• ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
  • 1k نظر «نمایش»

ارسال مصوبه کاهش مدت خدمت سربازی به شورای نگهبان

ارسال مصوبه کاهش مدت خدمت سربازی به شورای نگهبان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۷ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

خرید سربازی مطرح نیست و منتفی است

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه کاهش مدت خدمت سربازی به شورای نگهبان ارسال شده است اما هنوز معلوم نیست این شورا چه تصمیمی داشته باشد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره مصوبه مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه درباره کاهش مدت سربازی به 12 ماه، گفت: در حال حاضر مصوبه مجلس درباره سربازی به شورای نگهبان ارسال شده است و مشخص نیست که مورد تایید شورای نگهبان قرار می‌گیرد و به قانون تبدیل می‌شود؟

وی در همین‌باره افزود: آنچه وظیفه مجلس و نمایندگان بود در برنامه هفتم توسعه کل کشور تصویب کردیم که سربازی از 2 سال به میانگین 12 ماه کاهش یابد.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس درباره مناطق عملیاتی سربازی ، گفت: در حال حاضر 4 منطقه سربازی یعنی عملیاتی، مناطق خوش آب و هوا، مرزی و مناطق پرخطر عملیاتی وجود دارد که باید میانگین سربازی در این 4 منطقه 12 ماه شود.

ابوترابی اظهار کرد: به طور مثال فردی که در منطقه خوش آب و هوا خدمت می کند 15 ماه و فردی که در منطقه عملیاتی به سر می برد، 7 ماه خدمت کند تا میانگین 12 ماه شود.

نماینده نجف آباد در مجلس اظهار کرد: خرید سربازی هم مطرح نیست و منتفی است.

ابوترابی با بیان اینکه  3 میلیون سرباز غایب و فراری در کشور داریم ، گفت: بیشترین پرونده ها در دادگاه های نظامی مربوط به سربازان فراری است که در این مصوبه مجلس برای رفع این مسئله نیز قرار شد سربازان غایب و فراری و افرادی که به سن سربازی رسیده‌اند (مانند افرادی که تا این سن مشغول به تحصیل بوده اند) و دارای دو فرزند هستند، از سربازی معاف شوند.

به گزارش تسنیم، طبق مصوبه مجلس ، ستادکل نیروهای مسلح به منظور تحکیم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد تعالی و توانمند سازی و افزایش مهارت های آنها در طول سالهای اجرای برنامه هفتم توسعه نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین 12 ماه و جایگزینی سایر عضویتها، تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاههای معتبر خارج از کشور که به تأیید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی آموزش حوزه های علمیه می‌رسد اقدام نماید.

تبصره 1– در راستای سیاست کلان ابلاغی افزایش جمعیت، مشمولان غایب و غیر غایب بالای 30 سال و دارای 2 فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف می باشند.

تبصره 2- ادامه تحصیل دانش آموزان مقطع دیپلم و بالاتر و طلاب حوزه های علمیه در خارج از کشور مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی مجاز می باشد و دستورالعمل صدور معافیت تحصیلی آن توسط ستاد کل با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تهیه و اجرایی می گردد.

مشاهده صفحه جامع اخبار سربازان غایب

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار خدمت سربازی

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2824372
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k