• ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
  • 1k نظر «نمایش»

آیین نامه جذب پسادکتری به عنوان امریه سربازی به زودی ابلاغ می شود

آیین نامه جذب پسادکتری به عنوان امریه سربازی به زودی ابلاغ می شود

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آخرین خبر از طرح جذب پسادکتری به عنوان امریه سربازی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین نامه جذب 500 نفر پسادکتری به عنوان امریه سربازی به زودی ابلاغ خواهد شد.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری گفت: راه‌اندازی سامانه پسادکترای تحقیقاتی و مجوز استفاده از امریه‌های پسادکتری صادر شده است، امسال با مجوز مقام معظم رهبری ۵۰۰ نفر پسادکتری به عنوان امریه سربازی پذیرش خواهیم کرد که آئین‌نامه آن به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: سال گذشته مصوبه‌ای برای دوره‌های پسا دکتری در شورای عالی عتف مورد توجه قرار گرفت که باید از ظرفیت محققان پسادکتری استفاده می‌شد. به دلیل اینکه یک محقق پسادکتری هم تمام وقت است و در حوزه کاری‌اش تجربیات کافی و لازم را دارد و دوره پسادکتری برای این افراد یک سابقه کاری به حساب می‌آید، می‌توان از ظرفیت محققان پسادکتری استفاده کرد و این روالی است که در تمام دنیا حتی برای جذب اعضای هیأت علمی از این روش استفاده می‌شود. 

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوی یادآور شد: سال گذشته در شورای عالی عتف مصوبه‌ای در مورد ۴ نوع دوره پسادکتری داشتیم که توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد و بخشی از آن با تحقیقات بنیادی یا علوم انسانی و بخشی با قراردادهای ارتباط با صنعت می‌توانند فعال شوند و برخی می‌توانند در شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و برخی دیگر نیز می‌توانند به شرکت‌های فناور و صنعتی فعال شوند. 

* میزان حقوق و دستمزد در دوره پسادکتری تعیین شده است

صالحی خاطرنشان کرد: در هرکدام از این دوره‌های پسادکتری که طبق آیین‌نامه شورای عالی عتف ابلاغ شده میزان حقوق و دستمزدی که کارفرما یا دولت باید بپردازد مشخص شده است یعنی حدود و صغور دارد و بسترش هم کاملاً آماده شده است. 

وی اضافه کرد: مسأله‌ای که امروزه با آن مواجه‌ هستیم این است افرادی که در دوره دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند مشمول خدمت وظیفه هستند و گردش کارشان از سال گذشته آغاز شده و با همکاری ارزشمند ستاد نیروهای مسلح نامه‌ای تهیه و ارسال شده و در این اثنی اطلاعاتی از ما خواسته شد تا موضوع را تبیین و دلایل‌مان را اقامه کنیم که خوشبختانه بخش مرکز نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح همکاری بسیار خوبی در این زمینه با ما داشتند. 

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله نگاشت آیین‌نامه اجرایی هستیم که امیدواریم این مسأله بزودی اجرایی شود و جذب پسادکتری به عنوان امریه سربازی اجرایی شود و این موضوع به ما کمک می‌کند تا بتوانیم از ظرفیت فارغ‌التحصیل دکتری استفاده کنیم؛ حتی در نگهداشت نخبگان و اثربخشی آنها در حل مشکلات کشور بسیار کمک کننده است؛ بنابراین تمام اینها بسته‌ای است که مقام معظم رهبری به تمام کسانی که مشمول طرح سربازی بودند و می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند هدیه کرده اند. 

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار خدمت سربازی

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2801200
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k