (٪30) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (10) آزادگان با داشتن حداقل سهمیه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد( 25٪) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.»
تذکر: داوطلبان ضروری است تا پایان مهلت ثبت نام نسبت به تعیین وضعیت ایثارگری خود اقدام نمایند. بدیهی است پس از پایان مهلت ثبت نام هیچ گونه اقدامی امکان پذیر نمی باشد.
ب) مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
الف: معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
ب: معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی، اعم از کارکنان دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و اشخاص فاقد شغل.

> مراحل ثبت نام

الف) پرداخت وجه:
1- متقاضیان آزمون کارشناسی رسمی می بایستی از روز یکشنبه مورخ 1400/05/03 تا پایان روز شنبه مورخ 1400/05/09 به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و مبلغ 3500000 ریال (برای متقاضیان رشته های راه و ساختمان، امور ثبت و نقشه برداری، امور وسائط نقلیه موتوری زمینی تصادفات)، حسابداری و حسابرسی، کشاورزی و منابع طبیعی، امور بانکی، برق، ماشین و تأسیسات کارخانجات، بورس و اوراق بهادار و مبلغ 3000000 ریال (برای متقاضیان سایر رشته ها) به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون کتبی پرداخت و سریال ثبت نام را خریداری نمایند و ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در آگهی، نسبت به تکمیل فرم و دقت در مفاد مندرج در جداول ظرفیت های استانها ثبت نام کنند.
2- این هزینه صرفا برای مرحله آزمون کتبی می باشد و هزینه هریک از مراحل به طور جداگانه از متقاضیان اخذ خواهد شد.
هزینه های آزمایش های پزشکی و سایر هزینه های مرتبط حسب مورد به عهده داوطلب می باشد.
3- نگهداری نسخه ای از فرم نتیجه ثبت نام تا زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نزد متقاضی الزامی است.
4- وجه پرداختی پس از ثبت نام، مسترد نخواهد شد.
ب) تهیه فایل عکس اسکن شده: 
فایل عکس پرسنلی اسکن شده با مشخصات زیر:
- عکس 4×3 پرسنلی تمام رخ که در سال 1400 گرفته شده باشد (بانوان با پوشش اسلامی).
- عکس فقط با فرمت jpg اسکن شود.
- عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
- عکس اسکن شده باید حداقل 300×300 پیکسل باشد.
- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 15 کیلوبایت کمتر و از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.
- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
- حاشیه های اضافه عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
یادآوری: در صورتی که عکس ارسالی فاقد مشخصات یادشده باشد یا اگر عکس شخص دیگری به جای عکس داوطلب فرستاده شود، از ادامه انجام مراحل آزمون داوطلب جلوگیری خواهد شد.
تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرا برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است. تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباها عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
فایل اسکن شده کارت ملی با مشخصات زیر:
عکس اسکن شده کارت ملی با فرمت jpg باشد.
حجم فایل ذخیره شده عکس کارت ملی نباید از 15 کیلوبایت کمتر و از 70 کیلوبایت بیشتر باشد. 
اسکن پشت و روی کارت ملی در یک صفحه قرار داده شده باشد. 
فایل اسکن شده صفحه اول شناسنامه. درصورتیکه شناسنامه توضیح دارد، اسکن صفحه توضیحات.
تصویر صفحه اول شناسنامه با فرمت jpg باشد.
حجم فایل ذخیره شده تصویر صفحه اول شناسنامه نباید از 30 کیلوبایت کمتر و از ۱۳۰ کیلوبایت بیشتر باشد. 
درصورت اسکن تمامی صفحات، عکس ها را در یک صفحه قرار دهید و سپس در سیستم بارگذاری کنید. 
فایل اسکن شده گواهی سابقه کار در رشته مورد تقاضا در فرمت jpg
فایل اسکن شده دانشنامه کارشناسی یا بالاتر یا گواهی موقت عکس دار فراغت از تحصیل در فرمت jpg 
فایل اسکن شده کارت معافیت یا مدرک مثبت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان مشمول) در فرمت jpg
ج) نحوه تکمیل تقاضانامه: 
در ردیف های 1، 2 و 3: داوطلب باید در محل موردنظر، نام خانوادگی، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه به طور کامل و خوانا وارد نماید.
در ردیف 4: داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد، منحصرا دایره مربوط را علامتگذاری نماید. 
در ردیف 5: داوطلب می بایست وضعیت تأهل خود را مشخص نماید. 
در ردیف 6: داوطلب باید تاریخ تولد خود را در محل مربوط درج نماید. 
در ردیف 7: داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمنا داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای 66707131-021 تماس حاصل نمایند. 
در ردیف 8: داوطلب باید از سمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید. 
در ردیف 9: داوطلب باید محل صدور شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید.
در ردیف 10 و 11: داوطلب می بایست استان و شهرستان محل تولد خود را درج نماید. 
در ردیف 12 و 13: داوطلب می بایست تابعیت و ملیت خود را در این بند درج نماید. 
در ردیف 14: داوطلب باید با علامتگذاری، دین خود را مشخص نماید. 
در ردیف 15: داوطلب باید با علامتگذاری، مذهب خود را مشخص نماید. 
در ردیف 16: داوطلب چپ دست باید این بند را علامتگذاری نماید. 
در ردیف 17: داوطلبان (مرد) باید وضعیت نظام وظیفه و تاریخ آن را در این محل مشخص نمایند.
توضیحات: در تقاضانامه عبارت مدرک مثبت پایان انجام خدمت وظیفه عمومی درج گردد.
در ردیف 18: داوطلب چنانچه متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران می باشد، باید این بند را علامت گذاری نماید.
در صورتی که داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران است باید نام ایثارگر، نام خانوادگی ایثارگر، کد ملی ایثارگر، شماره شناسنامه ایثارگر، نام پدر ایثارگر،کد ایثارگری
در ردیف 19: داوطلب باید مقطع تحصیلی خود را در محل مربوط با علامتگذاری مشخص نماید. 
در ردیف 20: داوطلب باید کد و عنوان رشته تحصیلی خود را در این محل درج نماید.
در ردیف 21: داوطلب ابتدا باید روز، ماه و سال اخذ مدرک تحصیلی خود را در محل مربوطه درج نماید. 
در ردیف 22: داوطلب باید دانشگاه و یا مؤسسه اخذ مدرک تحصیلی خود را در محل مربوطه درج نماید. 
در ردیف 23: داوطلب باید کد و عنوان رشته کارشناسی خود را مطابق ضوابط دفترچه در محل مربوطه درج نماید. 
در ردیف 24: داوطلب باید کد و عنوان رشته محل مورد تقاضای خود را مطابق ضوابط دفترچه در محل مربوطه درج نماید. 
در ردیف 25: داوطلب باید سابقه کار مرتبط با رشته مورد تقاضای خود را (به ماه) و آخرین محل اشتغال و سمت خود وارد نماید.
در ردیف 26: داوطلب چنانچه متقاضی انتقال می باشد، باید گزینه های مربوطه را علامت گذاری نماید. 
در ردیف 27: داوطلب چنانچه متقاضی تغییر رشته می باشد، باید گزینه های مربوطه را علامت گذاری نماید. 
در ردیف 28: داوطلب باید شماره پروانه کارشناسی رسمی خود را وارد نماید. 
در ردیف 29: داوطلب باید استان و شهرستان بومی خود را وارد و یکی از گزینه های بومی را وارد نماید. 
در ردیف 30: داوطلب باید حوزه امتحانی را در محل مربوطه درج نماید. 
در ردیف 31: داوطلب باید نشانی دقیق محل سکونت و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد را در محل مربوط درج نماید.
در ردیف 32: داوطلب باید نشانی دقیق محل کار فعلی و کدپستی دقیق آن را که یک عدد ده رقمی می باشد را در محل مربوط درج نماید.
در ردیف 33: داوطلب باید شماره تلفن ضروری خود را در محل مربوط درج نماید.
در ردیف 34: داوطلب باید آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) خود را در محل مربوط درج نماید.

> زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون از روز دو شنبه مورخ 1400/06/15 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون در روز پنجشنبه مورخ 1400/06/18 با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان و شهرستان برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.

> نکات مهم 

مواد امتحانی مشترک برای کلیه رشته های امتحانی کارشناسی رسمی دادگستری:
1) دروس تخصصی مربوط به رشته مورد تقاضا
2) قوانین و مقررات مربوط به کارشناسی رسمی دادگستری
الف) قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب 1381/01/8
ب) آیین نامه اجرایی قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری
ج) ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی
د) آیین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی مصوب 1397/11/27 رئیس قوه قضائیه
ه) مواد مرتبط از قوانین آیین دادرسی مدنی و کیفری
تاریخ برگزاری آزمون کتبی در روز پنجشنبه مورخ 1400/06/18 خواهد بود.
آزمون دو مرحله ای می باشد و عدم حضور در جلسه آزمون، چه کتبی و چه شفاهی، در زمان تعیین شده به هر علت که باشد، انصراف از تقاضا تلقی میشود و حتی به داوطلب غایب تعلق نمی گیرد.
کلیه اظهارات متقاضی در فرم ثبت نام اینترنتی حمل بر صحت میشود و مدارک مثبته پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی از مجازشدگان برای مرحله دوم آزمون دریافت خواهد شد. ثبت نام در آزمون و شرکت در آن، حتی کسب بالاترین نمره در بین شرکت کنندگان زمانی مؤثر خواهد بود که متقاضی واجد کلیه شرایط اعلام شده در آگهی باشد. در غیر اینصورت پرونده متقاضی در هر مرحله که باشد، كأن لم یکن تلقی شده و از آنجا که ثبت نام وی با اطلاعات غلط صورت گرفته، حقی برایش ایجاد نکرده و پرونده وی مختومه می گردد. هیچ وجهی از وجوه دریافتی نیز به وی مسترد نخواهد شد.
به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی بابت ثبت نام به هیچ وجه بازگردانده نمی شود.
آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی به صورت غیر متمرکز و استانی برگزار خواهد شد، لذا داوطلب باید در تاریخ اعلام شده نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه امتحان اقدام نموده و در زمان امتحان، در محل حوزه هایی که برای او تعیین میشود - که ممکن است لزوما شهرستان محل اقامت وی نباشد - حضور یافته و به سؤالات آزمون پاسخ دهد.
داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره و رتبه در آزمون کتبی می شوند، برای اخذ پروانه کارشناسی رسمی علاوه بر پذیرش در مصاحبه علمی و شخصیتی، باید سایر شرایط مندرج در قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه کارشناسی و مفاد آنها را دارا باشند که مطابق ماده 9 آیین نامه اجرایی مرکز صلاحیت داوطلبان توسط هیات تعیین صلاحیت رد یا تایید خواهد شد، ضمن آن که آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبت نام در آزمون، بر عهده داوطلبان است و مسئولیت عدم احراز شرایط در قوانین مذکور، متوجه ایشان خواهد بود. قبولی در هریک از مراحل آزمون کتبی یا مصاحبه علمی و شخصیتی برای شرکت کنندگانی که شرایط ذکر شده در قوانین و آیین نامه های مربوطه را نداشته باشند، هیچگونه حقی ایجاد نمی کند. 
پذیرفته شدگان مصاحبه علمی و شخصیتی پس از تأیید صلاحیت های عمومی به کارآموزی یکساله معرفی می شوند. این افراد موظفند کارآموزی را در زمان تعیین شده شروع و به پایان برسانند. در صورت تأخیر غیرموجه بیش از یکسال در مجموع مراحل کارآموزی و تحلیف، قبولی آنان كأن لم یكن خواهد شد. مرجع تشخیص موجه بودن غیبت، این مرکز می باشد. 
کلیه اطلاع رسانی ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون، اعلام نتیجه آزمون، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی، زمان مصاحبه شفاهی و سایر مراحل از طریق پایگاه اطلاع رسانی به نشانی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه انجام خواهد شد. در صورت عدم اطلاع متقاضی از هریک از مراحل مذکور، مسئولیت آن متوجه وی است و هیچ گونه حقی برای تکرار هیچ یک از مراحل فوق برای او نخواهد بود. این مرکز نیز هیچ گونه تعهدی برای تکرار مراحل گذشته نخواهد داشت.
مطابق مصوبه هیئت نظارت مرکز، اشتغال همزمان وکالت و کارشناسی رسمی دادگستری یا اشتغال همزمان در دو رشته کارشناسی رسمی ممنوع است، وکلا یا کارشناسان رسمی دادگستری فقط در صورت انصراف از وکالت یا کارشناسی رسمی قبلی می توانند پروانه کارشناسی رسمی دادگستری جدید اخذ کنند.
با توجه به اینکه «کارشناسی رسمی دادگستری» شغل محسوب نمی شود، کلیه افراد شاغل در مؤسسات
دولتی و غیردولتی در صورت داشتن شرایط می توانند در آزمون ثبت نام نمایند و در صورت قبولی در هر دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه و طی مراحل قانونی موفق به اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری» شوند.
درخواست استفاده سهمیه ایثارگری فقط در زمان ثبت نام اولیه امکان پذیر بوده و بعد از آن هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد شد.
ویرایش اطلاعات ثبت نام اعم از ثبت سهمیه ایثارگری، تغییر استان محل خدمت و ... پس از پایان مهلت
ثبت نام به هیچ وجه مقدور نمی باشد و مسئولیت اطلاعات وارد شده بر عهده داوطلب می باشد.
شرایط اختصاصی پذیرش رشته های کارشناسی رسمی در جدول شماره ۲ آمده است و داوطلبان چنانچه حائز شرایط مذکور هستند، می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.
پذیرش در آزمون کتبی منوط به کسب امتیاز لازم برای حوزه مورد تقاضا است.
آزمون مرحله اول به شیوه کتبی چهارجوابی و در مرحله دوم به صورت مصاحبه شفاهی خواهد بود.
لازم است هر داوطلب قبل از پرداخت وجه ثبت نام از میزان ظرفیت هر رشته در هر شهرستان مرکز استان متبوع (مندرج در جدول اعلام نیاز استان ها) مطلع شود و سپس ثبت نام کند.
سؤال های آزمون کتبی بر اساس درس های تخصصی دانشگاهی و موارد تجربی کارشناسی در رشته مورد تقاضا و قوانین و مقررات مرتبط تدوین می شود.
کارشناسان متقاضی تغییر حوزه اشتغال، در صورتی که امتیاز لازم برای حوزه مورد تقاضا را در هر دو مرحله آزمون کسب نمایند، نیاز به انجام دوره کارآموزی نخواهند داشت.
امکان تغییر محل کارآموزی به حوزه دیگری غیر از محل پذیرفته شده وجود ندارد.
تشخیص معتبر بودن کلیه مدارک و گواهی های داوطلب با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده خواهد بود.
هنگام ثبت نام باید اصل مدارک موردنظر فقط اسکن و به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود.
تذکر: ارسال اصل یا تصویر هیچ یک از مدارک یادشده به مرکز تا زمان اعلام نتیجه مرحله اول آزمون ضرورت ندارد.
کارشناسان داوطلب انتقال، جزو تعداد ظرفیت پذیرش مراکز منظور نمی شوند. این گروه از داوطلبان می توانند در رشته هایی که در جدول اعلام نیاز استان ها آمده ثبت نام کنند، حتی در مواردی که ظرفیت آنها ((صفر)) است.
تذکر: ((کارشناسان داوطلب انتقال حوزه جغرافیایی باید هنگام ثبت نام ضمن انتخاب گزینه ((داوطلب انتقال هستم» و ضمن تعیین مبدأ و مقصد انتقال، سایر اطلاعات درخواست شده را نیز تکمیل کنند. ))
طبق دستورالعمل نقل و انتقال مرکز مصوب 1399/5/11 و با توجه به توزیع سهمیه پذیرش در حوزه های قضایی متناسب با نمرات کسب شده از سوی داوطلبان در آزمون های ورودی مرکز، هرگونه تغییر در حوزه فعالیت ممنوع است مگر در صورت قبولی در حوزه مقصد در آزمون عمومی سالانه. موارد نقل و انتقال این دستورالعمل مربوط به موارد ضروری و استثنائی بوده و محدود به موارد انحصاری مذکور در این دستورالعمل خواهد بود. کارشناسان رسمی دارای پروانه فعال در موارد ضروری و استثنایی در چارچوب ذکر شده در ماده 4 این دستورالعمل می توانند تقاضای انتقال خود را به همراه دلایل و مستندات مربوط از طریق سامانه مرکز به مرکز استان مبدأ تقدیم کنند. ثبت درخواست یا پذیرش اولیه در هریک از مراجع ابتدایی تا زمان پذیرش نهایی و صدور پروانه انتقالی هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
ماده 4 دستورالعمل نقل و انتقال (شرایط ثبت درخواست انتقال ارفاقی)
ثبت درخواست انتقال ارفاقی مشروط به دارا بودن همزمان کلیه شرایط زیر قابل طرح بوده و تصمیم گیری در خصوص آن در اختیار کمیسیون های استانی و مرکزی خواهد بود:
- دارا بودن حداقل سابقه اشتغال به وکالت یا کارشناسی (صرف نظر از دوره کارآموزی) حسب مورد مطابق تبصره 1 این ماده
- نداشتن تمرکز غیر مجاز در دوره سه ساله فعالیت اخیر
- فقدان محکومیت انتظامی درجه 3 یا 4 حداکثر ظرف 3 سال و درجه یک یا دو حداکثر ظرف 1 سال پیش از ارائه درخواست
- انجام منظم تکالیف معاضدتی در دوره اشتغال مذکور در تبصره 1 این ماده
- کسب حداقل 80 درصد نمره قبولی آخرین نفر بدون احتساب سهمیه از حوزه انتقالی مقصد در آخرین آزمون برگزار شده از سوی مرکز
- عضویت فعال در سامانه شفافیت
تبصره1- حداقل سابقه مورد نیاز موضوع بند «1» به شرح ذیل می باشد:
- به منظور انتقال درون استان به مقصد غیر از مرکز استان یا از یک استان به استانی دیگر به مقصد غیر از مرکز آن استان 2 سال؛
- به منظور انتقال به مرکز استان همان حوزه 5 سال؛
- به منظور انتقال به مرکز سایر استان ها 7 سال؛
- به منظور انتقال به کلانشهرها 10 سال؛
تبصره 2- در صورتی که درخواست کننده، سابقه انتقال داشته باشد، باید حداقل 5 سال از زمان انتقال سابق گذشته باشد مگر اینکه درخواست انتقال به استناد یکی از شرایط مذکور در ماده 3 باشد. این حکم در مورد اشخاصی که قبلا ً به کلانشهرها یا به استان تهران منتقل شده و درخواست برگشت به حوزه انتقالی سابق را دارند اجرا نمی شود.
تذکر مهم: اطلاع از شرایط و ضوابط انتقال حوزه یا تغییر رشته بر عهده داوطلب می باشد و عدم اطلاع از آن ها هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نمی کند.
کارشناسان داوطلب تغییر رشته کارشناسی باید هنگام ثبت نام ضمن انتخاب گزینه «داوطلب تغییر رشته هستم»، ضمن تعیین رشته فعلی کارشناسی و رشته هدف خود برای تغییر رشته، سایر اطلاعات درخواست شده را نیز تکمیل نمایند.
داوطلبان تغییر رشته کارشناسی پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب حد نصاب نمره و رتبه در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی مجاز به تغییر رشته خواهند بود.
امکان انتقال حوزه یا تغییر رشته مخصوص به کارشناسان رسمی می باشد، بنابراین چنانچه داوطلبی غیر از کارشناس رسمی این درخواست را بدهد از فرآیند جذب خارج شده و پرونده ایشان مختومه می گردد و هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد شد.
ضرورت دارد که داوطلبان تا پایان مراحل مختلف این آزمون، مطالب مندرج در سایت مرکز را به نشانی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه پیوسته پیگیری و مطالعه کنند.

توجه مهم: کاربران گرامی این بخشی از آگهی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری میباشد. جهت مشاهده متن کامل آگهی فایل pdf زیر را مطالعه نمایید:
جهت مشاهده متن کامل آگهی اینجا کلیک نمایید

جهت مشاهده متن آگهی در سایت اصلی سازمان سنجش اینجا کلیک نمایید

توجه مهم:
جهت مشاهده متن کامل آگهی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری مورخ 3 مرداد 1400 اینجا کلیک نمایید
جهت مشاهده سایر اطلاعات و شرایط آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در سال 1400 فایلهای PDF زیر را مطالعه نمایید:
+ جهت مشاهده متن کامل آگهی اینجا کلیک نمایید

توجه: مهلت ثبت نام پایان پذیرفته است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.

جهت مشاهده متن آگهی در سایت اصلی سازمان سنجش اینجا کلیک نمایید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2380527
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد